فارس نوشت:

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در نشست مشترک با وزیر کشور که صبح امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: امیدواریم در دولت یازدهم به احزاب بها داده و براساس قانون کار آمد شوند.

وی بابیان اینکه خواست حزب متبوعش تقدیم لایحه جرم سیاسی به مجلس از سوی دولت است تصریح کرد: احزاب باید در راستای اراده سیاسی، تصمیم سازی سیاسی و مشارکت مردم وارد عمل شوند.

دبیرکل حزب سبز همچنین تاکید کرد:‌ در این نشست صراحتاً اعلام می‌کنم نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام پارلمانی و حزبی نیست بلکه یک نظام ولایی است.

سجادی: ضرورت تدوین نظام جامع احزاب/رسانه ملی زیرساخت‌ها را فراهم کند

کمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در نشست مشترک با وزیر کشور که صبح امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه حدود 100 سال از فعالیت‌های حزبی در کشور می‌گذرد تکثر و فعالیت‌های احزاب را از ویژگی‌های نظام مردم سالاری دانست و افزود: احزاب رقیب دولت‌ها نیستند و قطعاً احزاب می‌توانند پیشنهادات مثمر ثمری را به دولت‌ها ارائه دهند.

وی بابیان اینکه رسانه ملی باید در معرفی پدیده تحزب در کشور زیر ساخت‌هایی را فراهم کند تاکید کرد: تدوین نظام جامع احزاب موضوع مهمی است که باید فرهنگسازی مبسوط در این خصوص صورت بگیرد.

شاکری: نظام حزبی در ایران شکل نمی‌گیرد

 مجتبی شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست مشترک احزاب با وزیر کشور، طی سخنانی با بیان اینکه تأثیرگذاری به تعداد احزاب نیست، اظهار داشت: در کشور ما نظام حزبی شکل نخواهد گرفت چرا که در انتخابات احزاب نمی‌توانند در مصدر قرار بگیرند.

وی تأکید کرد: جلسات مشترک با وزیر کشور باید به صورت شفاف ادامه یابد و قانون‌‌گرایی تعریف شود تا بر این اساس بتوانیم تعامل خوبی داشته باشیم.

 

/27220

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    12 4
    حزب سبز!؟ اصلا بوي سوء استفاده نمياد.