تسنیم نوشت:

عالی ترین مقام مذاکره کننده فلسطینیان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را از دچار شدن به سرنوشتی مشابه سرنوشت رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین برحذر داشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط؛ صائب عریقات عالی ترین مقام مذاکره کننده تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل اعلام کرد: از آن بیم دارم که محمود عباس در مذاکراتش با اسرائیلی‌ها به سرنوشتی مشابه سرنوشت یاسر عرفات گرفتار شود و او را مسموم کنند.
وی در ادامه سخنانش با این نشریه انگلیسی سعودی گفت: بله واقعا از آن نگرانم که اسرائیلی ها بخواهند به همان شیوه ای که از یاسر عرفات راحت شدند وی را نیز با همان ماده مسموم کنند و بکشند.
وی در توضیح این مطلب افزود: اویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهونیستی به صورت مکتوب نامه هایی را به تنی چند از سران اروپا ارسال کرده که از آنها خواسته به هرشکل ممکن از محمود عباس راحت شوند، چرا که لیبرمن ابومازن را برای رژیمش خطرناک توصیف کرده است، و من نسخه ای از این نامه را در اختیار دارم.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در آن زمان هم پیش از مسموم کردن یاسر عرفات صهیونیست ها به وضوح می گفتند عرفات برای اسرائیل خطری جدی به شمار می آید و باید از وی در آسایش باشند و اکنون همان صداها با همان شیوه درباره محمود عباس شنیده می شود.
وی در ادامه در باره روند مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان با اسرائیل هم گفت: در آخرین دور از مذاکراتی که با اسرائیلی ها داشتیم ما در حالی که اختلافات به اوج خود رسیده بود این مذاکرات را در سه ماه قبل ترک کردیم و هم اکنون باید بگویم از ان روز تابحال این رژیم 33 شهروند فلسطینی را با خونسردی کامل به شهادت رسانده و مجوز ساخت 5 هزار و 992 واحد مسکونی برای شهرک سازی را صادر کرده که این روند از خانه سازی سه برابر روند معمولی ان در نیویورک است و بیش از 212 منزل فلسطینیان را در شهر قدس اشغالی ویران کرده از این رو من هم بلافاصله استعفای خودم را از تشکیلات خودگردان اعلام کردم.
وی در این باره افزود: بعد از آن زمان متوجه شدم روند مذاکرات هم اکنون فلسطینی آمریکایی و آمریکایی اسرائیلی شده است، و تا این لحظه امریکایی ها برای نجات مذاکرات هیچ اقدام ملموسی انجام نداده اند.
وی درباره طرح آمریکا که برای مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین مطرح کرد و پاسخ محمود عباس به ان گفت: آن چه من متوجه شدم پاسخ محمود عباس به پیشنهاد جدید امریکا برای مذاکره در 4 مورد خلاصه می شود که به قرار ذیل هستند:
اولاً : ما نمی پذیریم که اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت شناخته شود.
ثانیاً : هیچ کشور فلسطینی که که در مرزهای سال 1967 باشد و قدس در آن نباشد را نمی پذیریم.
ثالثاً : بعد از پایان عقب نشینی تدریجی رژیم صهیونیستی هیچ اسرائیلی را بر روی زمین، دریا، آسمان ، و گذرگاه های فلسطینی نمی پذیریم.
رابعاً : هیچ راحلی را نمی پذیریم اگر در ان آوارگان فلسطینی حقوق خود را براساس قطعنامه 194 به دست نیاورده باشند، حق بازگشت، حق دریافت غرامت، حق آزادی اسرای فلسطینی این تنها موضع ما خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =