روزنامه ایران گفت و گویی با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور انجام داده است.

اهم اظهارات جهانگیری به شرح زیر است:

*گزارشاتی راجع به بعضی از تخلفات صورت گرفته به رئیس‌جمهوری رسیده بود. این اطلاعات از دو منبع کسب شده بود. هم از طریق برخی از دستگاه‌ها و هم از سوی برخی از افراد مطلع. از این رو رئیس‌جمهوری احساس کردند در مقطعی قرار گرفته‌ایم که نیاز است یک اقدام جدی صورت بگیرد و دولت وارد این مسأله شود تا بتواند جلوی وسیع‌تر شدن فساد در دستگاه‌های مختلف را بگیرد.
*برخی از مسائل نیاز به پیگیری دولت دارد. بعضاً در پرونده‌هایی که این روزها مطرح می‌شود منابع دولت مورد سوء‌استفاده قرار گرفته است. حالا دولت باید پیگیری کند تا منابع‌اش برگشت داده شود.
*اگرمنظورتان قضایای ترکیه است، باید گفت دستور رئیس‌جمهوری اصلاً به این دلیل نبوده است. در عین حال درفضای بین‌الملل، سازمانی با عنوان «مبارزه با مفاسد» وجود دارد که اعلام می‌کند، کشورها در این موضوع چه مقدار پیشرفت داشته‌اند. این سازمان با توجه به معیارهایی هرسال رتبه کشورها را در خصوص موفقیتشان در مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام می‌کند.
* رتبه ایران در این سازمان، رتبه مناسبی نیست. یعنی این رتبه پایین، زیبنده کشوری مثل ایران با مردمانی متمدن و با فرهنگ نیست

* ما به دنبال این نیستیم با دادن شعار فضا را ناامن کنیم. حال در این مسیر اگر مواردی معلوم شد که فردی با سوء‌استفاده از شرایط تحریم، تخلفاتی انجام داده است، ما از طریق دستگاه قضایی با آن‌ها مبارزه خواهیم کرد. مثلاً در شرایط تحریم که شرایط غیرعادی محسوب می‌شود، ممکن است برخی از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود برای ویژه‌خواری و رانت‌خواری مورد سوء‌استفاده قرار گیرد. در این زمینه موارد مختلفی مطرح است.

/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 0
    آقای معاون !دزدان راازقدرت کناربزنید.