۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

ایرنا نوشت:

ˈ احمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه در پی تردید مخالفان سوری برای شرکت در نشست ژنو 2، خواستار اعلان آتش بس در سوریه شد.
به گزارش منابع خبری ترکیه، داوداوغلو در پی دیدار با رهبران به اصطلاح ائتلاف ملی سوریه و تردید آنان برای شرکت در نشست ژنو 2 با ادعای افزایش حملات نیروهای دولتی سوریه به شهرهای مختلف این کشور از جمله شهر حلب خواستار آتش بس در سوریه شد.

به گزارش این منابع خبری، وزیر امور خارجه ترکیه قرار است امروز در دیدار با ˈ محمد جواد ظریف ˈ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برقراری آتش بس در سوریه تا پیش از برگزاری نشست ژنو 2 گفت وگو کند.

نشست ژنو 2 قرار است با حضور نمایندگان دولت سوریه ، مخالفان سوری و نمایندگان برخی از کشورها 22 ژانویه برگزار شود.

پایگاه خبری حریت ترکیه امروز به نقل از یک دیپلمات این کشور که نام او را فاش نکرد، نوشت: مخالفان سوری پس از ماهها تاخیر در نهایت موافقت خود را برای شرکت در این نشست در یک فضای مثبت اعلام کرده بودند ولی اکنون آنان برای شرکت در نشست تردید دارند.

به نوشته این منابع خبری، ˈ احمد الجبرا ˈ رییس ائتلاف به اصطلاح ملی سوریه روز پنجشنبه گذشته با ˈ احمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا دیدار کرد و نگرانی های خود با ادعای افزایش حملات نیروهای دولتی به شهرهای مختلف این کشور اعلام کرد.

براساس این گزارش ، وزرای امور خارجه ترکیه و ایران پیش از این موافقت خود را با اعلان آتش بس در سوریه اعلام کرده بودند.

این دیپلمات ترکیه ای گفت: ترکیه از مخالفان سوری خواستار شرکت در نشست ژنو 2 برای بیان دیدگاههایشان شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    6 8
    ترکیه بی جا کرد درخواست آتش بس کرد. حالا که نیروهای ارتش دارند پیشروی می کنند باید آتش بس بشه تا اونها القاعده و سلفی ها رو بتونن دوباره تجهیز کنند. انتظار ما از آقای ظریف اینه که کاملا از ارتش و ملت سوریه دفاع کنه و بزنه تو دهن این به اصطلاح اسلامگرایان ترک که یک روز اگر در سوریه موفق بشن همین بلا رو می خوان سر ما بیارن.
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    7 1
    ترکیه تا همین ذو ماه پیش خواستار حمله نظامی آمریکا به بهانه سلاحهای شیمیایی به سوریه بود و حالا خواهان آتش بس شده است با اینحال رویکرد جدید ترکیه عاقلانه تر از عربستان است.