۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵

تسنیم نوشت:

 دختر رئیس پارلمان لبنان بعد از بازنشست شدن سفیر لبنان در سوریه به عنوان دومین دیپلمات فعال در این سفارت، اداره آن را به دست گرفت.
به گزارش پایگاه خبری الشرق الاوسط؛ در پی بازنشست شدن میشل خوری سفیر لبنان در دمشق که در پایان سال گذشته حاصل شد، فرح بری فرزند نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به عنوان کار دار سفارت لبنان در دمشق هم اکنون اداره این سفارت را به دست دارد.

منابع وزارت خارجه لبنان در این باره اعلام کردند: به منظور اتصاب سفیر جدید به جای میشل خوری در سفارت سوریه این انتصاب جدید نیازمند موافقت شورای وزیرای لبنان است که در شرایط کنونی امکان برگزاری چنین جلسه ای برای صدور این موافقت امری بعید به نظر می رسد.

این منابع دیپلماتیک وزارت خارجه لبنان در ادامه افزودند: اگر به صورت فوری برای این مکشل فکری اندیشیده نشود، به زودی شاهد چنین مشکلاتی در سفارت های دیگر لبنان در دیگر کشورها هم خواهیم بود.

وزارت خارجه لبنان در این باره اعلام کرد: تا یک ماه ونیم دیگر شربل استفان سفیر لبنان در رم به سن قانونی بازنشستگی خواهد رسید و رسما به عنوان سفیر لبنان به شمار نخواهد آمد، از این رو در آن زمان شخص دیگری در سفارت بعنوان کاردار مشغول انجام وظیفه خواهد بود.

در این رابطه عدنان منصور وزیر خارجه لبنان تصمیم گرفت شماری از دیپلمات های وزارت خارجه لبنان را که سن آنها بیشتر از 60 سال است، دوباره به خدمت فرابخواند تا از این طریق مشکلات موجود در این رابطه حل شوند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =