ایسنا نوشت:

به دنبال حمله اخیر نیروهای ارتش عراق به استان الانبار و بازداشت نماینده این استان در پارلمان، اهالی قبایل الانبار با برگزاری تظاهراتی اعلام کردند که میدان‌های تحصن را ترک نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعی از اهالی قبایل استان سنی نشین الانبار در اعتراض به اقدامات اخیر ارتش در حمله به تحصن‌کنندگان و بازداشت احمد العلوانی، نماینده الانبار در پارلمان عراق، تظاهراتی را در شهر الرمادی برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی اعلام کردند که ارتش حق ورود به این شهر را ندارد و مهلت 12 ساعته دولت مرکزی برای آزادی احمد العلوانی به پایان رسیده است.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با اعلام پایان مهلت تعیین شده، با سلاح به خیابان‌های شهر آمدند تا از ورود نیروهای ارتش عراق یا نیروهای وزارت کشور به الرمادی ممانعت به عمل آورند.

تحصن‌کنندگان در الرمادی اعلام کردند که هرگز "میدان‌های عزت و کرامت" را ترک نخواهند کرد و از تمامی اهالی این استان خواستند تا به تظاهرکنندگان بپیوندند.

همچنین تظاهرکنندگان در مراسم تشییع جنازه برادر احمد العلوانی سلاح‌هایشان را به نشانه آماده‌باش بالا بردند.

همچنین عبدالملک السعدی، از علمای اهل سنت عراق روز شنبه در بیانیه‌ای از قبایل الانبار خواست تا برای دفاع از استان و جان خود در حالت آماده‌باش کامل قرار بگیرند.

در پی بازداشت احمد العلوانی تنش‌ها در الرمادی بالا گرفت و علی غیدان، فرمانده نیروهای زمینی عراق، العلوانی را به تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی که حکم قضایی در خصوص بازداشت وی و برادرش را در اختیار داشتند، متهم کرد.

ایاد علاوی، رئیس فهرست العراقیه نیز از وزرای این گروه خواست تا در اعتراض به اقدامات ارتش در استان الانبار هر چه سریعتر استعفا دهند.

علاوی همچنین خواهان توقف فوری عملیات نظامی در غرب الانبار شد.

در همین راستا، مقامات عراقی در دو شهر الرمادی و الفلوجه منع آمد و شد اعلام و تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کردند.

مندز هادی، یکی از ساکنان منطقه البوفراج در نزدیکی میدان تحصن گفت: مناطق ما در حال حاضر از سوی نیروهای دولتی محاصره شده است.

از سوی دیگر، شاهدان عینی اهالی الانبار و الفلوجه تاکید کردند که نیروهای نظامی دولتی با نصب پلاکاردهایی حاوی شعارهای طایفه‌گرایی بر روی سلاح‌ها و تجهیزات خود وارد الانبار شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    13 0
    ان شا الله که مشکلات مردم مسلمان عراق حل بشه و این کشور به آرامش برسه
  • ملت ایران A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    3 3
    ایاد علاوی که مخالف حمله ارتش به تکفیری هاست مزدور عربستان است و ضد شیعه....درود بر ارتش عراق
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    3 0
    چرا در اين شرايط به كمك ارتش شيعي عراق نميريم واين بعثي ها رو نيست و نابود نمي كنيم ميخوايم اينجا هم شبيه سوريه بشه