ایرنا نوشت:

ˈدنیس رادمنˈ یک بسکتبالیست آمریکایی علاقمند به رهبر کره شمالی که برای چهارمین بار به این کشور سفر کرده، به موضوعی جنجالی در رسانه های آمریکایی بدل شده است.
 شبکه سی.ان.ان روزگذشته (سه شنبه) در یک ویژه برنامه، مصاحبه زنده ای را با این بسکتبالیست که به اتفاق 10 نفر از هم تیمی های خود برای انجام مسابقه ورزشی با تیم ملی کره شمالی در این کشور به سر می برد، ترتیب داد.

رادمن که عضو سابق لیگ حرفه ای آمریکا (ان بی ای) است،دراین مصاحبه پس از برخورد مجری سی ان ان که خواستار میانجی گری و مذاکره او با رهبر کره شمالی برای آزادی ˈ کنث بایهˈ Kenneth Bae تبعه امریکایی بود، به نوع رویکرد این شبکه تاخت و با خشم گفت که دستگیری و تعیین 15 سال حبس برای این تبعه آمریکایی در کره شمالی، احتمالا ناشی از ارتکاب خطایی بوده است.

سی ان ان پس از پخش این برنامه توضیح داد که مسوولان لیگ حرفه ای آمریکا (ان.بی.ای) اعلام کردند که نقشی در سفر رادمن و گروه همراهش به کره شمالی و شرکت آنها در یک مسابقه ورزشی به مناسبت تولد ˈکیم جونگ اونˈ رهبر این کشور ندارند.

براساس این گزارش، کاخ سفید نیز از اظهارات رادمن ابراز ناخرسندی کرد و آن را اقدامی دور از شان دانست.

جنجال آفرینی خبری برسرسخنان رادمن به حدی گسترش یافت که سی ان ان امروز (چهارشنبه) نیز این مصاحبه را در فهرست اول بخش خبری خود قرار داد و گزارش های تحلیلی و تفسیری درباره آن ارائه کرد.

این شبکه تلویزیونی با بیان این که رادمن رهبر کره شمالی را بهترین دوست خود می داند، به نقل از ˈاسکات اسنایدرˈ از پژوهشکده آمریکایی ˈشورای روابط خارجیˈ افزود که به نظر می رسد رادمن و تیم همراه وی به شدت از افزایش تنش های سیاسی به ستوه آمده اند.

دنیس کیث رادمن متولد 1961میلادی بازیکن سرشناس و بازنشسته ان.بی.ای است که سابقه بازی در تیم های ˈدیترویت پیستونسˈ، ˈسان آنتونیو سپورسˈ، ˈشیکاگو بولزˈ، ˈلس آنجلس لیکرزˈ و ˈدالاس ماوریکزˈ را در کارنامه اش دارد.

این بسکتبالیست آمریکایی نخستین بار در فوریه 2013 از کره شمالی دیدن کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    10 0
    بعضی دوست دوست دارن جنجال افرین بشن