حقایقی از حمله هفته گذشته ارتش سوریه به حلب

ابو تراب العراقی، ابو محمد دیالی و ابو طلحه البغدادی که همگی تابعیت عراقی دارند، از جمله کسانی بودند که در حمله ارتش هفته گذشته سوریه به حلب کشته شدند.

حمله ارتش سوریه به شهر حلب در هفته گذشته جنجال تازه ای در جامعه جهانی ایجاد کرد، به گونه ای که ایالات متحده آن را حمله به شهروندان عادی دانست و آن را محکوم کرد و از این که در این حمله از بشکه های سوخت استفاده شد، انتقاد کرد. اما ارتش سوریه در واکنش به انتقادها این حمله را حمله ای به جریان های تروریستی مستقر در حلب دانست و گفت که هدف از آن به هیچ وجه هدف قرار دادن مردم عادی نبوده بلکه تلاش برای از بین بردن گروه های تکفیری و سران القاعده و جریان های سلفی و جهادی در سوریه بوده است.

حال با گذشت نزدیک به یک هفته از آن واقعه روزنامه لبنانی السفیر جزئیات بیشتری از این حمله را منتشر کرده است. بنا به این گزارش ابو تراب العراقی، ابو محمد دیالی و ابو طلحه البغدادی که همگی تابعیت عراقی دارند، از جمله کسانی بودند که در حمله ارتش هفته گذشته سوریه به حلب کشته شدند.

این حمله زمانی انجام شد که جبهه النصره پس از پنج ماه تلاش برای محاصره بیمارستانی در حلب هفته گذشته آن را به تصرف خود در آورد و از آن جا جنگ خود را با ارتش سوریه و تلاش برای استیلا بر کل شهر حلب را آغاز کرد.  

این در حالی است که هفته گذشته به دلیل ادعای حمله ارتش سوریه به بیمارستانی در حلب موجی از انتقادها در شبکه های عربی و فضای رسانه ای غربی ایجاد شد و غربی ها ادعا کردند که ارتش سوریه با حمله به بیمارستانی در حلب مردم عادی و بیماران بستری در این شهر را به کشتن داده است.

در حالی که آن طور که منابع آگاه به روزنامه السفیر گفته اند، جبهه النصره با استخدام افراد جدیدی با هویت و شناسنامه عراقی حمله سازماندهی شده ای را به بیمارستان الکندی، واقع در حلب انجام داد و پس از پنج ماه محاصره آن سرانجام آن را به اشغال خود در آورده و تحت عنوانی جدید با اسم "لنصره اهل الشام" با هدف پنهان کردن هویت اصلی خود که همان وابستگی به جبهه النصره است، تلاش کرد عملیات خود را علیه ارتش سوریه و اشغال شهر حلب پیش ببرد. اما با مقاومت ارتش سوریه مواجه شد و در نهایت شکست خورد.

بنا به این گزارش بیشتر افراد کشته شده در این نبرد جهادی های وابسته به القاعده در عراق بوده اند که سابقه عملیات های تروریستی در عراق داشته اند.

روزنامه السفیر در تبیین استراتژی حمله کنندگان به بیمارستان الکندی همچنین می نویسد که آنها شاخه ام موسوم به "الانغماسیین" محسوب می شوند، تخصص این جریان ایجاد فضای روانی در محل های اشغال شده از طریق اعمال خشونت است. این بار نیز وظیفه ایجاد فضای مخرب روانی و همچنین متزلزل ساختن توانایی های دفاعی نیروهای پشتیبان بیمارستان را بر عهده داشتند تا ضمن ایجاد دلهره نزد آنها زمینه را برای عملیاتی بزرگ تر که در آن اتباع مختلف جبهه النصره عضویت دارند، فراهم شود که البته در عملیات دوم نیز اتباع سوری در اقلیت بودند.

در این رابطه روزنامه السفیر برای تکمیل گزارش خود به سراغ یکی از منابع نزدیک به جبهه النصره نیز رفته است. این منبع آگاه که نامی از او به میان نیامده به این روزنامه گفته است که در جنگ بیمارستان الکندی یکی از رهبران میدانی و جهادی جبهه النصره، موسوم به عبدالله العراقی که یکی از فرماندهان بارز نظامی این جبهه محسوب می شود نیز کشته شده است.   

به گزارش روزنامه السفیر حمله به بیمارستان الکندی نه تنها توسط عناصر عراقی صورت گرفته بلکه فرماندهی عملیات نیز بر عهده عراقی ها بوده و این مساله ویژگی کاملا عراقی به این عملیات داده است.

52262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملت ایران A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    درود بر ارتش سوریه و حزب ا... لبنان که پوزه تکفیری های وابسته به عربستان و صهیونیست ها را به خاک مالیدند.
  • ali IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    58 77
    شما از طرف خودت نظر بده نه از طرف ملت ایران
    • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      1 0
      یعنی میخوای بگی ملت ایران طرفدار تکفیری ها، سلفی ها، صهیونیست ها و سعودی هستند؟ بابا این ملت ایران کجاست که شما ادعا می کنی. من که ندیدم
  • sorna A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    43 13
    درود بر شرف ومردانگی سربازان حزب الله.مرگ بر خشک مغزان تکفیری
  • مردم ایران A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    62 24
    منم پشت سر ملت ایران می گم: درود بر ارتش سوریه و حزب ا... لبنان که پوزه تکفیری های وابسته به عربستان و صهیونیست ها را به خاک مالیدند.
  • ایرانی IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    49 9
    درود بر شیعیان مرگ بر تکفیری ها و مرگ بر حامیانشان
  • مهدی A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 7
    برادران عزیز.جو گیر نشوید.در این گیر و دار تشخیص درست و نادرست سخت است.
  • فرزین IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    2 0
    این تکفیریها و به اصطلاح جهادیهای ساخت عربستان عربستان انقدر خشن و جاهلانه و جنایتکارانه عمل کردند . که انسان به اصل اسلام هم شک میکند . و دین را سخته و پرداخته عربهای تهی مغز میداند . کدام دین اصیلی اجازه سر بریدن انسانهای دیگر و بچه ها را میدهد. دین ابزاری شده است برای توجیه اعمال جنایتکارانه عدهای تهی مغز نا مسلمان . و اصلا این حرامزاده ها در سوریه چه غلطی میکنند؟ خراب کردن اسم اسلام و قران.