نشریه فارین پالیسی همزمان با سفر جان کری به بیت المقدس و رام الله برای دستیابی به توافق میان اسراییل و فلسطین، این سفر را بی حاصل دانسته است.

به گزارش خبرآنلاین نشریه فارین پالیسی همزمان با سفر جان کری به بیت المقدس و رام الله برای دستیابی به توافق میان اسراییل و فلسطین، این سفر را بی حاصل دانسته و نوشته است همچنان تردید های زیادی برای دستیابی به این توافق وجود دارد. اختلافاتی که کری قصد فایق آمدن بر آنها را دارد بسیار قدیمی هستند و حتی اگر وی بتواند به چهارچوب توافق در این باره دست یابد این بدان معنی نیست که لزوما این برگه کاغذ اجرایی خواهد شد.

به رغم اینکه این تحلیل بسیار منفی است با این حال به نظر می رسد تجربیات سال 2013 راه پیش رو در سال 2014 میلادی را روشن می کند.

جان کری روز جمعه حوالی ساعت دو بعداز ظهر طبق برنامه وارد تل اویو شد تا دیدار چهار روزه ای از منطقه انجام دهد که دهمین دیدارش از زمان تصدی وزارت خارجه امریکا محسوب می شود.

یک مقام وزارت خارجه امریکا پیش از این دیدار به خبرگزاری فرانسه گفته بود که کری قصد دارد چارچوبی را برای هدایت طرفین به سمت ماه های آخر مذاکرات تعیین کند که قرار است اواخر آوریل پس از یک دوره نه ماهه برای مذاکره پایان یابد.

کری و گروه همراه وی به سرپرستی ˈ مارتین ایندایک ˈ نماینده ویژه و سفیر سابق امریکا امیدوارند هرچه سریعتر برای پرداختن به مسائل اساسی این چارچوب برقرار شود.

تعیین خطوط مرزی کشور آینده فلسطینی ، تعیین سرنوشت بیت المقدس که مورد ادعای هردو طرف مذاکره قرار دارد و همچنین پناهندگان فلسطینی از جمله مسائل کلیدی است .

کری از زمان شروع مذاکرات مستقیم در ماه ژوئیه پس از یک وقفه سه ساله ، با مخالفت شدید با هرگونه مصالحه بر سر درخواست های عمدتا سازش ناپذیر مواجه شده است .

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    3 1
    توسعه غیرقانون شهرک ها در مناطق اشغالی فلسطین به روند دستیایی به صلح لطمه خواهد زد
  • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    3 1
    حمله هوایی رژیم جعلی صهیونیستی به نوار غزه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    رهبر کره شمالي با مقامات ارتش نشست برگزار کرد سیاسی 1392/10/15 رسانه های کره شمالی روز یکشنبه گزارش دادند کیم جونگ اون رهبر این کشور اخیرا در جمع افسران نظامی از نیروهای ارتش خواست برای دست یابی به اهدافی که او برای سال جدید تعیین کرده است، تلاش کنند.