ایسنا نوشت:

محمد مرسی در گفت‌وگو با نگهبانان زندان برج العرب ضمن تاکید بر این که وی رئیس جمهور قانونی مصر است اعلام کرد، در جلسه محاکمه‌ روز سه شنبه اظهارات غافلگیرانه‌ای را ایراد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الموجز، یک منبع امنیتی در زندان "برج العرب" اعلام کرد که محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در گفت‌وگوی خود با نگهبانان این زندان تاکید کرد که در جلسه محاکمه خود در روز سه شنبه اظهارات غافلگیرانه‌ای ایراد خواهد کرد و اتفاقات بزرگی در جلسه محاکمه روی خواهد داد.

وی گفت: 25 ژانویه حد فاصلی میان دو مرحله از زندگی شهروندان مصری خواهد بود و سرنوشت آنان را تغییر خواهد داد.

به گزارش این منبع، مرسی برای حضور در جلسه محاکمه خواسته تا لباس‌های خودش را به وی بازگردانند اما مدیر زندان برج العرب درخواست وی را رد و اعلام کرد که براساس قوانین مربوط به زندان‌ها وی تنها می‌تواند لباس‌های سفید مخصوص زندانیان را بپوشد.

مرسی پس از اطلاع از این مخالفت گفت: به رغم اینکه من تلاش می‌کنم سخنم را به شما بفهمانم اما شما مثل یک زندانی با من برخورد می‌کنید، من رئیس جمهوری قانونی مصر هستم و رد کردن خواسته‌های من سرپیچی از دستورات من و نوعی خیانت است.

این منبع گزارش داد که مرسی بسیار خواهان پیگیری کنفرانس مطبوعاتی محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر و بررسی متهمان حادثه انفجار در مجتمع امنیتی "الدقهلیه" بود و پس از پایان یافتن کنفرانس به نگهبانانش گفت: به رهبران شما بشارت باد.

از سوی دیگر یک منبع عالی رتبه به روزنامه الوطن گفت احتمال ترور مرسی از سوی اعضای اخوان یا گروه‌های دیگر هم وجود دارد برای همین نیروهای امنیتی مصر تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده و برخی تیراندازان را در اطراف زندان برج العرب مستقر کرده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =