ایسنا نوشت:

معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به این که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 برای رسیدن به ساز و کار اجرای توافق ژنو در این مرحله پایان یافته گفت: برای انجام مذاکرات مربوط به گام نهایی احتمالا تیم کارشناسی سازماندهی مجددی خواهد شد.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته یی ایران با1+5 در گفت وگو با ایسنا، ضمن استقبال از افزایش کارشناسان فنی سازمان انرژی اتمی در تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 اظهار کرد: زمانی که مذاکرات کارشناسی مربوط به گام نهایی آغاز شود، احتمالا تیم کارشناسی سازماندهی مجدد شده و با توجه به موضوعات مربوط به گام نهایی، تقویت خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه پیش از این نیز درباره نتایج مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 گفته بود که کارشناسان دو طرف بر روی یکی دو مورد نتوانستند به جمع‌بندی برسند و اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که باید در رایزنی های سیاسی حل و فصل شود. تلاش می‌کنیم در تماس‌های آینده این موارد باقی مانده را حل کنیم.

قرار است عراقچی در هفته جاری دیداری با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون داشته باشد و در این دیدار موضوعات مربوط به چند اختلاف ایران و 1+5 برای آغاز توافق ژنو بررسی شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =