رییس مجلس تاکید کرد: فتنه 88 نوعی ظرفیت‌سوزی سال‌ها و تلاش ملت ما بود که با زبانگاه نافذ رهبری و ایستادگی ملت علاج شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری امام (قدس‌سره) مسیر جدیدی را ایجاد کرد که اصالت آن در احیای سنت نبوی و مکتب علوی در حکومت بود، گفت: در این مسیر به جای قرار گرفتن در زد و بندهای قدرت‌های جهانی ثقل استواری نظام را بر رأی اعتقادی ملت قرار داد و ستون این حاکمیت بر ولایت مستقر شد که مورد پذیرش قلبی ملت است و استراتژی وحدت امت اسلامی به جد پیگیری شد.

وی تصریح کرد: گرچه در این راه دولت‌های مستبد از یک طرف و مسئله‌سازی‌های قدرت‌های بزرگ از طرف دیگر موانعی را ایجاد کرد، اما جاذبه این تفکر راه خود را در این ملت‌های مظلوم مسلمان باز کرد.


اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از فارس بخوانید،
*در مسئله فلسطین مسیر مقاومت را عملا محقق کرد نه اینکه در کنفرانس‌های متعدد و پر خرج کشورهای اسلامی صرفا به مرثیه‌سرایی برای ملت فلسطین بپردازد، به طوری که امروز همگان در صحنه بین‌المللی درج کرده‌اند که حرکت مقاومت در مسئله فلسطین به نقطه تعیین‌کننده خود رسیده است.

* ایران در مقابل قلدری‌های آمریکا، غرب با شجاعت ایستادگی کرد و این استراتژی عملا سبب هوشیاری ملت‌های مسلمان شد به طوری که در سیاست وحشیانه آمریکا در افغانستان، عراق و جنگ 33 روزه گاه جمهوری اسلامی به تنهایی مجبور شد از مظلومیت این ملت‌ها حمایت کند و در این راه گرچه هزینه‌هایی را تحمل کرد اما نتیجه آن سرافرازی ملت ایران به عنوان ملتی قدرتمند و صاحب ابتکار زادبخش برای امت اسلامی شد و ملت‌های اسلامی در این حرکت به بیداری رسیدند به طوری که آمریکا را از عراق اخراج کردند و در لبنان با شکست مفتضحانه مواجه شدند و به زودی از افغانستان هم اخراج می‌شوند.

* در مسئله هسته‌ای با همه فراز و فرودهای آن با ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب، ملت ایران را صاحب دانش صلح‌آمیز هسته‌ای کرد با تکیه بر استقلال علمی و تشویق دانشمندان داخلی در صنایع گسترده‌ای صاحب فن شد حتی در فناوری‌های نوین به جایگاه قابل قبولی دست یافت.

* در حرکت اقتصادی کشور و آبادانی شهرها و روستاها گام‌های عدالت‌محور برداشت که در سطح زندگی مردم موثر بود گرچه در ابعاد اقتصادی هم به دلیل تغییر سیاست‌ها و گاه چپ زدگی و گاه راست روی بی‌جهت و گاه با بی‌تدبیری دولت‌ها در بیشتر موارد با رفتار ستمکارانه غرب مشکلاتی پیدا کرد که برخی از مشکلات فعلی ما در حوزه اقتصاد نتیجه آن است اما در کل حرکت به سوی استقلال اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی استراتژی سنجیده‌ای بود.

* در این دوره شکوهمند انقلاب اسلامی با یک ارزیابی کلان می‌توان متوجه شد که نقش ولایت فقیه در پهلوان صراط درست نظام به ویژه موضوعات استراتژیک بی‌بدیل بوده است چه در زمان اما (قدس‌سره) و چه زمان رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت‌برکاته) بنابراین افزایش توان ملی کشور و نقش‌آفرینی نظام در مسائل مهم منطقه که اکثرا بی‌نظیر است نتیجه راهبری ولایت فقیه بوده است که البته سهم بی‌تدبیری‌های دولت‌ها را در مسائل اقتصادی گاه در نظام‌های دموکراتیک بروز پیدا می‌کند نمی‌توان نادیده گرفت.

* موضوع فتنه سال 88 را باید در چنین متنی مورد بررسی قرار داد که در حرکت نوین که در طول تاریخ اسلامی بدیع بود و در سه دهه اخیر ثمرات آن موجب یاس دشمنان اسلام و قدرتمند شدن نظام اسلامی شده را یکباره نادیده گرفت و صرفا به بهانه یک انتخابات ماجراجویی به راه انداخت که به اعتبار یک نظام پرقدرت لطمه وارد کرد و به همین دلیل آةمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی با گفتارها و رفتارهای سرخوشانه به موضع‌گیری و بل بله گویی و پرگویی و تحقیر ملت ما پرداختند.

