ماجراهای «سرزمین کهن» در تلویزیون

مجموعه تلویزیونی«سرزمین کهن»بعد از وقفه‌ای طولانی از 26 دی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

بهناز شیربانی: مدتی است که آنونس سریال «سرزمین کهن» از شبکه سه سیما پخش می‌شود اما مشخص نیست این سریال بالاخره چه زمانی روی آنتن خواهد رفت؟ کمال تبریزی کارگردان این مجموعه تلویزیون از سال ۸۷ تصویر برداری «سرزمین کهن» را آغاز کرد، سریالی که عنوان سریال الف ویژه تلویزیون را به همراه دارد و روایت‌گر داستانی است که از سال ۱۳۲۰ آغاز می‌شود و تا ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ ادامه پیدا می‌کند و شامل سه فاز است که در هر فاز مقطعی از تاریخ معاصر ایران به تصویر کشیده می‌شود.

علی دارابی معاون سیما در نیمه‌های سال جاری اعلام کرد که قطعا پخش فاز اول سریال «سرزمین کهن» امسال آغاز خواهد شد و هفته اول آبان ماه زمان پخش این مجموعه در نظر گرفته شد اما خبری از پخش «سرزمین کهن» نشد، تا اینکه شبکه سه سیما از هفته قبل پخش آنونس‌های این سریال را اغاز کرد اما باز هم زمان مشخصی برای پخش آن اعلام نشد، مجید بذر پاش مدیر تولید این مجموعه تلویزیونی درباره دلایل پخش نشدن «سرزمین کهن» به «روزنامه خبر» گفت: «قطعا پخش سریال از ۲۶ دی ماه اغاز خواهد شد و دلیل پخش نشدن ان ناتمام ماندن مراحل فنی کار بود.»

بذرافشان می‌گوید که به تازگی ساخت مراحل آخر فاز دوم این مجموعه به پایان رسیده است وتا مدتی دیگرساخت فاز سوم آن آغاز خواهد شد.
فاز اول «سرزمین کهن» قصه کودکی به نام «رهی» را روایت می‌کند که بعد از بمباران دهکده‌ محل سکونتش توسط نیروهای متفقین از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود و سپس توسط یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی، به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته‌رفته به هویت خود پی می‌برد و همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که علقه‌های مذهبی دارند، سپرده شود؛ اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.

 در فاز یک بازیگرانی مانند میترا حجار، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، الهام حمیدی، پژمان بازغی، پرویز پورحسینی، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی و بیتا فرهی مقابل دوربین رفتند.

کمال تبریزی پیش از این سریال‌های «دوران سرکشی» و «شهریار» را کارگردانی کرده است و ساخت فیلم‌های سینمایی چون «مارمولک»، «لیلی با من است»، «شیدا» و «همیشه پای یک زن در میان است» را در کارنامهٔ کاری خود دارد.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =