۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۰

ایسنا نوشت:

 آمریکا اعلام کرد روند تحویل موشک‌ها و پهپادهای شناسایی به عراق را در پی تشدید درگیریها میان دولت این کشور و شبه‌نظامیان القاعده افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در عین حال کاخ سفید ادعاهای مربوط به این که درگیری‌های عراق که طی آن شهر فلوجه توسط شبه‌نظامیان تصرف شد، در پی تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج سربازان آمریکایی از عراق بالا گرفته را رد کرد.

این در حالی است که جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

پنتاگون اعلام کرد، واشنگتن روند تحویل 100 موشک هل فایر را که قرار بود در چند ماه آینده به عراق فرستاده شوند، تسریع خواهد کرد.

سرهنگ استیون وار، سخنگوی پنتاگون گفت، همچنین 10 عدد پهپاد شناسایی اسکن ایگل نیز به عراق تحویل داده خواهد شد. موشک‌های ضدتانک هل فایر قابل شلیک از هلی‌کوپتر و جنگده‌ها هستند.

پهپادهای اسکن ایگل نیز پهپادهای کم هزینه سه متری هستند که می‌توانند 24 ساعت پرواز کنند.

تحویل این تسلیحات در ارتباط با قراردادهای از پیش امضا شده ‌آمریکا با عراق است. به گفته مقامات آمریکایی در ماه دسامبر 75 موشک هل فایر به بغداد تحویل داده شد.

از آن زمان به بعد عراق شاهد احیای درگیری‌ها در استان الانبار بود.

وارن گفت: واشنگتن در حال همکاری با عراق به منظور توسعه یک راهبرد جامع برای انزوای گروه‌های وابسته به القاعده است تا قبایلی که با نیروهای امنیتی همکاری دارند بتوانند آنها را از مناطق مسکونی خارج کنند.

اما وی نیز بر اظهارات پیشین جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد و گفت ما به عراق نیروی نظامی نخواهیم فرستاد.

وی تاکید کرد: ما به جای آن از طریق حدود 100 پرسنل نظامی آمریکا که همچنان در سفارت این کشور در بغداد به سر می‌برند و در سطح اداری به مشاوره و کمک عراقی‌ها از طریق ارائه اطلاعات خواهیم پرداخت.

وی افزود: کمک‌ها شامل مشاوره عملیاتی نخواهد شد. ما با عراقی‌ها همکاری تاکتیکی انجام نخواهیم داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =