فارس نوشت:

وزیر خارجه آلمان با اشاره به «پیشرفت خوب» در مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از احتمال اجرای توافق ژنو از اواخر ژانویه خبر داد؛ یک مقام اروپایی هم از پیگیری گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و غرب در روزهای پنجشنبه و جمعه آتی خبر داد.

بنا به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، اتحادیه اروپا اعلام کرد که گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 اواخر هفته پیگیری خواهد شد.

یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا در این مورد گفت که «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران در این زمینه دیداری با «هلگا اشمید» یکی از مقامات ارشد مذاکره‌کننده با ایران خواهد داشت. این دیدار برای پنجشنبه و جمعه آینده برنامه‌ریزی شده است.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان نیز در این زمینه گفت که توافقی که در ماه نوامبر به دست آمد احتمالا در اواخر ژانویه اجرایی خواهد شد. در این توافقنامه ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را به عقب باز می‌گرداند و در مقابل برخی از تحریم‌های سنگین غرب علیه این کشور کاهش خواهد یافت.

اشتاین‌مایر که در جریان سفر به بروکسل در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «پس از یک ماه گفت‌وگو در سطح کارشناسان، مذاکرات پیشرفت تقریبا خوبی داشته است.»

وی در عین حال گفت که همچنان اختلافاتی میان 2 طرف باقی مانده است.

وزیر خارجه آلمان گفت: «من بسیار امیدوارم که به پیشرفت‌های بیشتری در این باره برسیم و اگر با چنین سرعتی که در هفته‌های اخیر (شاهد آن بودیم) چنین اتفاق بیافتد، من فکر می‌کنم که در چارچوب زمانی واقعی صورت گرفته است.»

در روزهای گذشته ایران و غرب اعلام کردند که در تلاش برای اجرای توافقنامه حدود 20 ژانویه (30 دی‌ماه) هستند.
27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    3 0
    افراطیون که سنگ جلوی دکتر روحانی می اندازند همانند خوارج علیه امام علی هستند۰ چاپش کن دیگه۰ خسته شدم