۰ نفر
۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲

فارس نوشت:

رئیس فهرست «العراقیة» وزاری جریان متبوعش در کابینه بغداد را به استعفای فوری در اعتراض به عملیات استان «الانبار» دعوت کرد.

 «اسکای نیوز عربی» لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که «ایاد علاوی» رئیس فهرست «العراقیة» وزاری جریان متبوعش در کابینه بغداد را استعفای فوری در اعتراض به عملیات استان «الانبار» دعوت کرد.

نیروهای امنیتی عراق بامداد امروز در ساعت 5:30 به منزل احمد العلوانی حمله کردند و پس از درگیری با محافظانش وی را دستگیر کردند اما برادر او در این درگیری‌ها کشته شد. علوانی نیز به مقر لشگر 8 ارتش عراق در خارج از شهر الرمادی منتقل شد.

این نماینده العراقیه، اخیرا به ائتلاف جدیدی به اسم ائتلاف «الکرامه» پیوسته است که نماینده اعتراض‌های مردمی در 6 شهر معترض علیه دولت عراق است. «اسامة النجیفی» رئیس پارلمان عراق در 8 سپتامبر گذشته متعهد شده بود که در صورت اثبات ادعاها علیه علوانی، وی بازخواست خواهد شد و پارلمان به هیچ وجه در قبال کسی که به حقوق ملت عراق تجاوز کند، سکوت نخواهد کرد.

از طرفی صدها نفر از ساکنان استان‌های «کربلا» و «المثنی» در حمایت از عملیات ارتش علیه تروریسم در استان «الانبار» تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان در کربلا با در دست داشتن پرچم‌های عراق و پلاکاردهایی که روی آنها در حمایت از ارتش شعار نوشته شده بود، در خیابان‌های کربلا حاضر شدند. تظاهرات‌کنندگان از ارتش عراق خواستند تا با قدرت علیه گروه‌های تروریستی ظاهر شوند و از شخصیت‌های سیاسی خواستند که در کار این نیروها دخالت نکنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =