۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲

وب سایت شبکه العالم نوشت:

یک روزنامه لبنانی در جدیدترین شماره خود جزئیات تازه ای از شرایط و نحوه دستگیری ماجد الماجد تروریست عربستانی در لبنان منتشر کرد و مدعی شد که امریکایی ها در دستگیری او نقش داشته اند.

 روزنامه الاخبار چاپ لبنان افزود : سازمان اطلاعات نظامی آمریکا 10 روز پیش تلگرافی فوری را به بخش امنیت راهبردی در وزارت دفاع لبنان فرستاد که در آن اشاره شد ماجد الماجد سرکرده گردانهای عبدالله عزام در منطقه جرود در شهرک عرسال لبنان است و بعد از وخامت وضعیت جسمی به یکی از خانه های این شهرک برده شده است.

به نوشته الاخبار بعد از گذشت دو روز، تلگراف دیگری مبنی بر وجود برخی تماس ها برای انتقال الماجد به بیروت جهت درمان و دیالیز شدن فوری او رسید. روز سه شنبه 24 دسامبر، یک خودروی آمبولانس کار انتقال الماجد از عرسان به بیمارستان مقاصد در بیروت را برعهده گرفت. در این هنگام یک تلگراف فوری از آمریکایی ها رسید که وجود الماجد در یکی از بیمارستانهای شهر بیروت را تایید می کرد.
در این حین، یک هسته ویژه در اداره اطلاعات تشکیل شد و یک گروه کار آمارگیری از پذیرش شدگان در بیمارستانهای لبنان یا کسانی که همچنان به خاطر بیماری های کلیوی در بیمارستان بودند، برعهده گرفت. حدود 415 بیمار شناسایی شدند که به غیر از دو نفر از آنها همگی لبنانی بودند. دو نفر دیگر یک شهروند عرب بود که هویت او مشخص شد اما نفر دوم یک فرد ناشناس در بیمارستان المقاصد بود.
به نوشته الاخبار، یک مامور امنیتی سپس به بیمارستان مقاصد رفت و از لحظه خوابیدن الماجد به خاطر داروی آرام بخش استفاده کرده و عکسی از وی گرفت و سپس مستقیم به منطقه نظامی الیرزه رفت و این تصویر با تصاویر الماجد مطابقت داده شد و آن هنگام نقشه دستگیری اش کشیده شد.
روزنامه الاخبار نوشت: یکی از پیشنهادها این بود که به بیمارستان حمله شده و الماجد از آنجا برده شود اما برخی هشدار دادند که شاید الماجد تحت محافظت باشد و این امر ممکن است به درگیری با آنها منجر شده و محافظان از این فرصت برای بردن الماجد یا قتل او استفاده کنند. سپس تصمیم گرفته شد که منتظر نظر پزشک باشند. بعد از ظهر روزپنجشنبه 26 دسامبر، پزشک معالج در گزارش خود گفت که این بیمار می تواند بیمارستان را ترک کند و الماجد از طریق همراهش که شناسنامه سوری داشت، اصرار ورزید که به شهرک عرسال بازگردد و یک خودروی آمبولانس برای این منظور آماده شد و وی بعد از غروب آفتاب سوار خودرو شد و ماموران اطلاعاتی او را زیر نظر داشتند.
بعد از اینکه الماجد محدوده اداری بیروت را ترک کرد، مسیر حرکت خودروی آمبولانس به سمت جاده بین المللی منتهی به منطقه بقاع شناسایی شد و وقتی خودرو به منطقه الجمهور رسید یک یگان ویژه از ارتش با چند خودرو کمین کرده بودند و جلوی خودروی آمبولانس را گرفتند و ماموران اطلاعاتی سریع خودرو را بازکرده و الماجد و همراهش را برای جلوگیری از هرگونه واکنشی غافلگیر کردند زیرا نگران بودند که این مرد کمربند انفجاری به خود بسته باشد. در کمتر از 2 دقیقه، این دو مرد دستگیر و به مقر وزارت دفاع برده شدند و سپس کادر پزشکی آمبولانس آزاد شدند.
روزنامه الاخبار نوشت: دستگاههای امنیتی پیشتر اطلاعاتی درباره وضعیت جسمی وخیم الماجد و از کار افتادن یک کلیه و نارسایی کلیه دیگرش دریافت کرده بودند به گونه ای که الماجد مجبور شد به طور مکرر به مراکز دیالیز مراجعه کند. این امر باعث شد که دستیاران الماجد چندین نقشه برای رساندن او به مراکز دیالیز متعدد تهیه کنند. الماجد به یک آپارتمان در بیروت برای استراحت منتقل می شد و سپس باز می گشت.
برخی اطلاعات حکایت از آن داشت که یکی از دستیاران به طور دائمی همراهش بود. اما باید گفت که اجماع نظر منابع درخصوص دستگیری الماجد در جاده بقاع، این فرضیه را باطل می کند زیرا اگر درست بود، امکان بازداشت الماجد در داخل بیمارستان به جای ریسک فرار کردنش در جریان خارج شدن از آن وجود داشت.
این روزنامه افزود: بعد از دستگیری الماجد، نشست ویژه ای در دفتر فرمانده ارتش به همراه افسران بلندپایه اطلاعاتی برگزار شد و همه توافق کردند که تنها یک هسته کوچک از دستگیری الماجد مطلع باشند. در این نشست همچنین درباره چگونگی بازجویی از الماجد پیش از وخامت حالش توافق نظر شد. یک تیم پزشکی نیز برای زیر نظر گرفتن وضعیت جسمی این فرد تعیین شد. برخی منابع امنیتی دیروز گفتند که اطلاعات جدی از الماجد به علت وخامت حالش بدست نیامده است.
الاخبار نوشت: بعد از درخواست ایران برای مشارکت افسرانش در تحقیقات از الماجد با توجه به اینکه گردانهای عبدالله عزام مسئولیت دو حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفت، سازمان اطلاعات آمریکا گزارش مفصلی درباره روند دستگیری و وضعیت جسمی الماجد دریافت کرد. عربستان نیز دیروز رسما خواستار تحویل گرفتن الماجد برای بازجویی و سپس بازگرداندنش به لبنان شد.
این روزنامه افزود: درحالی که سعودی ها شایع می کنند که موافقت سریع لبنان با درخواست خود را بدست آورده اند، برخی اطلاعات حاکی است که مشکل بزرگی درخصوص تصمیم برای خارج کردن او از لبنان بروز کرده است.
به نوشته این روزنامه، سازمان اطلاعات ارتش لبنان تدابیر حفاظتی ویژه ای را در نظر گرفته و الماجد را به مکان هایی برده است که اعضای گروهش نمی توانند به آنجا دسترسی داشته باشند؛ بویژه که برخی اطلاعات ارتش حاکی است این اعضاء خود را برای عملیات انتحاری به منظور فراری دادن الماجد از محل نگهداری اش آماده می کنند.

