ایسنا نوشت:

علی مطهری رسیدگی عادلانه به همه جوانب وقایع سال 88 و روشن شدن نقش همه عوامل دخیل در آن از جمله محمود احمدی‌نژاد را خواست مردم برای آرام شدن وجدان جامعه دانست. او همچنین گفت که صدا‌وسیما و برخی رسانه‌ها در نهم دی ماه امسال افراط کرده‌اند.

به گفته مطهری، عده‌ای به خاطر منافعشان نمی‌خواهند شرایط تحریم اقتصادی تغییر کند، بر طبل فتنه می‌کوبند یا مایل به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای نیستند.

این نماینده اصولگرای مجلس شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را منشاء برخی رفتارها در مجلس نسبت به دولت دانست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس البته در کنار دیدگاه‌های باز خود در حوزه سیاسی، حساسیت‌های همیشگی خود را در مورد مسائل فرهنگی حفظ کرده و گاهی هشدارهایی هم درخصوص وضعیت عفاف و حجاب در جامعه می‌دهد.

اهم سخنان مطهری در ادامه می آید:

*به نظر من عملکرد دولت در زمینه سیاست داخلی در مجموع متوسط بوده یعنی طبعا دولت اولویت‌بندی‌هایی دارد و دیپلماسی خارجی و حل مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار داده است.

*دولت و شخص رییس‌جمهور از مسائل سیاست داخلی غافل نیستند. به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد با تدبیر و در زمان مناسب اقدامات لازم را انجام دهد. البته در جاهایی لازم بود که قدری صریح‌تر و قاطع‌تر ورود می‌کردند و موضع می‌گرفتند اما مثلا در بحث آزادی بیان و آزادی مطبوعات عملکرد دولت در مجموع خوب بوده و دولت از آزادی بیان دفاع کرده است، اما به نظر من این، نیاز به استقامت و ثبات قدم دارد تا امید هواداران دولت را ناامید نکنند.

*حل مسائل مربوط به فتنه، رفع حصر خانگی و آزادی زندانیان سیاسی بر اساس عدالت، مطالبه مشروع و طبیعی هواداران دولت یازدهم است. آنچه مد نظر اکثریت قاطع مردم و هواداران آقای روحانی است این است که به اتهامات دو طرف فتنه رسیدگی شود و اگر آقایان موسوی و کروبی هم تخلفی انجام داده‌اند بر اساس حکم یک دادگاه صالح تکلیف آنها معلوم شود و به وضع موجود یعنی حصر خانگی طولانی مدت و بدون محاکمه که نه قانونی به نظر می‌رسد، نه اخلاقی و نه شرعی، پایان داده شود.

* فکر می‌کنم خواست مردم رسیدگی عادلانه به همه جوانب فتنه سال 88 است تا نقش همه عوامل دخیل در آن روشن شود؛ اعم از آقای احمدی‌نژاد، نهادهایی که از او حمایت غیرطبیعی کردند، وزارت کشور دولت دهم در مورد نحوه اعلام نتیجه انتخابات، برخی نظامی‌ها، وزارت اطلاعات و... نقش و حکم تمام عوامل در این زمینه باید روشن شود تا وجدان جامعه آرام گیرد.

*تا زمانی که عدالت برقرار نشود جامعه هم به طور واقعی آرام نخواهد شد. اینکه یک طرف دائم اظهارنظر و صحبت کند و طرف دیگر را متهم کند و طرف مقابل حق هیچ‌گونه دفاعی از خود نداشته باشد نوعی تجدید حیات برای فتنه است.

*برخی رفتارهایی که در روزهای منتهی به نهم دی ماه امسال صورت گرفت رفتارهای افراطی بود. صداوسیما واقعا افراطی برخورد کرد و رفتار منصفانه‌ای نداشت و برخی رسانه‌های دیگر هم در این ایام افراط کردند.

*(درباره انتشار دایرة‌المعارف 9 جلدی حوادث 88 ) من این مجموعه را ندیده‌ام ولی به طور کلی این طور کتاب‌ها اعتباری ندارند زیرا در یک نزاع سیاسی تا زمانی که حرف طرف مقابل و دفاعیاتش را نشنویم نمی‌توانیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم. هر وقت حرف دو طرف وجود داشت آن زمان می‌توان گفت که مسائل مطابق واقعیت است. انتشار این کتاب صرفا بر اساس ادعاهای ثابت نشده است. ظاهراً عکس موسوی، کروبی و خاتمی هم روی جلد این کتاب‌ها چاپ شده. حتی اگر خود اینها شکایتی نکنند قوه قضاییه و مدعی‌العموم می‌تواند وارد شود. البته آن‌ها شکایت نخواهند کرد زیرا می‌دانند شکایت‌شان بررسی نمی‌شود اما قاعدتا مدعی‌العموم وظیفه دارد بررسی کند که این کتاب با وجود تهمت‌های زیاد در آن، با چه مجوزی منتشر شده است؟

* من دسته‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب را خیلی قبول ندارم اما طبعا معتقدم اصولگرایی واقعی راهی است که من طی می‌کنم. البته هر کسی همین ادعا را دارد و هر کس خودش را اصولگرای واقعی می‌داند.

*هر کس اصول و مبانی فکری خود را دارد و باید بر آن اصول و مبانی پایدار باشد. اصول و مبانی که من بر اساس آن فعالیت می‌کنم از تفکر امام (ره) و شهید مطهری درباره اسلام گرفته شده است و من روی همین اصول خودم پایدار هستم. طبعا عده‌ای من را اصولگرا نمی‌دانند همان‌طور که من هم آنها را اصولگرا نمی‌دانم.

*تجربه هشت ساله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد تجربه بدی برای اصولگرایان بود. اصولگرایان در آن دوران به جای اینکه واقعیت را ببینند و انصاف به خرج دهند بیشتر تعصب گروهی داشتند و حمایت‌های بیجا و بیش از اندازه از احمدی‌نژاد ‌کردند. آنها تخلفات احمدی‌نژاد را نادیده گرفتند و کشور را به اینجا رساندند. ما باید منتقد چنین افرادی باشیم که چرا آن موقع با انحرافات مبارزه نکردند و اگر امثال ما حرفی می‌زدیم علیه‌مان فعالیت می‌کردند.

*اینکه آقای احمدی‌نژاد در آینده چه خواهد کرد، باید از خودش بپرسید اما من فکر می‌کنم تقریبا همه مردم قبول کرده‌اند که دوره احمدی‌نژاد دوره‌ای بود که در آن قانون‌شکنی و بی‌انضباطی مالی به حد وفور انجام شد. البته ما منکر خدمات ایشان نیستیم. ایشان خدماتی داشته از جمله در حوزه مسکن، و پیشبرد انرژی هسته‌یی در کشور در هشت سال اخیر تا حد قابل توجهی مدیون زحمات، اعتماد به نفس و اراده ایشان است و باید اینها را قبول کنیم.

*قانون‌گریزی آقای احمدی‌نژاد و اینکه به صراحت اعلام می‌کرد فلان قانون را اجرا نمی‌کنم یا اینکه فقط قوانینی را که خودم شخصا منطبق با قانون اساسی بدانم اجرا می‌کنم، اینها انحرافات بزرگی بود و من شخصا معتقدم مجلس باید همان زمان ایشان را برکنار می‌کرد زیرا وقتی رییس‌جمهور علنا بگوید قانون را اجرا نمی‌کنم معنایی غیر از استبداد ندارد. متاسفانه مجلس به وظیفه خودش عمل نکرد. ما با ابزارهایی مانند سؤال از رئیس‌جمهور خیلی تلاش کردیم آقای احمدی‌نژاد را به راه بیاوریم اما این اتفاق نیفتاد. کشور در این هشت سال در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی آسیب‌های جدی دید.

* اگر احمدی‌نژاد پایگاه اجتماعی قوی داشت نتیجه انتخابات به این شکل در نمی‌آمد. قاعدتا او پایگاه اجتماعی قوی ندارد، ولی نمی‌توانیم بگوییم هیچ پایگاهی ندارد. قشری از توده مردم و روستاییان هستند که ممکن است به خاطر کمک‌های مالی که در دوره آقای احمدی‌نژاد به آنها شده طرفدار ایشان باشند.

*ترکیب مجلس آینده بیشتر به رفتار و عملکرد دولت در این دو سالی که تا انتخابات باقی مانده بستگی دارد. اگر عملکرد دولت خوب باشد و مردم از آن راضی باشند طبیعتا مردم به گفتمان دولت تمایل نشان خواهند داد و افراد نزدیک به این گفتمان را انتخاب خواهند کرد. در این صورت ترکیب مجلس، ترکیب معتدل‌تری خواهد بود. اما اگر عملکرد دولت خوب نباشد، ممکن است مردم گرایشی به طرف مقابل پیدا کنند. البته ترکیب مجلس آینده بستگی زیادی به رفتار شورای نگهبان در انتخابات دارد. اگر شورای نگهبان بخواهد سختگیری و افراد معتدل را رد صلاحیت کند طبعا مجلس ایده‌آلی نخواهیم داشت.

* در هر صورت مجلس آینده مجلس معتدل‌تری خواهد بود. انتخابات مجلس نهم در شرایطی انجام شد که عده‌ای انتخابات را تحریم کرده بودند. خیلی از افراد به خاطر شرایط خاص بعد از حوادث سال 88 اساسا ثبت‌نام نکردند لذا ترکیب مجلس نهم ترکیب خاصی است و یک تفکر خاص غلبه پیدا کرده است اما قطعا مجلس بعدی معتدل‌تر و لااقل چیزی شبیه مجلس پنجم خواهد بود که اکثریتی اصولگرا داشت اما اقلیت قوی اصلاح‌طلب هم در آن حضور داشت.

* فتنه‌گر از نظر من کسی است که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی و داور رسمی، به اعتراض، آشوب خیابانی و تخریب ادامه داده باشد ولی اگر کسی قبل از اعلام نظر داور معتقد به تقلب بوده، نمی‌توانیم بگوییم او فتنه‌گر است. حتی ممکن است کسی امروز معتقد باشد تقلب شده است، این به معنی فتنه‌گر بودن آن فرد نیست بلکه نظرش این است. ممکن است بگوید قرائنی دارد که به نظر او تقلب شده است اما بعد از اعلام نظر شورای نگهبان اقدامی انجام نداده است. اگر بخواهیم این افراد را فتنه‌گر بنامیم، نمی‌توان کشور را اداره کرد.

* شرایط تحریم باعث شد عده‌ای از رانت‌های مخصوصی استفاده کنند و اموالی به طور غیرطبیعی در برخی جاها انباشته شود. این به خاطر نیاز دولت به این افراد بوده است و اینها افرادی بوده‌اند که تجارت خارجی داشته‌اند، در کشورهای خارجی حساب‌های بانکی داشته‌اند و دولت گذشته هم می‌خواسته از امکانات اینها استفاده کند. بنابراین گاهی فروش بخشی از نفت یا واردات و صادرات را به عهده اینها گذاشته و راه را برایشان باز کرده برای اینکه به کشور خدمت کنند و ما بتوانیم تحریم بانک مرکزی را دور بزنیم. حالا در این بین عده‌ای هم سوء استفاده کردند و به مال‌های فراوانی رسیدند.

*اینکه رییس‌جمهور دستور دادند کسانی که در شرایط تحریم سوء استفاده‌هایی کرده‌اند، شناسایی و مجازات شوند دستور خوبی بوده و مجلس هم پیگیری و نظارت خود را در این خصوص خواهد داشت. این مشکلات به خاطر شرایط تحریم پیش آمد و دولت قبل هم چاره‌ای غیر از این نداشت زیرا می‌خواست پول خود را دریافت کند تا بتواند کالاهای اساسی را وارد کشور کند. بنابراین مجبور بوده این کارها را انجام دهد اما در این میان عده‌ای سوء استفاده‌هایی به نفع خود انجام داده‌اند. البته برخی از این افراد مانند بابک زنجانی به برخی نهادها متصل هستند و آنها چندان مایل نیستند که این موضوع پیگیری شود.

*علت اینکه عده‌ای نمی‌خواهند شرایط تحریم اقتصادی تغییر کند و از طرفی خیلی بر طبل فتنه می‌کوبند این است که فضا همچنان حفظ شود. حتی اینکه عده‌ای مایل نیستند مذاکرات هسته‌یی پیشرفت خوبی داشته باشد به خاطر منافعی است که دارند و فکر می‌کنند در این شرایط منافع‌شان حفظ می‌شود اما باید بررسی شود که این افراد دقیقا چه کسانی و چه نهادهایی هستند که به نفع‌شان است شرایط به همین شکل باقی بماند.

*در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت اطلاعات داشتم، آقایان گفتند که این اقدام کار یکی از معاونان مدیریت قبلی وزارت اطلاعات، مدیرکل او و افراد زیرمجموعه این دو بوده است. این مساله را قبول کردند و گفتند آن معاون و مدیرکل را برکنار کردیم و پرونده‌شان هم در کمیته انضباطی وزارت اطلاعات مفتوح و در حال بررسی است و قطعا مجازات خواهند شد. من اینطور فهمیدم که لااقل یکی از دلایل برکناری آن دو نفر همین موضوع بوده است. البته هیچ وقت ادعا نکردم که آنها صرفا به این دلیل برکنار شده‌اند.

*همین که وزارت اطلاعات مسئولیت این کار را پذیرفته است موضوع مهمی است زیرا در کشور ما هیچ گاه مسئولیتی در ارتباط با این موارد پذیرفته نمی‌شود و قداستی برای برخی نهادها قائل هستند که نباید بگوییم اینها خطا کرده‌اند. ولی وقتی بپذیرند باعث می‌شود اصلاح شوند و در آینده این تخلفات تکرار نشود. پس این، کار بزرگی بوده که وزارت اطلاعات مسئولیت این اقدام اشتباه را پذیرفته است.

* موضوع افزایش جمعیت عمدتا جنبه فرهنگی دارد. البته کاهش جمعیت ریشه اقتصادی هم دارد اما ریشه فرهنگی آن قوی‌تر است. شاید گاهی سبک زندگی ما به سبک زندگی غربی میل پیدا کرده است، در نتیجه جوانان قطع نظر از موانع اقتصادی دیر ازدواج می‌کنند و شاید این تفکر ازدواج دیر هنگام برای برخی جوانان نوعی تجدد و روشنفکری به حساب بیاید. یا اینکه اختلاط و روابط بین دختر و پسر بیشتر شده و ممکن است برخی جوانان برای ارضای غریزه جنسی خود احساس نیاز به ازدواج نکنند زیرا دسترسی به جنس مخالف دارند و اینها سن ازدواج را بالا برده است.

*اولا از نظر من وضعیت پوشش اسلامی در کل کشور در مجموع قابل قبول است و مشکل، موارد اندک ناهنجار است. ما معتقدیم آن چیزی که اسلام گفته باید پیاده شود. روشن است که در مورد حجاب باید کار فرهنگی در خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه، در مساجد و منابر توسط روحانیت و در صدا و سیما انجام شود. اما طبیعی است هر قدر هم کار فرهنگی انجام شود باز کسانی هستند که ممکن است حجاب را رعایت نکنند. نباید فکر کنیم اگر کار فرهنگی در بهترین سطح انجام شود همه حجاب را رعایت می‌کنند.

*عده‌ای هستند که گرایش به فرهنگ غربی دارند و عده‌ای هم روی هوا و هوس به سمت بدحجابی سوق پیدا می‌کنند. میل به خودنمایی و تبرج در زنان یک امر ذاتی است و آنها از این کار لذت می‌برند. همان‌طور که میل به چشم‌چرانی، ذاتی مرد است و خداوند این دو جنس را اینطور آفریده برای اینکه نسل بشر ادامه داشته باشد اما خداوند به عنوان خالق ما ضوابط و مقرراتی را هم درباره پوشش، اختلاط زن و مرد و آداب نگاه کردن و مانند اینها اعلام کرده تا حد اعتدال در این موضوع رعایت شود.

* ما هیچ وقت نگفتیم اگر کسی نقص کوچکی در پوشش خود داشت بازداشت شود، طبیعی است که اینطور نیست و از این موارد هم در سطح جامعه زیاد است و کسی با آنها کاری ندارد اما بحث این است که با موارد خیلی ناهنجار برخورد شود. به عنوان مثال من در نطق اخیر خود نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش تذکر دادم. ما نمی‌توانیم این نوع پوشش را که بدن زن را نمایان می‌کند آزاد بگذاریم. دولت باید بر این موارد نظارت کند. نقطه شروع این کار هم اماکن دولتی است. باید ضوابطی در وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی، هم برای کارکنان و هم مراجعین وجود داشته باشد و اینطور نباشد که هر کسی با هرنوع پوششی بتواند وارد این ادارات شود و مردم احساس کنند بی‌حجابی و بدحجابی رسمیت پیدا کرده است.

*اینطور نیست که هیات نظارت بر مطبوعات روند خود را تغییر دهد چون ملاک، قانون مطبوعات است. البته با تغییر دولتها چون برخی اعضا تغییر می‌کنند ممکن است خود به خود تغییر بینش ایجاد شود. اولا خود وزیر که رییس هیات است عوض می‌شود و بعد ممکن است نماینده وزیر علوم که گفتمان دیگری دارد عوض شود و فرد دیگری بیاید، یا ممکن است در پی تغییر برخی اعضای شورای انقلاب فرهنگی نماینده این شورا در هیات نظارت هم تغییر کند. فقط نماینده قوه قضاییه، نماینده مدیران مسئول، نماینده حوزه علمیه قم و نماینده قوه مقننه با تغییر دولت تغییر نمی‌کند. با توجه به اینکه ریاست هیات نظارت بر مطبوعات با وزیر ارشاد است و گزارش هفتگی از مطبوعات را معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به جلسه هیئت می‌آورد طبعا وزیر می‌تواند نقش بیشتری در این زمینه داشته باشد.

* ترکیب هیات نظارت بر مطبوعات از دو سال پیش خوب شده بود و در دوره معاونت مطبوعاتی گذشته رو به اعتدال بود. اکنون هم وضعیت کمی بهتر شده است اما اینطور نیست که دست دولت در این هیات کاملا باز باشد بلکه این هیأت هفت نفره بر اساس رای‌ اکثریت تصمیم‌گیری می‌کند.

* طبیعتا اعضای هیات نظارت بر مطبوعات می‌توانند در باز شدن فضای مطبوعات موثر باشند. این هیات می‌تواند جلوی توقیف‌ها و لغو امتیازها را بگیرد. خیلی موارد پیش می‌آید که نشریه‌ای تخلفی کرده و افراد تندرو می‌خواهند سریعا آن را توقیف یا لغو امتیاز کنند اما این هیات و اعضا مخالفت می‌کنند و معتقدند توقیف یا لغو امتیاز باید در حداقل خودش باشد. بنابراین هیات نظارت بر مطبوعات در این جهات قطعا موثر است.

*مشکلی که هیات نظارت بر مطبوعات دارد این است که قوه قضاییه در جاهایی می‌تواند راسا وارد شود. لذا قبل از اینکه هیات نظارت بر مطبوعات بررسی کند و تصمیم بگیرد می‌بینیم که دادسرای فرهنگ و رسانه یک نشریه را توقیف می‌کند و مدیر مسئولش را احضار می‌کند که به نظرم این کار درستی نیست و باید یگانه مرجع رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی، هیات نظارت بر مطبوعات باشد و قوه قضاییه صرفا مواردی را که هیات به دادگاه‌ها ارجاع می‌دهد بررسی کند. در حال حاضر باید این هماهنگی انجام شود و وزیر ارشاد می‌تواند از طریق گفت‌وگو با قوه قضاییه نقش مؤثری در حل این مشکل داشته باشد. البته طرح یا لایحه نظام جامع رسانه که در واقع اصلاح قانون مطبوعات است نیز در دست بررسی است و این تداخل باید در قانون آینده رفع شود.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 93
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    لایک
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    فقط کمی انصاف برای درک حرفهای مطهری کافی است ... متأسفانه برخی مسئولین همین را هم ندارند ...
  • صدر IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    از جناب مطهری صادقانه تشکر میکنم نگاه فرا گروهی ایشان موجب پیشرفت کشور خواهد بود
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    واقعا" به این می گن یه آدم معتدل و روشنفکر .
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    درود بر آقاي مطهري يگانه آزاده مرد مجلس
  • محمدرضا IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    پسر كو ندارد نشان از پدر ......! دست مريزاد آقاي دكتر مطهري !
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    علامه زمانه...مطهري پدر ... مدرس زمانه ... مطهري پسر
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      نمیدونم چرا من یاد پسر نوح میفتم.
    • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      63 6
      از مدرس خيلي بهتره
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      8 87
      گیرم نام پدرت بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟!
  • كامران A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    بازهم جوگير شديا!!
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      21 1
      كامي؟ تو هم؟
    • مصطفی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      43 8
      به نظر می رسند سربازان سایبری منفی و مثبت زن به محض انتشار خبر ، آنرا مورد حمله قرار دادند ، منفی و مثبت در نظرات اول کامل غیرعادی است
    • hdv IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      42 3
      خدایا ما تو ایران حتی این مثبت منفی های نظرات هم سانسور میکنیم خبر آنلاین بده به خدا ......؟
    • بهمن A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      46 5
      خبر انلاین اگه نمیتونی جلوی این برادران که کیلویی منفی ومثبت می زنند رو از لحاظ فنی بگیری لااقل کل comment رو حذف کن.بعضی منفی و مثبت ها کاملا معلومه که تو امارشون دست کاری شده.لطفا منتشر کن تا دیگران نظر من رو تایید یا رد کنند.
    • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      8 54
      مثل اینکه فقط و فقط باید به احمدی نژاد برخورد بشه ، چون مطهری اخرش حرف خودش رو میزنه و فقط فقط مشکل رو از طرف اصولگرا و طرفدارانش میدونه .
    • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      15 4
      همیشه دو سه تا کامنت اول خبرآنلاین مثبت منفی هاش فرق داره با کل کامنت ها. تقلب در مثبت و منفی ها داره تبدیل به رویه میشه. خبرآنلاین به گوش باش خبرآنلاین هوشیار باش اگه خودتی بس کن اگه حمله میشه بهت جلوش رو بگیر
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    مطهری فرد حق گوییست
    • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      تا "حق" را چه طور تعریف کنیم!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      121 4
      خدا پدرش ر ابیامرزد
    • وحید A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      41 4
      اینشو نمیدونم ولی حالا چرا بعد از این همه فساد مالی و مشکلات اقتصادی که رو دوش مردم ماند ؟؟؟
    • بی نام FR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      64 3
      حق كو رو نمي دونم ولي صداقت داره و همين ارزشمنده.
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    خداوند به ايشان عمر طولانى و با عزت عنايت فرمايند.
  • سعید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    زنده باد آزادیخواه اصولگرا. نان حلال خوردن نتیجه اش این است. ای کاش انها که پسوند عادل دارند به عدالت رو میاوردند.
    • حمید A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      1 2
      اصولگرایی که از تقرابا از هر اصلاح طلبی تندرو تر است، این دیگه واقعا نوبره، بنده خدا فقط خجالت میکشه بگه من اصلاح طلبم.
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    باشه شما خوبی.
    • غضنفر A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      26 4
      نه پس تو خوبي با اين منفيهات
  • صدا و سیما 9دی امسال افراط کرد A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    امسال علاوه بر صداوسیما بعضی آدمها که 4 سال پیش ازشون بعنوان ساکتین فتنه نام میبردن هم اعلام موضع کردن!(تو شهرما دانشگاه آزاد برای 9 دی سنگ تموم گذاشت!)
  • نماینده واقعی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    درود برمطهری واقعا که نماینده مردم تهرانی
  • عبدالله A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    73 5
    واقعاکه علی مطهری رهرو امام علی است ودین رابه مقام نمی فروشد.
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    11 5
    اقای خاص
  • سرباز A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    8 96
    باسمه تعالی فقط اصحاب فتنه می خواهند که فتنه گران آزاد شوند ولی مردم باغیرت و قانونمند تقاضای اشد مجازات حضرات را دارند به جرم اقدام علیه امنیت ملی ، تضییع حقوق مردم و بیت المال ، شهادت حداقل 24 مدافع نظام و انقلاب و جمهوریت نظام . تازه خود آقای مطهری نیز باید به دلیل حمایت آشکار از فتنه گران و توهین به دستگاه قضایی محاکمه شوند وگرنه ما خودمان اقدام می کنیم !
  • سمانه A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    7 55
    امیدوارم به خاطر انتخابات بعدی مجلس این حرفارو نزنه و واقعا این حرفها واقعی باشه
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    18 5
    گذشته ها گذشت به فکر حال و آینده باشید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    8 82
    آقای مطهری اگر خواست ملت باید اجرا شود باید مو به مو اجرا شود محاکمه سران اصلی فتنه (هاشمی، خاتمی، موسوی، کروبی، موسوی خوئینی ها) این خواست ملت است و بس. اگر می خواهید خواست ملت و عدالت و مساوات در ایران اسلامی رعایت شود باید سران فتنه حتما محاکمه شوند.
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    71 4
    محافظتیم داش علی
  • بانو. IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    80 7
    به خودم افتخار ميکنم فقط به يه کانديد نمايندگى راى دادم,اونم على مطهرى بود
  • محمد A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    مطهري شجاعت پدر را دارد ولي بصيرت او را ندارد چراغ خاموش و چشم بسته حركت مي كند
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      29 3
      اولا شعر رو شنیدی که میگه "از فضل پدر تو را چه حاصل" شجاعت و بصیرت مگه ارثیه که به پدر ایشان مرتبط باشه بعد هم شهید مطهری 30 سال قبل زندگی میکردن آقای مطهری مال امروزه وبا مشکلات امروز ..در آخر هم اگر با چشم بسته حرکت میکرد که چشمش به خیلی از مسائل نمی افتاد که صداش دربیاد
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    10 80
    افراطی واقعی شخص شماست
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    29 1
    حرفهاي ايشان كاملا منطقي و وزين و مدبرانه است كاش فقط دو تا نماينده ديگه هم مثل ايشون داشتيم!
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    23 3
    لياقتت رياست مجلسه
  • حبیب A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    28 1
    علی آقای مطهری خیلی مردی!مرد به معنای واقعی.بخاطر همین تو قلب من جوان دهه شصتی جا داری!روح پدرت قرین رحمت.
  • بی نام GB ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    24 3
    بنظربنده این حرفها موضعگیری درستی است اما کو گوش شنوا !!!
  • farindokht A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    21 3
    درود بر مطهري ، فرزند خلف بزرگمرد تاريخ ايران شهيد مطهري ، جناب آقاي مطهري جايگاه شما در آخرت همچون پدر بزرگوارتان در بهشت علي عليين است ، در راه حق ثابت قدم و استوار باشيد ........
  • ایرانی A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    15 3
    آقای مطهری در خط فکری شما نیستم و هرگز به شما رای ندادم اما درود میفرستم بر شرافت و آزادگی که داری وکیل الدوله نیستی نماینده مردمی و از زبانت حرف اکثریت مردم که کلام حق است جاریست . همیشه سربلند باشی
  • ایرانی EU ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    7 31
    هیس !!! فتنه گرها هیچ وقت فریاد نمی زنند ... خبر آنلان واقعا اگه بی طرفی بچاپ تا آقای مطهری بفهمه مردم ایران بیشعور نیستند تمام کار این آقا شده دفاع از فتنه گرها ... بس کن دیگه از روح پدرت خجالت بکش
  • ali A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    7 4
    احسنت جناب مطهری از مواضع شجاعانه تون ( که اکثریت مردم با آن موافق اند ) تشکر می کنم. فقط باید عارض شم خدمتتون که بانوانی که ساپورت نمی پوشیدن در اقلیت بودن .
  • منصور نوين A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    6 2
    "حتی اگر خود اینها شکایتی نکنند قوه قضاییه و مدعی‌العموم می‌تواند وارد شود. البته آن‌ها شکایت نخواهند کرد زیرا می‌دانند شکایت‌شان بررسی نمی‌شود اما قاعدتا مدعی‌العموم وظیفه دارد بررسی کند که این کتاب با وجود تهمت‌های زیاد در آن، با چه مجوزی منتشر شده است؟" "فتنه‌گر از نظر من کسی است که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی و داور رسمی، به اعتراض، آشوب خیابانی و تخریب ادامه داده باشد ولی اگر کسی قبل از اعلام نظر داور معتقد به تقلب بوده، نمی‌توانیم بگوییم او فتنه‌گر است. حتی ممکن است کسی امروز معتقد باشد تقلب شده است، این به معنی فتنه‌گر بودن آن فرد نیست بلکه نظرش این است. ممکن است بگوید قرائنی دارد که به نظر او تقلب شده است اما بعد از اعلام نظر شورای نگهبان اقدامی انجام نداده"
  • پریا IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    17 1
    خدماتی داشته در حوزه مسکن ؟!! چه خدماتی دقیقا داشته؟ ده ها برابر شدن قيمت مسکن خدمت است آیا؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    17 3
    بعضی وقتا آدما یه دروغیو انقدر میگن که باورشون شه مثل همین 9 دی و ...! مهم مردمن و خواستشون !همین! بقیش کشکه
