تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد افرادی که نفع‌شان در محیط ترکیه قدیم نهفته است می‌خواهد پیشرفت و ثبات کشور را متوقف سازند.
به گزارش آناتولی؛ رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، در دیدار با اصحاب رسانه‌ها در دلماباغچه استانبول گفت: "ترکیه جدید امروز در جایی است که اراده ملی در آن پیروز است و این امر تبدیل به کابوس افراد مشخصی شده که منافع‌شان در ترکیه قدیم هستند."

وی در ادامه افزود: "موفقیت‌های حزب عدالت و توسعه تاکنون، علاقه‌مندی و توجه ملت ما، نشانه‌هایی برای پیش‌بینی انتخابات در 30 مارس هستند."

نخست‌وزیر ترکیه در این نشست با روزنامه‌نگاران در دفترش در استانبول اعلام کرد که رشد باثبات و صلح‌آمیز ترکیه منجر به ناراحتی برخی افراد شده و هم‌اینک آنها در تلاش هستند تا این رشد را متوقف کنند.

اردوغان گفت: "ترکیه قدیم محیطی داشت که برای منافع برخی افراد مشخص مناسب بود، اما محیطی بود که به مردم ما آسیب می‌رساند. ترکیه جدید امروز در جایی است که اراده ملی در آن پیروز است و این امر تبدیل به کابوس افراد مشخصی شده که منافع‌شان در ترکیه قدیم هستند."

ردوغان به صورت تلویحی جنبش تحت هدایت فتح‌الله گولن را متهم کرده است که با استفاده از نفوذی که در نیروهای پلیس و قوه قضائیه دارد "دولتی درون دولت" بوجود آورده است.

جنبش خدمت شبکه‌ای وسیع از مدارس و شرکت‌های تجاری را در سراسر جهان هدایت می‌کند. تنش‌ها بین این دو متحد سابق درباه موضوعات داخلی و خارجی و یز تصمیم دولت برای تعطیلی مدارس خصوصی در ترکیه پدید آمد.

هفته پیش پلیس ترکیه در عملیاتی که ظاهراً برای مبارزه با فساد مالی و رشوه و در پی اتهام پولشویی 87 میلیارد یورویی توسط رضا ضراب تاجر ایرانی‌تبار در ترکیه، انجام داد، 57 نفر را به‌اتهام دریافت رشوه از وی، همچنین همکاری در پولشویی، نقل و انتقالات غیرقانونی پول و قاچاق طلا بازداشت کرد. طی روزهای آتی برخی از این افراد آزاد شدند و هم‌اینک 23 نفر از آنها از جمله فرزندان دو  وزیر و همچنین رئیس بانک دولتی ترکیه، "هالک بانک" و تاجر ایرانی در بازداشت هستند.

دولتمردان ترکیه می‌گویند که این اتهامات هیچ پایه و اساس قانونی نداشته و تنها بر اساس جاه‌طلبی‌های سیاسی انجام می‌گیرند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    2 2
    بزرگترین فساد دولتی در تاریخ ترکیه مال همین بوده بعد چه رویی هم داره