۰ نفر
۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۷

میمون‌های ساکن پارک ملی جیگوکودانی ژاپن، هم شناگران قابلی هستند و هم قهرمان‌های پرش طول. آنها هم‎چنین غذاهای خود را با آب دریا می‏شویند تا طعم شوری بگیرد.

مجید جویا: به جهنم خوش آمدید. این پارک میمون‌های جیگوکودانی در منطقه ناگانوی ژاپن است. «جیگوکودانی» در زبان ژاپنی به معنای «دره جهنم» است و وجه تسمیه آن هم چشمه‌های آتش‌فشانی و طبیعت صخره‌ای این منطقه است؛ اما اگر از میمون‌های ساکن این پارک بپرسید، احتمالا آن را جایی چون بهشت می‌دانند.

بوزینه‌های ژاپنی (Macaca fuscata ) تنها میمون‌های بومی این کشور جزیره‌ای هستند، و در شمالی‌ترین نقطه‌ای که پای هیچ نخستینی به آن رسیده زندگی می‌کنند. این میمون‌ها که شهرت خود را مدیون علاقه خود به شنا در چشمه‌های آب گرم هستند، توانایی‌های دیگری هم دارند. یکی از آنها پرش است که نمونه‌ای از آن در این عکس توسط عکاس امریکایی دایان مک‌آلیستر ثبت شده است. این میمون‌ها شناگران قابلی هستند، در نتیجه اگر یکی مثل همین میمونی که در عکس می‌بینید، پرش موفقیت آمیزی نداشت و به میان آب سقوط کرد، خطری تهدیدش نمی‌کند.

این میمون‌ها توان استفاده از ابزار را هم دارند؛ مهارتی که در انواع دیگر میمون‌های ساکن دیگر نقاط زمین هم دیده می‌شود. دیده شده که آنها غذای خود را با آب دریا شستشو داده اند، کسی چه می‌داند، شاید می‌خواهند از نمک موجود در آب دریا برای طعم دادن به غذای خود استفاده کنند.

53271

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اگاه IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    7 0
    در ایسنا بخوانید خیلی اپلیکیشن ها به زودی فیلتر میشوند وی درباره پاسخ به سوالی درباره این که آیا فیلتر شدن نرم افزارهایی مانند وایبر و واتس اپ و تانگو و ... در دستورکار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار دارد؟ گفت: این موضوع در دستور کارگروه قرار گرفته است و زمانی که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در رابطه با فیلتر شدن وی چت تصمیم می گرفت مقرر شد تا زمان تقویت نرم افزارهای مشابه داخلی، فیلتر شدن نرم افزارهای خارجی مذکور به تعویق بیفتد و در صورتی که نرم افزارهای داخلی بتوانند نیازهای ارتباطی مردم را تأمین کنند این موضوع مجددا توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار می گیرد.