  • هادی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    19 2
    درود بر مطهری پسر که مدرس زمان است
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    17 0
    نه انصافا در کل حرف حق رو زد حالا کاری ندارم که با چه هدفی بوده.
  • امیر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    31 1
    مطهری متشکریم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    4 22
    پدرت که مرد بود و تکلیف خودشو با اسلام و مردم روشن کرده بود. تو هم اگر پسر همون پدر یا اینور خط اسلام وایسا یا اونور خط. روخط رفتن یعنی سوختن هم تو این دنیا هم تو اون دنیا.
  • امیر A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    21 3
    نماینده‌ای شرافتمند . . . و شیعه.
  • کامران A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    27 0
    مظهری حرفهای فروخورده ی میلیونها نفری را زد. که نمیتوانستند به زبان بیاورند مطهری یک اصولگرای منصف و باوجدان است.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    12 1
    بصیرت تورو هم دیدیم لازم نیست علی اقا مطهری را به بی بصیرتی متهم کنی
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    16 1
    به جز مسایل فرهنگی با بقیه گفته های اقای مطهری 100 درصد موافقم
    • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      4 0
      من با تمام حرفهاش موافقم. ایشون نمونه خوبی از مسلمان بودن است. نصفش رو نمیگیره نصف دیگه رو رها کنه.
  • اشکان A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    8 3
    دقت کردین همیشه نظرات اول و مثبت و منفیاش با بقیه در تضاد و خیلی مشکوکه!!
  • محمدامین IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    31 0
    درود بر آقای مطهری. در جواب دوست عزیزمون که گفتن آقای مطهری نماینده تهرانند باید عرض کنم که ایشان نماینده تمام مردم ایران هستند و من هم در گرگان ایشان را به عنوان نماینده خود می شناسم.
  • رضا111 IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    16 4
    خداییش در مورد سال88 با شجاعت حرف حق رو زده... اصل درگیری ها و اختلاف ها در همان مناظره های انتخاباتی بود که خود آقای احمدی نژاد آتش این تفرقه رو روشن کرد و بعد از انتخابات برای خودش جشن پیروزی گرفت و به عده ای از مردم توهین کرد و مردم رو خس و خاشاک خواند و همین آتش کوچک را به جان مردم انداخت و موسوی و کروبی به این آتش دامن زدند
  • پدرام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    16 3
    خبرآنلاين مثبت و منفي ها خيلى مشكوكند مخصوصا در مورد دو نظر اول يه فكرى بكن..زنده باد على مطهرى شجاع
  • طرفدارحقیقت A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    4 15
    سخنانش را میشنوم به یاد ابو موسی اشعری می افتم که ضرب المثل است برای ساده لوحی!
  • مهدی A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    9 0
    خدا پدرت رو بیامرزه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    4 2
    چرا نظرات منو نشون نمیدین!
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    10 2
    مطهری سر سفره پدر بزرگ شده
  • جواد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    5 11
    چقدر ساده اید که متوجه نمیشید مطهری داره همه ی شما رو گول میزنه.این آدم هدفش فقط حظور در مجلس آینده هست بخاطر همین داره از دولت یازدهم و فتنه 88 دفاع میکنه.بخدا ساده تر از شما ندیدم. راستی فکر نمیکنید جریان فساد 3000 میلیاردی و بابک زنجانی توطئه برای تخریب دولت احمدی نژاد بوده باشه.به رابطه زنجانی با برخی خواص مثل هاشمی دقت کردید؟هیچ چیزی غیر ممکن نیست مخصوصا این دوره که دوره تخریب و تهمته.کمی عمیقتر فکر کنید چون بزودی خیلی چیزها روشن میشه و خیلی ها آخر عمری روسیاه میشن.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    3 3
    نمی دونم واقعا از این عوض کردن جای کامنت ها چه منظوری دارید؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    5 12
    این آقا نماینده مجلسه یا سخنگوی فتنه گران.این جمله اش خیلی جالبه باید به تمام تخلفات رسیدگی بشه من جمله آقای احمدی نژاد.آقایان موسوی و کروبی اگر تخلف کردن محاکمه بشن توجه کردین میگه اگر آقای عزیز آقایانی که سنگشان را به سینه میزنین داشتن کودتا میکردن بعد شما میگی اگر تخلف کردن.
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    4 6
    فقط خواست این باباست
  • مانی A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    5 11
    نکنه آقای مطهری آماده میشه برای ریاست جمهوری!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      7 3
      انشا ا... ما بهشون رای میدیم البته جون هم میدیم براش
  • هاشمی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    5 30
    اقای مطهری به مردم توهین نکن مردم خوستار رفع حصر فتنه گر عشورا نیست این شما هستی از مردم هزینه میگنی
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    8 0
    چه میگویی عمو جان افراطگری امروزه برای بعضیها شده دکان سه نبش تا بتوانند هر مسئولیتی که خواستند را بگیرند
  • بی نام FI ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    7 100
    جناب آقای مطهری اصلاً می دانید چه می گویید؟چه می خواهید بکنید؟ می خواهید آرامش نسبی که در کشور بوجود آمده بهم بریزید؟ و سال 88 را یکبار دیگر تکرار کنید؟
  • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    16 4
    آقای مطهری نام شما درلیست منتخبین من برای مجلس آینده میباشید حتما به شما رای خواهم داد چراکه من تاکنون در انتخابات شرکت نکردم واین بار بخاطر شما شرکت خواهم کرد چراکه شمارا عادل یافتم
  • محسن A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    15 2
    درود بر شهامت و آزادگی این دو پدر و پسر "مطهری" حقا که فرزند خلف همان پدری ما را ببخش که به شما در این دوره رای ندادیم مطمئن باش از این به بعد جان بخواهی در کنارت هستیم...
  • عمو A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    22 3
    به نظر می رسد آقای مطهری با اینکه به قول خودش یک اصول گرای واقعی است ولی افکار روشنفکرانه ومطابق دولت تدبیر وامید دارد وحداقل آنچه اصلاح طلبان نمی توانند راحت درباره اش حرف بزنند ایشان با صراحت بیان میکنند . خدا توفبقش دهد.
  • لبو فروش A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    5 17
    من به عنوان یه کارگر ساده مطهری رو به مناظره دعوت میکنم. جالبه این آقا -ببخشید "آقازاده"- درمورد کتابی اظهارنظر میکنه که حتی 1 بار هم نخوندش! بعد میگه "فتنه دو طرف داشت." در حالیکه گفته به واژه ی فتنه اعتقادی ندارم! پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد، سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد...
  • علي IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 1
    با سلام يک منفعتي که اين اظهار نظرها دارد اين است که از هدر دادن ماژيک در دستشوئي ها جلوگيري کرده و ديگر افراد از نوشتن بر در و ديوار دستشوئي ها و تخليه هيجاني راحت مي شوند
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 16
    خواهشا از طرف خودت حرف بزن و از اکثریت مردم مایه نزار ... خدارو شکر شهید مطهری الان نیست تا این نوع دفاع و حرف زدن پسر نا خلفشو از فتنه گرها و یزیدیان زمان ببینه والا بنده خدا دق می کرد
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 0
    حتي براي رييس جمهور شدن دل وجرات لازمه كه ايشون داره البته هوش وذكاوت هم مهمه كه داره شما چرا ناراحتي؟
  • مشهد A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 5
    آقای مطهری در چه زمانی دیده بودی که در ایران، آن هم در تهران، آن هم از سوی یک تشکلی به اصطلاح مردمی، آن هم در ظهر عاشورا که جا دارد انسان به مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خون بگرید، عده‌ای از خدا بی‌خبر که بویی از واقعه تلخ کربلا نبرده‌اند، عزاداران و نمازگزاران را با چوب و قداره بزنند، بیت‌المال را غارت کنند، صفوف نماز جماعت را بر هم بزنند، مساجد را به آتش بکشند، چادرها را از سر زنان بردارند، عکس‌ امام را پاره کنند، از مردم و نوه امام، سید حسن خمینی خجالت نکشند، افراد بی‌گناه را ترور کنند، نظام را زیر سؤال ببرند، در صدد براندازی باشند، از برون‌‌مرزها هم دستور بگیرند و دشمن شیعه، اسلام و ایران را جری‌تر و صهیونیست‌ها را امیدوارتر کنند، آن وقت شما بفرمایید که چیزی نبوده ...
  • فقط IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 4
    بعد از علم به نقاط منفیش می گم: احمدی نژاد مرد بود -نه روستایی ام نه یه قرون از اون به من ماسیده بلکه فقط با انصاف نگاه می کنم و گذشته به یادم هست
  • رضا A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 10
    خداوند آقای مطهری را ازخواب غفلت بیدار کنند ایشان که به قول خودشون بزرگ زاده اند نباید این قدر کم بصیرت باشند آن دو نامزدی که 8 ماه بر طبل فتنه کوبیدند و یا جان و مال ونوامیس مردم برای هوای نفس خود بازی کردند حکمشان از محارب هم بالاتر است حالا نظام بارافت با ایشان رفتار کرده و به حصر ایشان بسنده کرده باید متشکر هم باشند.
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    6 1
    اقای مطهری حق با شماست ۱۰۰ درصد
  • یکه A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    3 11
    جناب آقای مطهر ی امید وارم همینطور که به تخلفات دولت قبل تاکید داشتید ودارید به تخلفات دولت ومسئولین فعلی هم نیم نگاهی داشته باشی یه سری به شهرستانهای کوچک بزنید ببینید درادارات بامدعیان اصلاحات وهواداران دولت چگونه برخورد چه مجوزهاو وامهای کلانی به آسانی دراختیار آنها قرار میدهند ولی بادیگران حتی خانواده معظم شهدا که به آقای روحانی رای نداداند چه برخوردی میکنند حتی جواب سلام آنها هم نمیدهند
  • اکبر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    3 1
    این فرداولین کسی بود که مقابل افتتاح سدهای نیمه کاره توسط هاشمی لب به اعتراض گشود.
  • رزمنده دوران دفاع مقدس A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    2 1
    درود بر کلیه نمایندگان جسور و دلسوز که برای دفاع از حق مردم ار منفعت خود می گذرند ،براستی باید مسئله وقایع سال 88 تمام شود چون بعضی از منفعت طلب ها برای ادامه این اختلاف ها متاسفانه کیسه های بزرگی دوخته اند که حالا حالاها پر نمی شود ، امیدوارم با یک تصمیم انقلابی رهبر کلیه بازداشت شدگان سال 88 آزاد و ریشه اختلافات برای همیشه خشکانده شود و باید بپذیریم که ایران متعلق به همه ایرانیان با هر گرایش سیاسی و دینی و مذهبی است و باید برای همه احترام قائل شویم ، ولی متاسفانه در 8 سال گذشته فقط عده ی اندکی با ایجاد فضای امنیتی از امکانات سوءاستفاذه میکردند ،امیدوارم که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید آن عقب ماندگی 8 سال گذشته جبران شود . به امید سربلندی ایران عزیز
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    3 1
    ایول مطهری
  • اکبر IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    2 0
    مطهری نوکرتیم اولین کسی بودی که در مقابل افتتاح سد نیمه کاره توسط رفسنجانی اعتراض نمودی.