ایسنا نوشت:

یک فعال سیاسی با تاکید بر این‌که در سالیان اخیر عده‌ای توانستند بسیار خوب از فضای موجود در کشور به نفع خود استفاده کنند، از دستور رییس جمهور در برخورد با ویژه‌خواران استقبال کرد.

محسن رفیق‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه ویژه‌خوار فردی است که از امکانات خاص دولت استفاده می‌کند که این امکانات در اختیار سایر مردم قرار ندارد، اظهار کرد: ویژه‌خواری در اقتصادی رایج می‌شود که این اقتصاد، ‌اقتصادی دولتی است.

وی با بیان این‌که ویژه‌خواری در اقتصادهای دولتی امری رایج و غیرطبیعی است، مدعی شد: چنانچه بخواهیم نمونه بارزی از ویژه‌خواران را نام ببریم می‌توان به افرادی نظیر بابک زنجانی اشاره کرد؛چرا که این فردویژه‌خوار زایده چنین اقتصادی است.

رفیق‌دوست با تاکید بر این‌که اقتصاد کشور باید همواره در دست مردم قرار بگیرد، اظهار کرد: چنانچه اقتصاد در دست دولتی‌ها قرار بگیرد ما همواره باید شاهد ویژه‌خواری‌ها و رانت‌خواری‌های مختلفی باشیم، ولی در صورتی که اقتصاد در دست مردم قرار بگیرد ما می‌توانیم شاهد برچیده شدن چنین اقدامات زشت و ناپسندی باشیم.

این فعال سیاسی با بیان این‌که در سالیان اخیر عده‌ای توانستند بسیار خوب از فضای موجود در کشور به نفع خود استفاده کنند، خاطر نشان کرد: ما در زمان دولت‌های نهم و دهم شاهد بودیم به جزء 85 درصد اقتصاد که دولتی بود، مابقی به جای واگذاری به بخش‌های به اصطلاح خصوصی به بخش‌های نیمه دولتی واگذار شد.

وزیر اسبق نفت با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم شناسایی و مجازات ویژه‌خواران و صاحبان درآمدهای غیرموجه در کشور با خوب ارزیابی کردن این دستور، اظهار کرد: ما مشاهده خواهیم کرد که از این پس همگان اعم از مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و همه خیراندیشان از صادر شدن چنین دستوری از سوی رئیس جمهور حمایت می‌کنند؛ چرا که چنانچه این دستور اجرایی شود هم در آینده جلوی چنین ویژه‌خواری‌ها گرفته می‌شود و هم از آنها‌یی که در این رهگذر صاحب مال و اموالی شده‌اند،‌ اموالشان پس گرفته می‌شود.

این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که استقلال قوا یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: قوه مجریه باید نسبت به شناسایی ویژه‌خواران و رانت‌خواران اقدام کند و به قوه قضائیه معرفی کند سپس این قوه نیز باید به برخورد با این افراد در نهایت قوه مقننه باید تلاش کند تا جهت جلوگیری از تکرار چنین ویژه‌خواری‌هایی در کشور قانون‌های موردنظر را به تصویب برساند.

رفیق‌دوست با اشاره به حاشیه امن موجود برای ویژه‌خواران در کشور اظهار کرد: چنانچه مطبوعات نه به صورت جنجالی، بلکه به صورت دقیق اقدام به ریشه‌یابی چنین ویژه‌خواری‌هایی کنند و نتیجه مورد نظر را به اطلاع مردم برسانند ما می‌توانیم شاهد چنین حاشیه‌های امن ویژه‌خواران در جامعه باشیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم واگذاری اقتصاد به مردم اظهار کرد: برای ریشه‌کن شدن ویژه‌خواری‌ها و رانت‌خواری‌های موجود در کشور باید اجرای اقتصاد در کشو به مردم واگذار شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    23 3
    روحاني مطمئن نيستم كه اجازه بدهند كار كني ولي بازهم مچكريم براي تلاشت
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    30 0
    راستی چه خبر از آقای مرتضی رفیق دوست ؟
  • امیر IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    35 0
    رفیق دوست ؟؟ خوبی بابایی ؟ از بنیاد مستضعفان چه خبر ؟
  • حسين IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    22 0
    جناب آقاي رفيق دوست إز إظهار نظر جنابعالي خورسند يم ولي بايد عرض شود كه فضاي ويژه خواري در كشور براي ١٠د رصد آنهم برأي اصولگرايان عزيز در حال حاضر مهيا مي بأشد ودولت محترم إمكان پيگيري تخلفات را پيدا نخواهد كرد با هجمه وسيع نما يند گان محترم مرد م در مجلس شوراي إسلامي كه خود جزو ويژه .... هستند !!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    11 0
    رفيقدوست وزير نفت هم بوده؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    37 0
    123میلیارد؟؟!!
  • علی A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    6 0
    آقای رفیق دوست کی وزیر نفت بود که ما یادمان نمی آید؟
  • یک شرکتی منطقه ویژه عسلویه A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    6 1
    اگر قصد گرفتن رانت و... هست پس به داد ما شرکتی های نفت مخصوصا منطقه ویژه عسلویه برسید که بخاطر زیاده خواهی های پیمانکاران الان یکی درمیون از شرکتی به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت شده ایم و یکی درمیون شرکتی باقی مانده ایم تا جیب پیمانکاران خالی نماند.چرا ما باید شاهد باشیم همکار بغل دستی ما تبدیل وضعیت شده و ما با بیش از 6 سال سابقه شرکتی باقی ماندیم؟اصلا چرا شرط هفت و نیمسال سابقه رو برای ما گذاشتند؟چرا این روند در دولت قبلی ادامه داشت و در دولت جدید با اما و اگرها میخوان به نفع پیمانکار کار کنند؟این بی عدالتی نیست؟
  • رضا IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    10 0
    جناب رستم قاسمی ر اسبق نفت که باعث وبانی این ویژه خواریها بوده که هنوز در راس وزارت نفت ابقا شده تا ته مانده پول نفت را هم به غارت بدهد
  • آرش IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    28 0
    جناب رفیق دوست! شما باید زمانی که برادرتان افتضاح بالا آورد استعفا می دادید. نه تنها این کار را نکردید بلکه برادرتان سر از خارج درآورد!!! بنابراین صلاحیت اظهارنظر در باره فساد، ویژه خواری، رانت خواری و ... را ندارید. خبرآنلاین لطفا سانسور نکن
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    14 0
    یکی بر اساسی پاره ای از مشکلات خانه شخصی را اتش میزند و عقب عقب از محل اتش سوزی دور میشود وقتی میبیند مردم هجوم اورده اند برای خاموش کردن اتش خودش هم همراهشان به تکاپو میافتد . اگر ویژه خوار واقعی را میگویید او بلد است چگونه جلو تر از همه برای نمایش مبارزه با این عمل رد گم کند باز هم چند تا خرده پا له میشوند و مهره های اصلی زیر سایه دوستان متنفذ یله میدهند مامور باید پاک دست پاک چشم پاک دامن و حلال زاده و نه عقده ای بلکه از مسائل کوچک بگذرد به دانه درشتها چنان بچسبد که مگر با بریدن جدا شود
  • كيوان IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    24 1
    ببين كي هم اين حرفُ ميزنه!
  • رمیصه IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    23 0
    شما خودت یکی از همونایی ........
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    22 0
    داداش نازنینت کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما هم که ویژه خواری داشتید سازمان مستضعفان در زمان شما در حق شهدا و جانبازان خیلی خوب عمل نکرد جیب ملت را دوختی روی کت پدرت که داداشت از توی یک جیب آن پول بردارد بزاره توی یک جیب دیگر بعد بگه من نی نی بودم خانمم مرا اغفال کرد و بعد بخشیده شود و تدارکات زندان را با مسافرت های خارج از کشور به عهده بگیرد تا یه موقع تو زندان دلش تنگ نشود ؟؟؟؟؟؟ یک مشت دروغگو ملت ما را سر کار گذاشتند هنوز هم حرف می زنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بشير IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    23 0
    حاج آقا چه خبر از اخوي
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    12 0
    ایشاالله که بشه، گرچه با این اوضاعی که ما مبینیم به نظر میاد که جلوگیری از این اتفاقات به یک دیکتاتوری مصلحانه یا یک رستاخیز فرهنگی نیاز داره، چون عده کثیری به اینجور زندگی و ارتزاق از مال مردم عادت کردن.
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    20 0
    من ١٢٣ ميليارد تومن اختلاس كردم ، بابت داداشمم كه به جرم اختلاس حبس ابد شد عضر ميخوام واقعا . يعني فوق پورويي شما .
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    8 0
    اولیش خودتی اقای رفیق دوست مردی بچاب خبر انلاین
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    6 0
    ههههه...آدم عاقل كه خود زني نمي كنه !!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    7 0
    در زمان ایشان، برادرش کلی پول مملکت رو بالا کشید و آب از آب تکان نخورد. حالا ایشان طرفداری از طرح ویژه خواری می کنند. خدایا چه دورانی شده. کدام را باور کنیم.
  • حمید رضا IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    4 0
    از کرامات شیخ ما این است/شیره را خورده میگوید شیرین است! طنز روزگار ما را ببین که کی از چی حرف میزنه!