ایرنا نوشت:

 دولت ترکیه که در پی تنش سیاسی ناشی از رسوایی مالی در این کشور نسبت به تصفیه افسران پلیس سازمان شهربانی اقدام کرده است ، امروز دو تن از افسران بلندپایه شهربانی این کشور را عزل کرد.
به گزارش رسانه های محلی، مقامات ترکیه امروز دو تن از افسران بلندپایه پلیس استان های ˈ ادرنه و بلو ˈ را از کار برکنار کردند.

به نوشته این رسانه ها، تاکنون افراد جانشین این دو مقام بلندپایه پلیس استان های ادرنه و بلو معرفی نشده اند.

دولت ترکیه روز شنبه گذشته نیز هفت نفر دیگر از مقامات پلیس این کشور را برکنار کرد.

مقامات دولت آنکارا چهار نفر از روسا و سه تن از معاونان آنان در اداره پلیس ملی ترکیه را از کار برکنار و یا به محل های دیگری منتقل کردند.

از 17 دسامبر و در پی آغاز عملیات موسوم به مبارزه با فساد و ارتشاء توسط پلیس استانبول که منجر به دستگیری برخی منتسبان به دولت آنکارا، فرزندان دو وزیر و برخی فعالان اقتصادی ترکیه شد صدها تن از رییسان شعب پلیس در سطح کشور از کار برکنار شدند.

پایگاه خبری اینترنتی ˈسامان یولوˈ ترکیه پیش از این در گزارشی ادعا کرده بود که پس از تصفیه گسترده در سطح افسران پلیس در ترکیه، در وزارت آموزش ملی این کشور نیز تصفیه منتسبان به جماعت گولن آغاز شده است.

به نوشته این پایگاه خبری، رییس آموزش ملی استان آنکارا، از برکناری پنج رییس شعبه در این وزارتخانه خبر داد و گفت که در وزارت آموزش ملی ترکیه از سال ها پیش پرونده هایی برای افراد نزدیک و همفکر با جماعت گولن تهیه شده بود.

براساس این گزارش، عزل مدیران شهربانی ترکیه در پی بروز زلزله سیاسی ناشی از فساد اقتصادی همچنان ادامه دارد به طوری که چندی پیش رییس اداره اطلاعات پلیس استان ˈمرسینˈ برکنار شد. مسوولان دولت ترکیه در هفته گذشته 38 تن دیگر از مدیران شهربانی استانبول را برکنار کردند.

پایگاه اینترنتی تلویزیون ˈکانال 7ˈ ترکیه از ادامه موج برکناری ها و تغییرات گسترده در تشکیلات پلیس این کشور در پی عملیات دادستانی استانبول در برخورد با فساد مالی گسترده از جانب نیروهای پلیس استانبول خبر داد.

براساس این گزارش، محل ماموریت 38 تن از مدیران پلیس استانبول که شماری از آنان از رییسان پلیس بخش های مختلف این استان بودند نیز تغییر کرد.

در دو هفته گذشته، 14 تن از مدیران شهربانی کل کشور، رییس شهربانی استانبول و 18 تن از مسوولان ارشد شهربانی آنکارا نیز برکنار شدند.

احزاب مخالف ترکیه از برکناری و جا به جایی افسران ارشد شهربانی به شدت انتقاد کردند و مدعی شدند که دولت از مسوولان شهربانی که در فاش شدن فساد مالی فرزندان سه وزیر سابق دخیل بوده اند و یا مانع از آن نشده اند، انتقام گیری می کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =