۰ نفر
۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷

تسنیم نوشت:

دولت موقت مصر دستور ضبط دارایی‌های بیش از ۵۰۰ نفر از رهبران اخوان‌المسلمین ازجمله محمد مرسی و خانواده‌اش را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ مقامات امنیتی و قضایی مصر امروز (سه‌شنبه) از دستور دولت موقت این کشور برای ضبط دارایی‌های بیش از 500 رهبر گروه اخوان‌المسلمین و دیگر رهبران اسلامی این کشور خبر داد. این اقدام در راستای سرکوب بی‌سابقه اخوان‌المسلمین صورت گرفته است.
عبدالعزیز العشیری، سخنگوی قوه قضاییه مصر اعلام کرد که یک کمیته تشکیل شده در این وزارتخانه دستور ضبط دارایی‌های منقول و غیر منقول 572 رهبر بازداشتی اخوان‌المسلمین را صادر کرده است. یکی دیگر از مقامات وزارت دادگستری مصر اعلام کرد که در این لیست نام خود محمد مرسی و خانواده‌اش و همچنین رهبران اخوان نیز به چشم می‌خورد.
وزارت کشور مصر همچنین در اقدامی برای سرکوب حامیان اخوان‌المسلمین پسر رهبر اخوان‌المسلمین را به اتهام تلاش در جهت تشدید ناآرامی‌ها در این کشور بازداشت کرد.
انس بالتاجی دوشنبه، به همراه دو تن دیگر در آپارتمانی در شهرک نصر بازداشت شدند. این شهرک پیش از این شاهد سرکوب اعتراضات مردمی در حمایت از محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر از سوی نیروهای امنیتی بود.
دولت موقت مصر که از حمایت ارتش این کشور بهره می‌برد هفته گذشته به صورت رسمی اخوان‌المسلمین را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد و این گروه را به حمله بمب‌گذاری در یک مقر پلیس متهم کرد که در جریان آن 16 نفر کشته شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    14 15
    از قلب ملتش وکسایی که دوستش دارند که السیسی نمی توانی ضبطش کنی
  • سجاد IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    12 12
    کودتاگران نطامی درتاریخ محکوم بشکستند.سیسی وباقیمانده حکومت مبارک رفتنی اند انشالله
    • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      0 0
      هاله نور هم رفتنی است
  • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    1 3
    صرفنظر از موجه بودن یا نبودن مرسی و اخوان المسلمین اقدام اخیر دولت مصر در مصادره داراییهای آنان جزو موارد نقض حقوق بشر بشمار می آید.