ایرنا نوشت:

روزنامه ˈ ینی شفق ˈ نزدیک به دولت آنکارا در مطلبی ادعا کرد که امارات عربی متحده علیه ترکیه توطئه می کند.

این روزنامه روز شنبه در مطلبی به قلم ˈ عبدالقدیر سلویˈ رییس دفتر این روزنامه در آنکارا نوشت: ˈ عبدالله بن زایدˈ وزیر امور خارجه امارات عربی متحده در یک نشست نیمه رسمی در ماه جاری عنوان کرده است که ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که ترکیه به مصری دیگر تبدیل شود.

روزنامه حریت چاپ ترکیه نیز در مطلبی به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه ترکیه که نام او را فاش نکرد ، نوشت که این وزارت خانه از برگزاری چنین نشستی اطلاعی ندارد.

امارات عربی متحده در پی حمایت ترکیه از ˈ محمد مرسی ˈ رییس جمهوری سابق مصر و سازمان اخوان المسلمین قرارداد 12 میلیارد سرمایه گذاری در یک پروژه در بخش انرژی این کشور را لغو کرد.

ترکیه در پی رخدادهای اخیر در مصر از ˈ مرسی ˈ حمایت کرده و خواستار آزادی وی و دیگر دستگیرشدگان و برگزاری زودهنگام انتخابات در این کشور شد.

وزارت خارجه مصر ماه گذشته سفیر ترکیه در قاهره را عنصر نامطلوب و او را اخراج کرد و دولت آنکارا انیز قدامی مقابله به مثل انجام داد.

امارات و عربستان سعودی از دولت جدید مصر حمایت می کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    6 2
    از زمانی که اردوغان با شجاعت وقایع مصر رو کودتا خواند خشم و غضب غرب و عربستان علیه ترکیه شروع شد و الان هم داره تاوانش رو میده. اگر واقع بین باشیم مواضع ترکیه بر خلاف بسیاری کشورها! در این مدت دوگانه نبوده و همواره بر علیه ظلم و دیکتاتوری و حامی مردم کشورهای منطقه بوده
  • جلال IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    3 3
    از این اماراتی ها هر کار بدی برمیاد