"ماجد الماجد" تروریستی سعودی است که فرماندهی گروهک "عبدالله عزام در سرزمین شام" شاخه سازمان القاعده در لبنان را به عهده داشت.

سعودیها به بهانه تحت تعقیب بودن به دنبال استرداد وى به سعودى هستند وى شاه کلید اقدامات تروریستى بندر وسعودیهاست که با دستگری او نقش استخبارات سعودى در هدایت عملیات تروریستى در لبنان وسوریه وسایر کشورها در حال فاش شدن است لذا سعودیها با هماهنگى برخى سیاسیون لبنانى در حال برنامه ریزى تشکیک وفشار در این خصوص هستند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جدی میگید؟ US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    2 1
    عجب داستان سرایی تو خالی ی که فقط به درد خودشان می خورد. کسی که این خزعبلات را نوشته هنوز از کلاس اکابر اول دبستان مدرک نگرفته است. ارتش آمریکا تلگراف فوری فرستاده؟ تلگراف؟ جل الخالق! مامور رفته عکس گرفته بعد با خودش عکسو برده (خوبه نگفته برده داده ظاهرش کنن) اداره و تطبیق کنن. این ها هیچکدوم تلفن دستی و اینترنت و این چیزا رو ندارند؟ بابا خبر آنلاین جان از این خبرها میخواهی بزنی لطفا بالاش بنویس مخصوص استفاده عقب مانده ها.
  • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    2 0
    مرگ بر تروریست با هر عقیده ای
  • بی نام US ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 3
    خدایا! اسلام را از شر مسلمین محافظت بفرما!
  • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    باید همون جور که مردم رو می کشه خودش رو هم پس از تخلیه اطلاعاتی به درک واصل کنند .
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    3 1
    دم آمریکا گرم
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    5 0
    این پدر سوخته اگه کلیه هاش سالم بود چی کار می کرد.
  • امید A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    با توجه به کمک 3 میلیارد دلاری سعودی ها به ارتش لبنان وی را تحویل عربستان دهند