ایسنا نوشت:

در پی درگیری نیروهای قبایل استان الانبار با نیروهای القاعده ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی،‌ در درگیری‌هایی که روز جمعه میان اعضای قبایل استان الانبار که از سوی نیروهای پلیس عراق حمایت می‌شوند با افراد مسلح وابسته به القاعده که لباس‌های سیاه و پرچم القاعده را حمل می‌کردند، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

بنا به گفته احمد ابوریشه، رئیس گروه بیداری عراق در این درگیری‌ها نیروهای قبایل عراقی توانستند افراد مسلح را از شماری از شهرها خارج کنند.

یک منبع در وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد که در درگیری‌های دو شهر فلوجه و الرمادی دستکم 32 غیرنظامی کشته شدند. این در حالی است که 62 تن از اعضای القاعده و گروه دولت اسلامی عراق و شام نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

این منبع در ادامه اعلام کرد که در میان کشته‌ها و زخمی‌ها اجساد چند زن و کودک نیز به چشم می‌خورد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد که در درگیری‌های مذکور که از روز پنجشنبه آغاز شده 71 تن از اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام از جمله ابو عبدالرحمان البغدادی، رهبر القاعده کشته شدند.

در همین حال ایاد علاوی، نخست‌وزیر سابق عراق اعلام کرد که پایان دادن به وجود گروه‌های مسلح در الانبار بدون راهکار سیاسی غیرممکن است.

وی همچنین از دولت عراق خواست تا مفهوم آشتی ملی را به رسمیت شناخته و تمامی نیروهای ارتش را از شهرهای الرمادی و الفلوجه خارج کند.

علاوی همچنین دولت عراق را به مذاکره با تظاهرکنندگان صلح طلب فراخواند.

این مسئول عراقی در ادامه گفت: آزادی زندانیان بیگناه در حال حاضر در کاهش ناآرامی‌ها و تقویت ارتش برای رویارویی با گروه‌های تندرو چون القاعده سهیم خواهد بود.

در همین حال، جمعی از گروه‌های سیاسی و احزاب پارلمانی عراق خواهان برگزاری نشستی فوق‌العاده در پارلمان جهت بررسی وضعیت استان الانبار شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =