فارس نوشت:

برای ممانعت از پیشروی یگان‌های ارتش سوریه به شهرک «عفرین» و تدارک عملیات پاکسازی آن از عناصر القاعده، این گروه تروریستی اقدام به استفاده از اهالی این شهرک به عنوان سپر انسانی می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، گروه «امارت اسلامی عراق و شام» یا همان داعش اقدام به بستن تمام راه‌های منتهی به شهرک «عفرین» و ممانعت از ورود اهالی شهر مرزی «اعزاز» به آن کرد.

این اقدامات داعش به دنبال درگیری‌های شدید و سختی که میان ارتش سوریه و گروه‌های وابسته به القاعده در شهر اعزاز در جریان است، اتخاذ شد، به ویژه آنکه گزارش شده است، القاعده در این درگیری‌ها خسارات بسیار سنگینی را متحمل شده و ارتش سوریه نیز با قدرت برای تصرف کامل شهر اعزاز و پاکسازی آن از عناصر تروریستی وارد عمل شده است.

شهر اعزاز که در شمالی‌ترین نقطه سوریه و در کنار مرزهای ترکیه قرار دارد، مهمترین پایگاه و دژ گروه‌ تروریستی القاعده در سوریه به شمار می‌آید.

از سوی دیگر با تشدید درگیری‌ها در اعزاز شماری از اهالی این شهر به شهرک عفرین که در جوار آن قرار دارد، مهاجرت کرده‌اند که گروه داعش با بستن راه‌های منتهی به عفرین مانع از ورود این افراد و با استفاده از اهالی این شهرک به عنوان سپر انسانی مانع نزدیک شدن و پیشروی ارتش سوریه به آن می‌شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    4 4
    یاد عمرو عاص افتادم۰
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 0
    باي
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    6 9
    بايد قبول كنيم كه جنبش مخالفين سوريه اول مردمي بود مثل ساير كشورهاي عربي. اما بعدا منحرف شد و دست افراطيون افتاد و علتش كوتاه نيامدن و قدرت طلبي اسد است.