تسنیم نوشت:

پسر رئیس جمهور عراق نامزد تصدی معاونت نخست وزیر اقلیم کردستان عراق شد.
به گزارش  پایگاه خبری الشرق الاوسط؛ منابع نزدیک به رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کردند: "قباد طالبانی" فرزند "جلال طالبانی" رئیس جمهوری عراق و دبیرکل حزب اتحادیه میهنی کردستان خود را برای نامزدی معاونت "نیجرفان بارزانی" نخست وزیری اقلیم کردستان آماده می کند.

این منابع آگاه در حزب اتحادیه میهنی افزودند: مشورت ها برای انتخاب اعضای کابینه اقلیم کردستان در شرف پایان یافتن است، و قرار است هفته آینده دور نهایی این مذاکرات آغاز شود، اگر چه در خصوص بیشتر مسائل سیاسی تاکنون توافق هایی حاصل شده است.

هم اکنون موافقت شده است نیجیرفان بارزانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه اقلیم کردستان عراق ضمن انتخاب اعضای این کابینه 3 معاون برای خود برگزیند، یکی از حزب خودش که براساس خبرهای رسیده آشتی هورامی وزیر نفت اقلیم کردستان نامزد احزار این سمت شده است، و دو معاون دیگرش از میان حزب اتحادیه میهنی کردستان و حزب تغییر انتخاب خواهند شد.

به گفته مقامات کردستان عراق: در توافقی که تاکنون حاصل شده می بایست نخست وزیر اقلیم سه معاون داشته باشد تا همه با این کابینه موافقت داشته باشند، در غیر این صورت نخست وزیر تنها یک معاون آن هم از اتحادیه میهنی خواهد داشت.

منابع آگاه در اقلیم کردستان در باره نحوه توزیع وزارتخانه ها بین احزاب سیاسی گفتند: توزیع وزارتخانه به قرار ذیل است؛

حزب دمکرات کردستان که در انتخابات پارلمانی پیروز بوده 7 وزارتخانه را از ان خود ساخته و قرار است 4 وزارتخانه به حزب جنبش تغییر داده شود چون دومین گروه پیروز انتخابات بوده که البته وزارت دارایی از جمله این وزارتخانه خواهند بود، حزب اتحادیه میهنی هم که سومین گروه پیروز در رقابت های انتخاباتی بود، 3 وزارتخانه را از آن خود خواهد کرد که وزارت پیشمرگه و وزارت کشور و وزارت نفت و منابع طبیعی را از آن خود می داند.

این منابع آگاه می افزایند: حزب اتحادیه اسلامی هم در این بین 2 وزارتخانه را از ان خود می داند، و جماعت اسلامی هم یک حزب خواهد داشت و دو حزب ترکمان و مسیحی هم هر کدامشان یک وزیر خواهند داشت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =