ایرنا نوشت:

«مرضیه افخم» در دیدار با دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و معاونین و مدیران دبیرخانه، با تاکید بر ضرورت اعمال سیاست هایی در راستای ارتقای جایگاه و وجهه ایرانیان خارج از کشور، بر نقش و مشارکت دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در این راستا تاکید کرد.

بر اساس اعلام روز یکشنبه دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، وی گفت: وزارت امور خارجه و شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور می توانند در جهت حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور و پیشبرد سیاست های خدمتگزاری به هموطنان مقیم همسو و مکمل یکدیگر باشند.

افخم با اشاره به نقش مهم نهادها و سازمان های مسوول در حوزه ایرانیان خارج از کشور و همسو شدن آنان در جهت رسیدگی به مسایل مختلف هموطنان مقیم گفت: بازنگری در روش های قبلی، اتخاذ شیوه های جدید، استفاده از امکانات و ساختارهای نوین لازمه ایجاد تعامل نزدیک با ایرانیان خارج از کشور بوده که ضروریست تمام توان خود را برای ارائه خدمات بهینه به هموطنان خارج از کشور با وسعت و گستردگی هر چه تمامتر به کار بندیم.

وی افزود: وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای عالی می توانند با هم اندیشی و تدوین سیاست ها و برنامه ریزی های مدون برای رفع مشکلات و بهره مندی از ظرفیت های ایرانیان مقیم خارج گام های موثری بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در همه زمینه ها گفت: تقویت نقش ایرانیان خارج از کشور در حوزه دیپلماسی خارجی ضروریست و در نظر داریم از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده کنیم.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این دیدار با تبیین جایگاه و ساختار دبیرخانه شورای عالی، به تشریح اولویت ها و برنامه های دبیرخانه شورا پرداخت.

«سیدجواد قوام شهیدی» ادامه داد: بررسی وضعیت کمی و کیفی جمعیت ایرانیان خارج از کشور، ارائه راهکارهای لازم برای پیگیری مسایل مبتلابه ایرانیان، همکاری و هماهنگی با دستگاه های متولی امور ایرانیان خارج از کشور به منظور رفع مشکلات احتمالی هموطنان مقیم و غیره از نمونه طرح هایی است که در دستور کار دبیرخانه شورای عالی قرار دارد.

وی افزود: بخش اعظمی از ایرانیان خارج از کشور ظرفیت موثر و مفیدی برای کشور به حساب می آیند و از این رو لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب، از این ظرفیت گرانقدر بهره گیری مطلوب شود.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با تاکید بر ایجاد زمینه های اعتماد و تعامل با هموطنان مقیم، گفت: برای جلب اعتماد ایرانیان خارج از کشور باید از ادبیات متناسب با فضای عمومی آنان بهره برد.

در پایان این دیدار، سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از کارشناسان ارشد این وزارتخانه، ضمن بازدید از مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور (مرکز 2777)، از نزدیک با چگونگی فعالیت این مرکز برای رسیدگی به مسایل و مشکلات ایرانیان خارج از کشور آشنا شده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با این سامانه به منظور رفع مشکلات هموطنان مقیم اعلام کردند.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    2 0
    عاليه اين كار...مشكلات داخلي كه ماشالله همه برطرف شد...همه مردم داخلم تورفاه كاملن..حالا ايرانياي خارج از كشور...بعدشم بيايد مشكلات كل مردم دنيارم حل كنيد..خداخيرتون بده...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    1 0
    مشکلات شهروندان داخل کشور حل شد حالا به خارج کشور می خوان رسیدگی کنن.