۰ نفر
۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۳

واحد مرکزی خبر نوشت:

صدر اعظم آلمان چند ماه پس از اینکه افشای شنود مکالمات تلفنی اش توسط آمریکا باعث تخریب مناسبات برلین و واشنگتن شد، دعوت باراک اوباما را برای سفر به آمریکا پذیرفت.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی با آنگلا مرکل به وی بابت تشکیل کابینه جدید تبریک گفت، برای وی به دلیل آسیب دیدگی حین اسکی آرزوی سلامتی کرد.
اشتفن سیبرت سخنگوی مرکل گفت: اوباما همچنین از مرکل برای سفر به واشنگتن در ماههای آتی دعوت کرد که مورد موافقت مرکل قرار گرفت.
کاخ سفید گفت: سران دو کشور درباره برنامه خود در سال جاری از جمله مذاکرات درباره پیشنهاد توافق تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا و نشست ناتو در فصل بهار مذاکره کردند.
صدر اعظم آلمان سال گذشته به گزارشها مبنی بر شنود مکالمات تلفنی خود توسط آژانس امنیت ملی آمریکا واکنش تندی نشان داد و در ماه اکتبر در یک تماس تلفنی به اوباما گفت: چنین اقدامی به مثابه نقض اعتماد بین دو کشور است.
واشنگتن هرگز شنود مکالمات تلفنی را تایید نکرد ولی با دادن پاسخ‌های دقیق به سوالات خبرنگاران به طور ضمنی این گزارشها را تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید اعلام کرد: جاسوسان آمریکایی در حال حاضر مکالمات تلفنی مرکل را شنود نمی‌کنند و در آینده نیز این کار را نخواهند کرد اما درباره فعالیت‌های جاسوسی گذشته اظهارنظر نکرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =