۰ نفر
۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲

واحد مرکزی خبر نوشت:

یک افسر عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی تل آویو را به ترور اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین ترغیب کرد.
ژنرال تسویکا فوگل در خبری که شماره امروز روزنامه اسرائیل هیوم«اسرائیل امروز»منتشر کرد از کابینه بنیامین نتانیاهو خواست از رویارویی دولت مصر با جریان های اسلامی در این کشور درس عبرت بگیرد و این روند را در برخورد با جنبش حماس در نوار غزه عملی کند.
فوگل که فرمانده پیشین اتاق فرماندهی منطقه جنوبی ارتش اسرائیل بود کابینه نتانیاهو را به تردید و دودلی در برخورد با اوضاع نوار غزه متهم کرد و افزود:« بلافاصله پس از اتفاق روز سه شنبه که تک تیرانداز فلسطینی یک کارگر اسرائیلی را کشت باید منزل اسماعیل هنیه و دوستان و همراهانش بمباران می شد».
به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما این ژنرال اسرائیلی تصریح کرد:« چنین رفتاری ضروری است تا دشمن بداند که ما در دفاع از خود به هر ابزاری متوسل می شویم... چنین سیاستی می تواند به رویارویی با حماس برای همیشه پایان دهد، اسرائیل برای رسیدن به این هدف می تواند از عملکرد برخی گروههای فلسطینی بهره برداری کند و به حضور این گروهها درنوار غزه پایان دهد».
هم زمان شائول موفاز وزیر جنگ پیشین اسرائیل گفت:« اسرائیل مجبور خواهد شد تا به مشکل حماس در نوار غزه به طور ریشه ای پایان دهد زیرا اگر این کار انجام نشود در آینده شاهد درگیری های بیشتری در منطقه خواهیم بود».
موفاز که در گفتگو با رادیو اسرائیل سخن می گفت افزود:« به هیچ وجه نباید تسلیم شرایط شد و اجازه داد نوار غزه به پایگاهی برای انجام عملیات علیه اسرائیل تبدیل شود، به شرایط موجود باید به هر نحو ممکن پایان داده شود ».
وزیر جنگ پیشین اسرائیل هشدار داد:« اگر ارتش چنین سیاستی اتخاذ نکند حماس به فعالیت خود ادامه می دهد، تونل های دیگری حفر می کند، موشک های دیگری می سازد و در درگیری های آینده زیان های بیشتری به اسرائیل وارد می کند».
وی در عین حال تاکید کرد اسرائیل باید از سیاست اشغال مجدد نوار غزه پرهیز کند زیرا اجرای چنین سناریویی می تواند ما را در مشکلات سیاسی، امنیتی و راهبردی قرار دهد.
رادیو ارتش اسرائیل صبح امروز به نقل از منابع نظامی در اسرائیل اعلام کرد در شرایطی که جهان خود را به تلاش برای توافق هسته ای با ایران مشغول کرده است و سعی دارد در چهار ماه آینده باتهران به توافق نهایی برسد، تل آویو نباید در برخورد با تحرکات در نوار غزه به واکنش های جهانی توجه کند».
آموس هارئیل تحلیل گر نظامی در روزنامه هاآرتص نیز در این باره گفت:« در شرایطی که کرانه باختری رود اردن ملتهب است و مرزها در سوریه و لبنان نیز با تنش روبروست می بینیم رویارویی با نوار غزه در صدر اولویت های کابینه نتانیاهو نیست».
وی در افزود: «به نظر می رسد تا شرایط در مرزهای اسرائیل با نوار غزه به حد انفجار نرسد و شهرک های یهودی نشین به شدت تهدید نشوند اسرائیل در پی رویارویی با تهدیدات نخواهد بود».
هارئیل در عین حال به این نکته اشاره کرد مواضع مصر علیه حماس سبب شده است تا این جنبش فلسطینی در پی ایجاد تنش علیه اسرائیل نباشد ولی سعی خواهد کرد با بهره برداری از فرصت ها توان نظامی و موشکی خود را تقویت کند، این جنبش همیشه با هوشمندی از فرصت ها استفاده کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    14 6
    بیا کل جمعیت ایران رو هم ترور کن والا !‌