تسنیم نوشت:

سازمان تروریستی داعش در سوریه به‌دلیل تلفات بسیاری که بین نیروهایش در نبرد با ارتش سوریه داشته خواستار آتش‌بس فوری شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بی‌بی‌سی عربی؛ سازمان دولت اسلامی در عراق و شام موسوم به "داعش" با صدور بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در سوریه شد.
هم اکنون سازمان تروریستی داعش وابسته به سازمان تروریستی القاعده کنترل کامل شهر ارتاب در استان حلب را به‌صورت کامل از دست داده است.
براساس گزارش‌های رسیده تاکنون ده‌ها تن از اعضای مسلح داعش در درگیری‌های اخیر کشته، زخمی و اسیر شده‌اند.
سازمان داعش به دیگر گروه‌های مخالف نظام سوریه در داخل این کشور 24 ساعت مهلت داده تا از نبرد با نیروهایش خودداری کنند، در غیر این صورت داعش تهدید کرده از سوریه خارج خواهد شد و دیگر با نظامیان ارتش سوریه به هیچ عنوان مبارزه نخواهد کرد.
برخی از تحلیل‌گران در سوریه بر این باورند که تصمیم گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه و عشایر سوری برای مبارزه با سازمان تروریستی داعش باعث شده تا این سازمان به‌دلیل حملات کوبنده ارتش سوریه متحمل تلفات و خسارت‌های فراوانی در این کشور شوند.
براساس منابع آگاه خبری در داخل سوریه در درگیری بین گروه‌های مخالف نظام با نیروهای وابسته به داعش در شهر ادلب نزدیک مرز سوریه با ترکیه دست‌کم 60 تن از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند و شمار اسرای آنها هم از مرز 100 نفر هم گذشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    2 0
    نباید اتش بس رو پذیرفت باید اینارو قلع و قمع کرد.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    1 0
    حتما میخواد بگه صدر اسلام هم با کفار سازش شد. بابا اینا استاد توجیه اند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    اینابه‌خاطر‌ارتش‌سوریه‌درخواست‌آتش‌بس‌نکردن‌به‌خاطر‌این‌درخواست‌آتش‌بس‌کردن‌که‌ارتش‌آزاد‌سوریه‌و‌دیگر‌مخالفان‌بشار‌اسد‌با‌هم‌متحد‌شدن‌‌تا‌جلوی‌این‌‌آدما‌که‌به‌اسم‌اسلام‌مسلمونا‌رو‌میکشن‌وایستن‌اینا‌میخواستن‌انقالب‌مردم‌سوریه‌رو‌مصادره‌کنن‌‌‌البته‌اوایل‌نظامی‌شدن‌درگیریها‌به‌دلیل‌کشتار‌و‌بمباران‌شدید‌مردم‌توسط‌بشار‌اسد‌مردم‌سوریه‌میخواستن‌این‌گروهها‌بیان‌ولی‌بعد‌ازمدتی‌دیدن‌اینها‌هم‌مثل‌بشار‌اسد‌دارن‌همه‌چیزو‌نابود‌میکنن‌وخواهان‌جرای‌حد‌اسلامی‌هستن‌ومردم‌مجبور‌به‌نماز‌اجباری‌وغیره‌میکنن‌تصویریکه‌مدتی‌پیش‌از‌تلوزیون‌پخش‌شددر‌موردشلاق‌زدن‌به‌خاطر‌شرکت‌نکزدن‌در‌نماز‌جمعه‌واقعی‌بود‌ولی‌تلویزیون‌محل‌واقعه‌روعراق‌علالم‌کرد‌که‌سوریه‌بود‌