۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳

تسنیم نوشت:

رئیس ائتلاف ملی معارضان سوریه اعلام کرد که در سفر خود به روسیه به مقامات این کشور خواهد گفت که نظام اسد به پایان رسیده و دیگر نمی‌توان به آن تکیه کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پانوراما‌الشرق‌الاوسط، «احمد‌الجربا» رئیس ائتلاف ملی معارضان سوری اعلام کرد که وی در سفر خود به مسکو که در تاریخ 13 و 14 ژانویه (24 و 25 دی) صورت خواهد گرفت، به مقامات روسی خواهد گفت که کار نظام «بشار‌اسد» به پایان رسیده و دیگر نمی‌توان به آن تکیه کرد.

«جربا» همچنین گفت: از مقامات روسی می‌خواهد که بر سر رفتن نظام «بشار‌اسد» رئیس‌جمهور سوریه و باقی ماند ساختارهای دولت  و رسیدن به یک راه حل حقیقی به تفاهم برسند و بدانند که منافع روسیه در گروی ماندن خاندان «اسد» نیست و در صورت رفتن نظام وی کسی منافع روسیه را به خطر نمی‌اندازد.

رئیس ائتلاف ملی معارضان سوری در گفتگو با روزنامه الحیات در پاسخ به سوالی پیرامون حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 مدعی شد ایران باید نیروهای حزب‌الله وگروه‌های تندروی شیعی و نیروهای سپاه پاسداران را از سوریه فرا بخواند و این موضوع را رسما اعلام کند در غیر این‌صورت حضور ایران در این کنفرانس معنایی ندارد.

«جربا» همچنین گفت:  کنفرانس ژنو 2 باید مبتنی بر بیانیه و نتایج کنفرانس ژنو 1 مبنی بر تشکیل دولت تام‌الاختیار باشد و هر کس که قصد دارد در کنفرانس ژنو 2 حضور داشته باشد باید نتایج ژنو 1 را پذیرفته باشد.

کنفرانس ژنو 2 درباره رسیدن به راه حل صلح‌آمیز پایان بحران سوریه قرار است در تاریخ 22 ژانویه ( 2 بهمن) در شهر ژنو سوئیس برگزار شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انتی بشار A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    25 36
    سرنگونی بشار کلید حل تمامی مسائل خاورمیانه .
    • محمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      4 3
      امریکا و اسرائیل و عربستان و تروریستایی که او داری ازشون طرفداری می کنی دارن خودشونو می کشن درگیری تو خودشون دارن تو اونوقت از اونا طرفداری می کتی بعدشم سوریه دوست ما هست یادت رفته که توی جنگ 8 ساله علیه ایران تنها کشوری که کمکمون کرد همین سوریه بود و تمام کشورهایی که تو الان داری ازشون طرفداری میکنی کنار صدام بودن حال صدام رو که دیدی حال دوستان صدام هم ببین که هنوز به هنوزه نتونستن سوریه رو نابود بکنن و نخواهند تونست بشار اسد هم می مونه تو قدرت حالا تفهیم شدی!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    30 24
    باید از جمهور اسلامی ایران خواهش کنید درکنفرانس شرکت کند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    29 12
    بشار اسد که رفتنی است اما یکی به این معارضان حالی کنه اونها هم در سوریه به قدرت نخواهند رسید .
    • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      8 0
      ای کیو اگه بشار بره اینها میاند بجاش نکنه فکر کردی بشار بره ما میریم جاش
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    25 14
    چه جالب!یک قاچاقچی گوسفند برای چند کشور تعیین تکلیف می کند در ضمن این چه جور رئیس مخالفان است که جرأت ندارد وارد کشور خود شود؟
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    11 4
    سقوط بشارتازه اول درگیریهای گروههای مختلف درمنطقه است سلفی ها القاعده....انشااله اسدبزودی پیروزخواهدشد.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    11 4
    انشالله اسد پیروز است.