«اعتماد» گفت‌وگوی با علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات آینده مجلس انجام داده است.

*جریان اصلاح‌طلبی در شرایط یکسانی با جریان اصولگرایی رقابت نمی‌کند. در شرایط فعلی حداکثر تلاش اصولگرایان بر این خواهد بود که به لیست واحدی برای انتخابات مجلس دهم برسند و دیگر دغدغه‌یی ندارند چراکه آنها دارای فضای تبلیغاتی مناسب، تریبون‌های مختلف، صدا و سیما و سایر امکانات وسیع هستند اما اصلاح‌طلبان نه تنها این امکانات را ندارند بلکه مشکلات زیادی هم برای حضور در عرصه سیاسی کشور دارند.

*اکثر رد صلاحیت‌های شورای نگهبان از درون جبهه اصلاحات است و به همین علت اصلاح‌طلبان نمی‌توانند فردی را که الزاما بیشترین اقبال عمومی را دارد کاندیدای خودشان کنند چراکه برای عبور از فیلتر شورای نگهبان دچار مشکل می‌شوند. به همین علت اصلاح‌طلبان به جای آنکه با چهره‌های رده اول و محبوب خود که رای بالایی هم از مردم می‌گیرند به صحنه انتخابات بیایند مجبور می‌شوند که افرادی را کاندیدا کنند که بتواند از فیلتر شورای نگهبان بگذرد. فردی که شاید آن میزان اقبال عمومی را هم نتواند دیگر کسب کند.

* بدون شک موتور محرکه انتخابات مجلس بعدی اصلاح‌طلبان خواهند بود.
* واقعیت امر این است که در مقابل جریان اصولگرایی تنها یک جریان وجود دارد و آن هم اصلاح‌طلبان هستند. قاطبه حامیان دولت و آقای هاشمی‌رفسنجانی جدای از اصلاح‌طلبان نیستند.
*بین آقایان خاتمی، هاشمی و روحانی در پیمودن مسیر آینده اختلافی وجود ندارد و تشکل‌های سیاسی هم که در عرصه انتخابات حضور دارند با توجه به این شخصیت‌ها تقسیم‌بندی نشده‌اند.
*دولت نباید از نقش خود غافل شود و تاکیدات لازم را فراهم کند تا اصلاح‌طلبان بتوانند با حداکثر نیروها و توان خود در انتخابات مجلس دهم حضور پیدا کرده، به اجماع رسیده و پیروز شوند.

/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • majid A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    57 20
    به همین خیال باش
    • صبا ع IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      4 1
      به همین خیال نیستیم مطمئنیم .. هنوز از انتخابات ریاست جمهوری درس عبرت نگرفتین ....با اشاره خاتمی حتی خیلی از کسانی که قصد رای دادن نداشتن برای اینکه شمارو به خاک بمالند به میدون اومدن ...و دیدین چی شد..............درود بر اصلاحات ...........سلام بر خاتمی .........درود بر هاشمی.........درود بر روحانی
  • عرشیا A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    41 44
    مثلث امید .نشاط و پویایی برای ایران فردا :اقایان هاشمی .خاتمی و روحانی .درود بر هر سه بزرگوار .
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    19 44
    ای جانم اطلاحات
  • ایرانی A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    3 43
    تاجر نیا یک افغانی الاصل است و عضو اصلاح طلبان .
    • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      3 2
      واقعاً برات متاسفم . و از خبرآنلاین هم گله دارم مگر قرار نیست از چاپ جمله های حاوی توهین و چرند را چاپ نکنی . مگه نمی دانی این گروه با نفس اصلا طلبی مخالف هستند .