۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸
افزایش حضور زنان القاعده در سوریه

روزنامۀ الشرق الاوسط در مقاله ای به افزایش شمار زنان القاعده در سوریه پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ الشرق الاوسط، خبرنگار روزنامه در گزارشی مفصل از افزایش شمار زنان القاعده در سوریه خبر داده است. خبرنگار الشرق الاوسط به حضور یک زن سعودی به نام نادا معید القحطانی ملقب به دختر جلیبیب، در کنار نیروهای القاعده اشاره کرده و می نویسد که وی در کنار برادرش برای جنگ به سوریه آمده است.
نادا از طریق شبکه های اجتماعی از ابعاد جنگ در سوریه مطلع شده و اسلامگرایان حضور وی را امیدی تازه در مسیر مبارزه خوانده اند و وی را با وفا الشهری و اروا بغدادی مقایسه کرده اند.
فراخوان نادا برای حضور در جنگ سوریه بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است. وفا الشهری، زن دیگری است که در سوریه می جنگد. وی بیوۀ یکی از رهبران القاعده در شبه جزیرۀ عربستان است. همسر وی که از گوانتانامو به یمن رفته بود و گروه القاعدۀ شبۀ جزیره عربستان را بنیانگذاری کرده بود، در حملۀ هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سال 2012 کشته شد. ارو بغدادی همسر یکی دیگر از اعضای گروه القاعدۀ شبه جزیرۀ عربستان به نام انیس بغدادی است که در سوریه در کنار نیروی القاعده مبارزه می کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    23 3
    شستشوی مغزی ....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    35 2
    خدایا هرچی جاهله خودت از رو زمین بردار.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    4 67
    درود بر این شیرزنان .
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    47 3
    با این پوشش اصلا جایی رو میبینند که بخوان مبارزه کنند؟!
  • الللللللللللیمی A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    5 5
    من اولیش رو از سمت راست می شناسم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • وحید IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      4 6
      یعنی یا تو عربی یا اون ایرانیه !کدوم درسته!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    9 3
    حضور زنان در کنار القاعده در سوریه در راستای فتوای جهاد نکاح میباشد.
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    19 1
    داره شککم به یقین تبدیل میشه که یکی از دلایل عقبمانده بودن کشورهای مسلمان و توسعه بی بند و باری و فساد مالی در انها عدم توجه زیاد مسئولان بلندپایه شان به این جهان مادی است و همواره سعی میکنند افراد را به جهان اخرت و غیر مادی سوق دهند و هیچ تلاشی برای بهبود و افزایش رفاه و درامد سرانه ندارند. عمدتا افراد بیسواد جذب میشوند و مانند این افراد القاعده بیشتر به فکر زندگی مجلل و رفاه در جهان دیگر اند وگرنه اگر این دنیا وضعیت خوبی داشتند به این راحتی خودشان را با کمربند انفجاری نمیترکاندند. زیرا معتقداند که اگر این جهان وضعیت خوبی برای مردمش میشد هیچ کس حاضر نمیشد زود بمیرد و برود جهان دیگر. ولی در کشورهای لائیک این نوع خودکشی ها را شاهد نیستیم و انها تابع قوانین و ضوابط اند.
    • بی نام FI ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      2 3
      من موافق و مخالف شمام این فرمایش شما کلیه ربطی به اسلامی و غیر اسلامی نداره. عدم توجه به نیاز مادی تبعات بدی داره. حتی توی مسحیت هم باعث عقب ماندگی بود. اما بحث من اینه اسلام بی توجه هست یا برخی ها؟ در مورد عربستان مشخصه که ... چیزی نمیگم. در مورد ایرانم ما کلی خود سانسوری داریم. ما حتی حدیث برای افزایش میل جنسی و کسب لذت داریم که عمرا بتونید توی تلویزیون و... بگید. حتی توی ترجمعه قرآن. میگه حفظ فرج توی ترجمه میشه پاک دامنی. خود سانسوری و خود تحریمی و خود کم بینی عامل عقب موندنه
  • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    17 1
    بیسوادی و عدم رفاه و زندگی مطلوب در این دنیا ولو مادی باعث شده این افراد تلقین پذیریشان برای زندگی بهتر در جهان دیگر زیاد و راحت خود را به کشتن بدهند. ولی اگر توجه کنید کشورهای لائیک و تحصیلکرده بیشتر به فکر زندگی در این دنیا اند و این نوع مصیبتها و درگیریها را ندارند. اتفاقا همین افراد لائیگ به دلیل توجه زیادشان به این دنیای مادی بیشتر به فکر توسعه دانش و دوا و درمان برای جلوگیری از مرگ اند. و ارزش کار اینها کمتر از مسجد و مدرسه ساختن نیز نیست. فکرش را بکنید که اگر الکساندر فیلیمینگ به دنبال کشف پنیسیلین نمیرفت و معتقد به این بود که وقتی انسان بیمار شد چاره ای جز مرگ و رفتن به جهان دیگر نیست. در این صورت چیزی به نام انسان وجود نداشت و کل ما اکنون یا در بهشت یا جهنم بودیم.
  • شاکی از مقامات عرب های A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    0 0
    90 درصد مردم عربستان خواستار سرنگونی رژیم آل سعودی هستند پادشاه عربستان قطر را تهدیه به اخراج از شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس کرده مصروقطر در آستانه قطع روابط قرار گرفتند وزیرخارجه آمریکا از منطقه دست خالی بازگشت شاهزاده طلال بن عبدالعزیز 100هزار دلار به تروریست ها اختصاص داد
  • شاکی از مقامات عربستان A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    0 0
    حرف اول و آخر را همیشه قانون و عدالت می زند پس کجا رفته است
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 0
    عربستان پول مکه که بابت همه چیزی خرج می کند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    0 0
    و ساکت ماندن دربرابر ظلم خیانت است که ظلم پایدار نمی ماند و حق همیشه پیروز است
  • شاکی از سکوت حقوق بشر سازمان ملل A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 1
    سازمان ملل و شورای امنیت به دلیل عمل نکردن به مسئولیت خود عمل نمی کند وتروریست ها تحت حمایت کشورهای دیگر به اقدامات غیر انسانی خود در سوریه ادامه می دهند درمناطق مختلف این کشور درحالی صورت می گیرد که کشورهای حامی تروریست ها همچنان به کمک های مالی و تسلیحاتی خود به شورشیان مسلح ادامه می دهند جنایات و خیانت های آمریکا یی ها علیه ملت های مظلوم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 0
    سوء استفاده ثروتمندان عرب از زنان آواره
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 1
    سایت عربستانی"الجزیره العربیه"نوشت: در گذشته رانندگی یک زن در خیابان های عربستان به دلیل ممنوع بودن آن مساله ای بسیار نادر و استثنائی بود، ولی در سایه تمایل زنان برای زیر پا گذاشتن این محدویت، منع رانندگی زنان رو به زوال گذاشته است.
  • شاکی از بندربن سلطان وحشی A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    3 1
    بزن نابود کن این وهابی های کثیفو انشاالله هرچه زودتر با حمله نظامی روسیه جواب این تروریست های وهابی بدهد کشورهای سوربه و عراق و لبنان و روسیه و ایران با ید از کشور عربستان انتقام بگیرند
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 1
    آمریکا در مقابل ایران عقب نشینی کرد
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    ایران قدرت منطقه ای است