۰ نفر
۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۶

تسنیم نوشت:

 پادشاه عربستان سعودی، روز یکشنبه، در دیدار با رئیس جمهور فرانسه «نگرانی خود را پرونده هسته ای ایران و بحران سوریه» اعلام کرد.
 یک منبع نزدیک به «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه که از روز یکشنبه وارد «ریاض» شده است، به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در دیدار دو جانبه با اولاند ادعا کرد «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه کشورش را نابود کرده و مسبب سرازیر شدن «تندروها» به سوریه است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: «ملک عبدالعزیز همچنین نگرانی خود را از بحران های کشورهای منطقه از جمله ایران، سوریه، لبنان و مصر اعلام و از موضع شجاعانه فرانسه در خصوص این پرونده های مهم تمجید کرد.»

پادشاه سعودی همچنین بر دیدگاه مشترک ریاض و پاریس در زمینه بحران سوریه و پرونده هسته ای ایران و نیز دیگر مسائل منطقه تأکید و اعلام کرد طرفین در حال «تبادل دیدگاه ها» درخصوص این مسائل هستند.

براساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه، روز یکشنبه، در سفری رسمی وارد ریاض شد. بحران منطقه و پرونده های اقتصادی دو طرفه محور دیدارهای اولاند با مقامات سعودی است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    ملک عبداله یکی از بی عرضه ترین افراد در دنیاست که با این همه ثروت سرشار باز نمیتواند مردم خودش را راضی نگه دارد۰ و برای این کار از همه حمایت میخواهد از پاکستان تا فرانسه و آمریکا