* این حرکت به نوعی ظرفیت‌سوزی سال‌ها و تلاش ملت ما بود که با زبانگاه نافذ رهبری و ایستادگی ملت علاج شد. ملت ایران در چند برهه چنین نقش ستودنی و غیرتمندانه از خود نشان داد و برای همگان مکتوف شد که با ملتی غیور و آگاه مواجه هستند ابتدا در پیروزی انقلاب اسلامی که با وجود همه دسایس خارجی و توطئه‌های مختلف حتی کودتا و بحران‌سازی‌ها و تفرقه‌افکنی داخلی با پیروی از ولایت امام (قدس‌سره) و حضور جدی در صحنه ساختار نظام دیکتاتوری را برچیدند دوم در جنگ تحمیلی با حضور غیرتمندانه و مجاهدانه در جبهه‌ها در مقابل صف شرق و غرب و منطقه‌ای ایستادگی کردند و سرافرازی ملت را تضمین کردند.

* همچنین در 23 تیر با حضور یکپارچه خود حرکت توطئه‌آمیز بداندیشان داخلی و خارجی را در ماجرای 18 تیر تهیه کردند و در 9 دی ماه بود که پس از ماه‌ها مسئله‌سازی داخلی و خارجی پس از توهین آشکار در عاشورا حمایت رسانه‌ای کردند بسیاری از غربی‌ها در رسانه‌های خود زبان به موعظه ایران گشودند غافل از اینکه ملت ایران این ضرب‌المثل فرانسوی‌ها را به خوبی به خاطر دارند که اگر روباه موعظه می‌کند مواظب غازهای خود باشید.

* ملت ایران غربی‌ها را در طول 34 سال پس از انقلاب در میدان‌های مختلف آزموده است و نسبت به عیار صداقت آنها در دلسوزی‌های روباه‌صفتانه به درستی ارزیابی دارد و قاعدتا آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز در حرکت جهنده مردم در 9 دی پاسخ ملت ایران را شنیدند و مطمئن باشید که امروز هم آن تحریم خشمگینانه ملت را مستمرا می‌شنوید.

*در عاشورای حسینی ملت ایران با حضور در صحنه پیام ایستادگی و مقاومت ملت را به جهانیان و حزب خوردگان را حتی رساندند و نشان دادند که ملت ایران ملتی با شرف، با وفا و معتقد به اسلام و محب اهل بیت و دلداده انقلاب و ولایت فقیه است و به هیچ کس اجازه نمی‌دهد با مبانی اصیل و ارزش‌های آن بازی کند بنابراین 9 دی ظهور شکوفایی اراده ملت در مقابل کج‌اندیشی و انحراف و سبکسری استکباری بود.

* 9 دی نشان داد که ملت ایران فرزندان راستین رهبری هستند که فرمود رهروان واقعی حسین هستند بی‌تاب نسبت به بی‌غیرتی عده‌ای نسبت به ارزش‌های عاشورایی یکی از مناظر بی‌پروایی آن دوره نوع موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور و کنگره و وزیر خارجه آمریکا و سردمداران رژیم صهیونیستی نسبت به شرایط فتنه در ایران بود آنها با ناشی‌گری بودجه مصوب کردند حمایت سیاتی کردند.

/45220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    10 47
    احسنت
  • حمید A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    13 59
    با تشکر از مواضع جناب لاریجانی، چقدر خوب است که برادر زن بازی خورده و منحرف خود را نیز با نصیحت و روشهای دیگر به راه بیاورید. انشاالله مأجور باشید.
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    اونايي كه دروغ تحويل همه دادند ابهت يك نظام رو زير سئوال بردند و اونايي كه رو بي اخلاقي چشم مبارك رو بستند. هدف وسيله رو توجيه نمي كنه برادر حالا حالا ها بايد تاوان هشت سال مهرورزي رو داد
    • بی نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      13 3
      منفی مثبت ها جابجا شده
  • صدر A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    23 11
    خبر آنلاین لطفاً صحبتهای اخیر ریاست محترم جمهور را در مورد 9 دی منتشر کنید.
  • سیدرضا م IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    70 3
    امروز حرف دل مردم را دکتر مطهری در مجلس می زند بصیرت واقعی در ایشان می باشد.
  • شهروند IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    16 1
    حالمون دیگه از فتنه 88 و...بهم خورد!بس کنید دیگه خیلی مسایل مهمتر داریم انگارشما آقایان بدتون نمیاد هی از این مساله حرف بزنید اما مردم براشون دیگه مهم نیست چون اختلاس های احمدی نژاد و دارو دسته اش زیر صحبت از فتنه 88 پنهان نمیشه برسید به چپاول گران مملکت!
  • محمد A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    1 0
    بخشی از قضیه که بازگو نمیشه ابراز نارضایتی مردمی بود که نابسامانی این روزها را پیش بینی کرده بودند. مثل ترکیه که بهانه ابراز ناخشنودی برخی از مردم ; پارک میدان تقسیم شد.