نماینده بجنورد از اظهارات اخیر رییس جمهور که در آن تلویحا از سوالات نمایندگان از وزرا گلایه کرده بودند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، قاسم جعفری نماینده بجنورد در تذکری به انتقاد از اظهارات اخیر رییس جمهور درخصوص سوالات نمایندگان از وزرا پرداخت و گفت:  رئیس جمهور و برخی از وزراء به گونه‌ای سخن می‌گویند که حق سوال مجلس را زیر سوال می‌برند، هیات رئیسه باید نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌داد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در سخنان اخیرشان گلایه‌های جدی نسبت به نمایندگان مطرح کردند، افزود:  حتی برخی از اعضای کابینه گفتند حدود 300 ساعت به سوالات نمایندگان پاسخ دادند. بنده هر طور حساب و کتاب کردم و چرتکه انداختم دیدم چنین چیزی صحت ندارد.

این نماینده منتسب به فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به رییس دولت، او را فرزند مجلس دانست و گفت: مجلس منشا رشد و ارتقا جایگاه خدمت رسانی شما بوده است. شما سابقه 20 سال حضور در مجلس را دارید. انتظار ما از شما چیز دیگری است. شما گفتید به قانونمداری التزام عملی دارید اما آیا به هجمه‌های رسانه‌ای علیه مجلس پس از سخنانتان توجه داشتید؟ برای هر سوال نماینده قیمت تعیین شد و گفته شد هر سوال حدود یک میلیارد تومان در دولت هزینه تحمیل می‌کند . اگر این طور است عدم اجرای خط لوله‌ی صلح و سایر پروژه‌های عمرانی نیمه کاره چه خسارتی به کشور وارد کرده است.

جعفری با یاد آوری رفتار دولت دهم با مجلس نهم گفت: در اواخر دولت گذشته عدم تعاملات دولت، و دیدگاه‌های این دولت مانع از انجام بسیاری کارها شد. حال انتظار داریم مجلس در راس امور در عمل نشان داده شود.

نماینده مرد بجنورد در ادامه با بیان اینکه دغدغه‌های رئیس جمهور مبنی بر انصاف،‌ تعامل و همگرایی،‌ دغدغه‌های به حقی است، خاطرنشان کرد: مجلس نیز چنین دغدغه‌هایی دارد. ولی تضعیف مجلس حتی به صورت غیر ارادی مناسب نیست. افراد فرصت طلب که هیچ سنخیتی با رئیس جمهور ندارند، مجلس را به رای نیاوردن در دوره‌ی بعد تهدید کردند.

وی گفت: مجلس باید مدرس گونه رفتار کند و از مسائل دون شان قوه مقننه اجتناب کند. البته متاسفانه برخی رفتارهای درون مجلس، به این مساله بی‌توجه است.

وی خطاب به هیات نظارت بر اعمال نمایندگان خواستار رسیدگی این هیات به رفتار این نمایندگان خاطی شد و افزود: هیات نظارت بر اعمال نمایندگان موضوع تهدید کابینه دولت توسط برخی نمایندگان را پیگیری کند چرا که مجلس خوب همه چیز را خوب و مجلس بد همه چیز را بد می‌کند.

در ادامه محمدرضا باهنر در واکنش به اخطار نماینده مردم بجنورد گفت: تعاملات مجلس و دولت حساس و ظریف است و نیاز به عزم جدی عوامل درون مجلس و دولت دارد. قوای مقننه مکمل یکدیگرند و نباید یکدیگر را خراطی کنند یا برای یکدیگر مزاحمت به وجود آورند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه برخی مسائل درست و به حق است ولی ترجیح می‌دهیم این مسائل را در جلسات خصوصی رسیدگی کنیم. رسانه‌ای شدن این مسائل به مراتب هزینه‌های بیشتری در پی خواهد داشت. مشکلات مردم چیز دیگری است ولی مسئولان به کار دیگری می‌پردازند. نباید در جامعه جا بیفتد که مسئولان دنبال رفع مشکلات مردم نیستند. 

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    25 1
    چطور تازه یادتون افتاده؟؟؟؟ تا حالا کجا بودی اخوی؟؟؟
  • فاميل دور IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    29 1
    نه جون من شما توي دولت احمدي نژاد هم نصف اين مقدار سوال ميكرديد؟من ديگه حرفي ندارم.
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    12 0
    باز سوالا منطقي و اساسي و در جهت منافع واقعي كشور باشه يه چيزي، استقبال هم مي كنيم، اما......
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    25 1
    چرا زمان اقاى احمدى نژاد اينهمه فعال نبوديد و سكوت اختيار مي كرديد!!!
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    15 0
    جناب نماینده بجنود خدایش بانک مرکزی چقدر به وزیر اقتصاد ارطباط داره که شما به خاطر چند کلمه وزیر محترم اقتصاد را زیر سئوال برده و کارت زرد بهش دادید یا انتصاب افرادی که وزیران تعیین می کنند آیا باید از شما اجازه بگیرند خوب اینها سوال بی ربطه سوال را بدون غرض و توجه به جناح و بر اساس منافع ملی بپرسید اینجوری ما مردم هم پشت سرتان هستیم اینشااله
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    3 0
    منتظر انتخابات مجلس هستیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    1 0
    فکر کنم تعداد سوالاتی که از این دولت در این مدت کوتاه شده اندازه 8 سال آقای احمدی نژاد باشه،نه؟ :))))
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    2 0
    قرار بجنوردی ها و نانمایندگانشان در انتخابات بعد.