روزنامه اعتماد نوشت:

تشکیل تیم ناظر بر مذاکرات هسته‌یی با واکنش محمدرضا باهنر، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی روبه‌‌رو شد. وی دیروز در حاشیه نشست احزاب با وزیر کشور اعلام کرد که هیاتی با عنوان نظارت بر عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در مجلس شکل نگرفته و تشکیل آن نیز بعید به نظر می‌رسد.

این واکنش پس از آن صورت گرفت که سه روز پیش محمد اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی از تشکیل شورای ناظر بر مذاکرات هسته‌یی با حضور مسوولان کشور خبر داده بود. به گفته او تیم مذاکره‌کننده ملزم به اجرای تصمیمات این شورا خواهد بود.

با این حال روز گذشته باهنر با رد این موضوع اعلام کرد: نگاه مجلس و نظارت‌های آن بر تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی، فعالیت و نظارتی عادی است و کمیسیون امنیت ملی مجلس نظارت‌هایی در این خصوص دارد.

حدادعادل، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز دیروز در حاشیه آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این باره گفت که مطلبی درباره عضویت نمایندگان مجلس در تیم مذاکره هسته‌یی نشنیده‌ام. با این وجود ابراهیم آقامحمدی یکی دیگر از اعضای کمیسون امنیت ملی مجلس دیروز اظهار داشت: اعضای هیات نظارت بر تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی از سوی مقامات ارشد نظام تعیین شده‌اند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    3 0
    برخی در مجلس به دنبال بزرگ کردن خود هستند تا اگر توفیقی حاصل شد سریع به خود بچسبانند و اگر هم نشد بگویند ما برای همین دنبال نظارت بودیم ... این گونه افراد باید به خاطر نشر اکاذیب محاکمه شوند (البته با فرض اینکه نماینده‌ها طبق قانون جدید و نانوشته قوه قضا دارای مصونیت قضایی نیستند) ...