ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه و نخست وزیر ترکیه با مهم خواندن تقویت همکاریهای تجاری بین دو کشور بر دستیابی به حجم مبادلات 30 میلیارد دلاری تا سال 2015 تاکید کردند.

محمد جواد ظریف که به ترکیه سفر کرده است شنبه شب در استانبول با رجب طیب اردوغان دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار طرفین با ابراز خرسندی از گسترش مناسبات و افزایش سطح همکاری های فی مابین در ماه های اخیر پیرامون فراهم کردن مقدمات و زمینه های گسترش بیشتر همکاری ها تا زمان سفر آتی اردوغان به تهران مذاکره و تبادل نظر کردند.

هم چنین طرفین بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های موجود و همچنین ایجاد تسهیلات لازم و کاهش موانع برای تجار و شرکت هایی که در این مسیر فعالیت می کنند را مورد تاکید قرار دادند.

ظریف و اردوغان از برگزاری بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ماه جاری در ترکیه استقبال کردند.

رایزنی درباره تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع در سوریه، عراق، افغانستان و مصر از دیگر محورهای مذاکرات این دو مقام بود و طرفین در ارتباط با بحران سوریه تقویت مواضع مشترک و اتخاذ گامهای مشترک برای کمک به حل و فصل این بحران از راههای سیاسی را مورد رایزنی و تاکید قرار دادند.

دکتر ظریف در این دیدار سلام های گرم دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و جهانگیری معاون اول را ابلاغ کرد و اردوغان نیز متقابلا از ظریف خواست سلام گرم وی را به رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور اسلامی ایران تقدیم کند.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =