فارس نوشت:

بر اساس اظهارات مقامات امنیتی ماجد الماجد اطلاعات زیاد و ارزشمندی از سازمان القاعده و ارتباط آن با برخی از کشورهای عربی و غربی در اختیار دارد که احتمال تلاش برای حذف وی را افزایش می‌دهد.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، روایت‌های زیادی در مورد فعالیت‌های ماجد الماجد وجود دارد ولی چیزی که مسلم است این است که ده‌ها لبنانی، سوری و غیر عرب قربانیان عملیا‌ت‌های تروریستی بوده‌اند که ماجد الماجد به نوعی در آنها دست داشته است.

نیروهای امنیتی که بر روی پرونده این فرد کار کرده‌اند شهادت می‌دهند که این شخص از حضوری قوی بین یاران و مریدان خود برخوردار بوده است و اطرافیان وی دست به اعمالی زده‌اند که ایمان آنها را به این مرد به اثبات می‌رساند.

آخرین شاهد این ادعا این است که 4 تن از گروه محافظان وی که متشکل از 7 نفر بودند جان خود را برای حفظ امنیت ماجد الماجد از دست دادند.

این محافظان مامور بودند که ماجد را بعد از مداوا به محل اقامت خود در اردوگاه عین الحلوه یا یکی از محله‌های صیدا در جنوب لبنان باز گردانند.

به گفته کارشناسان ماجد تجربه‌ای ده ساله از کار مستقیم در القاعده را در اختیار دارد. 

وی این تجربه را از عربستان به سمت عراق و سوریه و لبنان به دست آورده و دیدارهایی نیز از افغانستان و پاکستان داشته است.

ماجد الماجد در این سفرها تعداد زیادی از افرادی که به القاعده پیوسته بودند را شناخته است و این شخص در جمع آوری اعضای از هم پاشیده القاعده بعد از حمله آمریکا به افغانستان، نقش محوری داشته است.

این شخص احتمالا اطلاعات زیادی از اعضای القاعده، مکانیزم‌های کاری، هسته‌های نرم و اهداف آن و اصلاحاتی که در شیوه انجام عملیات‌ها بعد از حمله آمریکا به عراق و بحران سوریه روی داده است، در اختیار دارد.

ماجد همچنین آگاهی عمیقی از مکانیزم رسیدن پول‌ها به سران القاعده و افراد آن و همچنین کانال‌های که این اموال از طریق آنها استفاده می‌شده است، دارد.

ماجد همچنین در مورد عناوین سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی که به سازمان القاعده کمک کرده است تا در سرزمین‌های مختلف به ویژه لبنان تردد کند اطلاعات زیادی در اختیار دارد.

ماجد الماجد بیشترین اطلاعات را در مورد سفرهای جهادی به سوریه قبل و بعد از بحران این کشور و همچنین پرونده فشرده‌ای از جریان جذب نیرو از بین جوانانی که در اطراف شیخ الاسیر بوده‌اند، در اختیار دارد.

مهمترین مسئله این است که ماجد الماجد با موجود بیماری ارتباط خود را با هسته‌هایی که مامور آغاز عملیات علیه حزب الله و ارتش لبنان بوده‌اند، حفظ کرده است.

این مرد همچنین یک بانک اطلاعاتی از اهداف موجود گروه در اختیار دارد و همچنین از ارتباط دستگاه‌ها اطلاعاتی و حکومت‌های عربی و غربی به ویژه افرادی از آل سعود با گروه خود در شام و عراق آگاهی دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    3 0
    کشتنش
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    3 0
    سر به نیست شد بابا
  • محسن IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 0
    پول عربستان و خیانت دولت لبنان مساوی است با کشته شدن ماجد الماجد اون انفجار 2روز پیش اخرین اولتیماتوم عرستان به لبنان بود که گفته بود اگه ماجد الماجد زنده باشه خودتون میمیرید
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    تحویل عربستان شده کشته شدن وی نقشه است کمک 3میلیارددلاری عربستان کارخودراکرد.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 0
    مرگ بر رژیم وهابی سعودی که پادشاه آن یک بیسواده و تروریست پرور
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    عاقبت سگ های هار سعودی مرگه ولی ایکاش نیروهای ایرانی نمیذاشتن که کشته بشه تا پرده بیشتری از چهره کریه وهابیت آشکار میشد.