سیدهادی خامنه‌ای: عده‌ای مواضع و منافعشان را عین نظام تلقی می‌کنند

رئیس پژوهشکده تاریخ اسلام معتقد است: عده ای خودشان را به نظام سنجاق کرده اند و مخالف خود را ضد نظام می خوانند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در دیدار با جمعی از اصلاح‌طلبان استان گلستان، در مشهد، خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل حاصل تلاش همه ما و شماست اما عده‌ای امروز خودشان را به نظام سنجاق کرده‌اند و عملکرد، مواضع، خواست، امیال و منافعشان را عین نظام تلقی می‌کنند و مخالفت و انتقاد به آن را ضدیت با نظام جا می‌زنند که این خطای بزرگی است و کشور را به ورطه نابودی می‌برد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و ایام شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، به تبیین اهداف عالیه پیامبران و امامان و پیشوایان دینی پرداخت و افزود: کار اساسی و ریشه‌ای که بزرگان دین هم ما را به آن توصیه می‌کردند، کار فرهنگی در راستای رشد، تعالی و آگاهی‌بخشی مردم است. در واقع سیاسی‌ترین کار، کار فرهنگی است.

سیدهادی خامنه‌ای در ادامه گفت: آشنایی مردم با حقوق اساسی خودشان یکی از وجوه مهم کار فرهنگی است که البته باید برای هر طبقه و قشر خاصی منطبق با زبان و فهم و درک آن طبقه این حقوق تبیین و تفهیم شود.

رییس پژوهشکده تاریخ اسلام همچنین با اشاره به تعبیر امیرالمؤمنین که در نهج‌البلاغه فرمودند "حق و باطل را همچون پوستین وارونه‌ای کرده‌اند"، افزود: باید چهره واقعی حق و باطل را بدون نقاب برای مردم تبیین کرد و نقاب‌هایی که حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهند، برداشت و مردم را آگاه کرد.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه "کار فرهنگی برای رشد آگاهی مردم همچون آبی پشت سد است که کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد"، اظهار کرد: امروز با رشد فن‌آوری ارتباطات دیجیتالی نظام‌های اقتدارگرا عملاً توان مقابله با رشد کار فرهنگی و ارتقای آگاهی مردم را ندارند.

بر اساس این گزارش، در پایان این دیدار، برخی حضار به پرسش و پاسخ با سیدهادی خامنه‌ای پرداختند و دغدغه‌های خود را در زمینه موضوعات سیاسی روز، فضای سیاسی کشور و مسأله رفع حصر و آزادی فعالان سیاسی زندانی را مطرح کردند.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    17 91
    مثل شما و دوستانتان که مواضع خودتان را عین مواضع امام (ره) و نظام می دانید
  • 111 A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    74 15
    درودبرسیدبزرگوار.....جانا سخن از زبان ما می گوئی
  • همراه A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    10 4
    درود بر شما روحانی نواندیش..حقیقتا امثال سید هادی خامنه ای بهای آزاداندیشی ودفاع از مظلومان را داده اند.
  • حاجی A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    9 4
    سلام بر سیدهادی خامنه ای