۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

ایرنا نوشت:

یک پایگاه خبری ترکیه روز شنبه از دیدار مشکوکˈ طارق الهاشمیˈ معاون سابق و فراری رییس جمهوری عراق با عناصر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ˈموسادˈ در ترکیه خبر داد.

پایگاه خبری راست خبر ترکیه نوشت : طارق الهاشمی در دیدار با 4 افسر اطلاعاتی رژیِم صهیونیستی خواهان زمینه سازی برای بازگشت وی به عراق شده است.

بر اساس این گزارش، موساد به طارق الهاشمی که از بیش از یک سال پیش در ترکیه بسر می برد پیشنهاد داده است که برای اقامت به فلسطین اشغالی سفر کند.

الهاشمی به جرم فعالیت های تروریستی در عراق به مجازات اعدام محکوم شده است.

پانزدهم آذرماه گذشته رسانه های ترک از درخواست علی اوزگوندوز نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه برای استیضاح وزیر کشور به سبب فعالیت های مشکوک معاون فراری رییس جمهوری عراق به ویژه دیدار با ماموران ˈموسادˈ در خاک این کشورخبر داده بودند.

این نماینده پارلمان ترکیه در متن درخواست خود برای استیضاح وزیر کشور ترکیه، خواستار توضیح درباره دیدار الهاشمی با افسران موساد شده است.

این نماینده پارلمان ترکیه در ادامه متن استیضاح وزیر کشور ترکیه آورده است: آیا دولت، فکر نمی کند که افکار عمومی ترکیه حق دارند در این زمینه دولت به آنها پاسخگو باشد؟

به نوشته رسانه های ترکیه، الهاشمی در تلاش است تا یک لابی قدرتمند برای خود ایجاد کند تا بتواند با ایجاد تغییرات در عراق، جایگاهی در این کشور داشته باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =