شبه نظامیان فلوجه که خود را انقلابیون «شورای نظامی فلوجه» نام نهاده اند در بیانیه ای اعلام کرده اند، هر کسی که به نیروهای دولتی عراق کمک کند مجازات خواهد شد.

 

 

 

این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که نوری مالکی، نخست وزیر عراق از ساکنان و عشیره های فلوجه خواست تا به منظور جلوگیری از یک جنگ تمام عیار، در بیرون راندن شبه نظامیان وابسته به القاعده از شهر کمک کنند.

یکی از اعضای شورای نظامی فلوجه گفت: «انقلابیون عشیره های ما در فلوجه هریک از افراد عشیره ها را که از نیروهای دولتی پشتیبانی کنند مجازات خواهند کرد.»

نوری مالکی که موافقت برخی از قبایل و عشیره های استان انبار را در نبرد علیه شورشیان جلب کرده است شبه نظامیان را «گروه های تروریستی» خوانده و می گوید ارتش تا ریشه کن کردن کامل آنان عقب نشینی نخواهد کرد.

شبه نظامیان وابسته به شبکه القاعده موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» هفته گذشته شهر فلوجه و برخی مناطق رمادی را به تصرف خود درآوردند.

در حال حاضر ارتش عراق در تلاش است تا دو شهر رمادی و فلوجه در استان انبار را از کنترل شبه نظامیان وابسته به القاعده درآورد.

موج جدید خشونت ها در عراق که از هفته گذشته در استان انبار شروع شده، شدید ترین خشونت ها طی چند سال گذشته به شمار می رود که در جریان آن دست کم ۲۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

یورونیوز

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    4 0
    باش تا صبح دولتت بدمد....
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 1
    اینقدر این عراقیا بعد از جنگ با امریکا برای قدرت تو سر کله همدیگه زدن که حالا یه افراتی و قلدرتر از خودشون اومده وسط. اگر امریکایی ها میموندن حداقل از این جور مشکلات نداشتن.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    6 0
    درود بر نوری مالکی ! ایران و روسیه باید به عراق کمک کنند
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 0
    آغاز عملیات ارتش عراق در الانبار/ پاکسازی فلوجه به عشایر سپرده شد آ سی عضو گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در بمباران منطقه الخالدیه در شرق الرمادی در استان الانبار کشته شدند. نیروهای امنیتی عراقی از صبح امروز عملیات گسترده ای در حومه شهر «خالدیه» در بیست کیلومتری شهر «رمادی» آغاز کردند.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    3 0
    جزئیات عملیات ارتش عراق در الانبار در ۲ هفته اخیر ناآرامیهای الانبار و فلوجه عراق باعث شده یکی از آزمونهای سنگین در برابر ارتش عراق قرار گیرد. عملیات سرکوب تروریستها و پاکسازی مناطق آلوده به وجود تروریستها، ضربه سنگینی برای گروههای تکفیری بویژه داعش است.