توافق دولت و مجلس درباره بودجه استان‌ها و هدفمندی یارانه‌ها

سخنگوی کمیسیون تلفیق از توافق رئیس مجلس و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص تعیین تکلیف هدفمندی در لایحه بودجه 93 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی 17 آذرماه نخستین لایحه بودجه دولت یازدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و از نمایندگان نیز درخواست کرد تا قانون بودجه سال 93 کل کشور را تا دهه فجر تدوین کنند.

اما نمایندگان پس از ارائه لایحه بودجه به دو موضوع عدم پیش بینی اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها و همچنین کاهش بودجه های عمرانی در بودجه انتقاد کردند که این انتقادها تا استعفای برخی نمایندگان نیز پیش رفت.

دولت در شرایطی موضوع هدفمندی یارانه ها را در لایحه بودجه سال 93 پیش بینی نکرده است که نمایندگان در جریان بررسی لایحه اصلاحیه قانون بودحه سال 92 کل کشور به دنبال اصلاح نحوه اجرای قانون هدفمندی بودند که با پیشنهاد علی لاریجانی از این موضوع منصرف شده و اصلاح این قانون را به زمان بررسی لایحه بودجه سال آینده موکول کردند.

البته محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در واکنش به این انتقادها اعلام کرد که بودجه 93 واقع بینانه است و دولت به دنبال تحقق منابع پیش بینی شده در بودجه است.

وی همچنین درباره هدفمندی یارانه ها نیز گفت که تلاش دولت بر این است تا لایحه اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها را پیش از آغاز جلسات کمیسیون تلفیق به مجلس ارائه کند.

این اتفاق ها در شرایطی رخ می دهد که هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در جلسه مشترکی با علی لاریجانی و محمدباقر نوبخت ابعاد مختلف لایحه بودجه را بررسی کردند.

غلامرضا کاتب در گفتگو با مهر درباره این جلسه گفته است در این جلسه توافق کردیم قانون بودجه 93 به گونه ای تنظیم شود که هیچ استانی اعتبارات بخش های تملک دارایی اش بیشتر از 33 درصد کاهش نیابد تا توازن منطقه ای و عدالت اجتماعی رعایت شود.

وی با اشاره به رایزنی مجلس با دولت برای ارائه راهکار اجرای فاز دوم هدفمندی در قالب لایحه بودجه 93 گفت:دولت در این جلسه قول داد تلاش کند تا تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در لایحه بودجه 93 مشخص کند و در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه دهد.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبیب SK ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    3 0
    بهترین راهکار ،بررسی مشکلات و پیدا کردن راه حل منطقی است که با تامل سازنده قابل یررسی است امیدوارم در این فضای آرامشی که بعد از این 4 سال پر تنش از طرف دولت گذشته برمجلس و مردم که توسط دولت تدبیر و امید در جامعه ایجاد شده با نقد و پیشنهادات سازنده مشکلات کشور حل شود و از فضا سازی برای دولتی که توسط اکثریت مردم اتنخاب شده پرهیز کنیم
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    1 5
    اگر تهران شلوغ است استانهای مرکزی کشور با کمبود اب مواجه هستند هر شهری در ایران به زیبایی تهران و ری نیست و از ری در همه تاریخ تعریف شده است اگر مترو در ان توسعه یابد مثل زمان قبل هوا صاف و دور از الودگی شود شاید بگوییم مهمترین کار قاجارها انتخاب تهران به پایختی ایران است هم در مرکزیت قومیتی کشور است فاصله ان با اقوام ترک و کرد و لر و .... به یک نسبت می باشد دارای بهترین اب و بهترین منظره کوهستانی و بهترین دشت می باشد انتخاب تهران همه اش برای مردم جاذبه اقتصادی نیست بلکه سیاحتی ان بیشتر است فقط زمانی که با همت مسئولان همه خیابانها و محله ها به مترو دسترسی داشته باشد تهران از لحاظ امنیتی هم در نقطه ای بسیار خوب پدافند طبیعی قراردارد
    • عطا IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      0 0
      اصلا تهران را باید خراب کنند چون حق و حقوق همه مردم ایران داره در تهران خریج میشود اگر پولی اضافه ماند میدهند به شهرهای دیگر عزیزم برو روستاها را ببین با چه فلاکتی زندگی میکنند