ایسنا نوشت:

کره شمالی امروز (یکشنبه) با محکوم کردن سئول به دلیل رد پیشنهاد صلح رهبر این کشور، کره جنوبی را به بی‌اهمیت ساختن تلاش‌ها برای بهبود روابط متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبر کره شمالی در خطابه سال نو خود ضمن حمایت از اعدام شوهر عمه‌اش، آمریکا و سئول را به تلاش برای آغاز جنگ اتمی در شبه‌جزیره کره متهم کرد.

وی در این خطابه ضمن درخواست ایجاد فضایی مناسب برای کاهش تنش‌ها میان سئول و پیونگ یانگ گفت: در حال حاضر فرصت مناسبی برای بهبود روابط میان دو کره که سال‌ها خدشه دار شده فرا رسیده است.

دولت کره جنوبی این اقدام را صرفا یک ژست توخالی توصیف کرده و به کره شمالی تاکید کرد تا برای نشان دادن تمایلش برای بهبود روابط دست از برنامه‌های اتمی خود بردارد.

سئول در بیانیه‌ای گفت: صلح و سازش تنها با حرف تحقق نمی‌یابد. به منظور بهبود روابط میان دو کره، پیونگ یانگ باید صداقت و صراحت خود را در اعتماد سازی نشان دهد و مهم‌تر از همه آنکه این کشور باید اقدامات صادقانه‌ای را در راستای خلع سلاح اتمی انجام دهد.

کره شمالی امروز با عصبانیت از واکنش سرد کره جنوبی علام کرد: این واکنش ناشایست در آینده منجر به افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره می‌شود.

سخنگوی کمیته اتحاد مجدد صلح آمیز کره در کره شمالی گفت: سئول در خواست پیونگ یانگ برای دفاع امنیتی و صلح منطقه را با اظهارات ستیزه جویانه و تهدید توخالی تحریک آمیز پاسخ داد.

وی افزود: این مساله نشان می‌دهد که کره جنوبی تمایلی برای بهبود روابط با کره شمالی ندارد و در سال جدید نیز به رویارویی و جنگ ادامه خواهد داد. این واکنش سئول تمامی اقدامات برای بهبود روابط را نقش بر آب می‌کند.

این سخنگو هشدار داد: در حال حاضر دورنمای آینده روابط بین مرزی کاملا به رفتار مقام‌های کره جنوبی بستگی دارد.

سئول گفت: کیم جونگ اون در خطابه سال نو پیشین خود نیز چنین اظهارات صلح آمیزی را بیان کرده بود. اما چند ماه بعد دیدیم که پیونگ یانگ مجددا دست به اقدامات تحریک آمیز زد.

کیم کوان جین، وزیر دفاع کره جنوبی در روزهای اخیر نسبت به ژست صلح آمیز کره شمالی هشدار داده و گفت: این اقدام می‌تواند با هدف پنهان کردن اقدامات تحریک آمیز جدید صورت گرفته باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    10 1
    افرین بر مواضع اصولی کره جنوبی .در برابر دیکتاتور خپل کره شمالی باید چنان از موضع قدرت و بی انعطاف برخورد شود تا حساب کار دستش بیاید .
  • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    11 1
    وقتی یک بچه بشه رهبر یک کشور بهتر از این نمی شه. دیوونه است یارو!!
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    9 1
    توپولي؟اروم باش....