نخستین نشست هم اندیشی دولت با احزاب برگزار شد/ 19 تقاضا از دولت یازدهم برای تشکیل حزب

نخستین نشست هم اندیشی دولت تدبیر و امید با احزاب با حضور «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) این وزارتخانه آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در این نشست از ۵۰ حزب فعال دعوت شده، که برگزاری منظم جلسات شورای مرکزی، برگزاری به موقع کنگره و داشتن ترکیب مشخص از شاخصه‌های انتخاب و دعوت این تعداد حزب فعال کشور بوده است.
هدف از برگزاری این نشست تبادل نظر، هم اندیشی و شناسایی موانع پیش روی فعالیت احزاب در کشور است.
در نشست احزاب راه‌ها و شیوه‌های تقویت آن‌ها به بحث گذاشته می‌شود و اعمال قانون و نظارت بر رفتار احزاب و همچنین شفاف سازی و پاسخگویی احزاب و کمک به آن‌ها، از اهداف وزارت کشور است.

معاون سیاسی وزیر کشور در این نشست گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا کنون 19 تقاضای اخذ مجوز فعالیت حزب و تشکل سیاسی را داشته ایم که این موضوع در حال بررسی است.
«سید کاظم میرولد» روز شنبه در نخستین نشست احزاب با وزیر کشور با تقدیر از حضور احزاب در این نشست، اظهار داشت: برگزاری این نشست به درخواست وزیر کشور بوده که ما از احزاب فعال دعوت کرده ایم.

وی اظهار داشت: از ابتدای تشکیل کمیسیون ماده 10 احزاب تا کنون 230 حزب مجوز گرفته اند و طبق بررسی های اجمالی انجام شده یک چهارم احزاب فعال و نیمه فعال هستند و فعالیت آنان به انتخابات محدود نمی شود.

معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: برای برگزاری نشست امروز 60 حزب را دعوت کرده ایم که اگر این نشست مفید باشد دیگر احزاب را نیز دعوت خواهیم کرد تا آسیب شناسی لازم را انجام دهیم.

«محمد علی پورموسوی» مدیرکل سیاسی وزارت کشور نیز در این نشست اظهارامیدواری کرد که احزاب بتوانند آینده روشنی را با تعامل سازنده با دولت داشته باشند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =