۰ نفر
۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲

مهر نوشت:

وزیر خارجه آمریکا با هدف خارج کردن مذاکرات سازش از بن بست، امروز با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان دیدار و گفتگو می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا امروز پنج شنبه راهی سرزمین های اشغالی شده است. بر این اساس دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان در دستور کار کری است.
کری طی این دیدارها که قرار است بعدازظهر امروز انجام شود، در مورد تعیین یک چارچوب کاری که احتمال می رود بتواند زمینه ساز دستیابی به توافق نهایی شود با طرفین گفتگو می کند. در همین رابطه یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه انتظار نمی رود این سفر دستاوردی به دنبال داشته باشد، بر بی نتیجه بودن تلاش های واشنگتن برای ایجاد سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان صحه گذاشت.
این دهمین سفر جان کری به خاورمیانه از زمان تصدی گری اش به عنوان وزیر خارجه آمریکا در ماه فوریه 2013 به شمار می رود. بر این اساس واشنگتن می کوشد طرفین را ابتدا به پذیرش یک طرح توافق کلی وادارد و سپس نظر آنها را در مورد جزئیات توافق نهایی جلب کند.
تلاش آمریکا در حالی است که مذاکرات سازش خاورمیانه به دلیل ادامه شهرک سازی صهیونیست ها و مخالفت تل آویو با خواسته های تشکیلات خودگردان به بن بست رسیده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =