ایسنا نوشت:

معاون فراری رئیس جمهوری عراق اقرار کرد که اطلاعات امنیتی عرق را به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و بحرین داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طارق الهاشمی، معاون فراری رئیس جمهوری عراق در گفت‌وگو با روزنامه الحیاة عربستان اقرار کرد: من اطلاعات کاملی از اوضاع در عراق را به برخی از کشورها به ویژه کشورهای عربستان، بحرین و کشورهای حوزه خلیج (فارس) ارائه دادم که مفاد برخی از این این اطلاعات درباره تلاش دولت نوری المالکی، نخست وزیر عراق و سازمان اطلاعات عراق برای جذب شیعیان این کشورها و آموزش آن‌ها بود تا با بسیج کردن این افراد از آن‌ها برای ضربه زدن به امنیت و ثبات کشورهای حوزه خلیج (فارس) استفاده کنند.

وی گفت: تمامی این اطلاعات با اسامی افراد و تاریخ گذرنامه‌ها و شماره این گذرنامه‌ها را در اختیار بحرین و عربستان قرار دادم اما متاسفانه واکنش‌ها به این اقدام من ناامید کننده بود و حتی به تهدید نیز کشید. نوری المالکی به شکل جدی و عملی علیه امنیت‌ کشورهای عرب عمل کرده و تلاش می‌کند تا از غفلت کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس سوء استفاده کند.

الهاشمی در ادامه اعلام کرد: اگر کشورهای عربی به طرح‌های ما دست یافته و به گفته‌هایمان گوش فرا می‌دادند آنچه که باید اتفاق می‌افتاد، تا کنون رخ داده بود.

معاون فراری رئیس جمهوری عراق در پایان گفت: من برای هرگونه مشورت یا تبادل آراء آماده‌ام.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    2 2
    این بابا معاون رییس جمهور بوده وای بر اون نخست وزیری(مالکی) که دستورات و برنامه کاریش رو از ... میگیره .
  • امید A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    1 0
    این بابا معاون رییس جمهور بوده یا جاسوس کشورهای عرب حوزه خلیج فارس