ایسنا نوشت:

موفق الربیعی، مشاور سابق نخست‌وزیر عراق که شاهد اعدام صدام در سال ۲۰۰۶ بوده است، می‌گوید که دیکتاتور سابق عراق تا لحظه آخر قوی ماند و هیچ اثری از پشیمانی در او دیده نشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موفق الربیعی، مشاور سابق امنیت ملی نخست‌وزیر عراق که از دفتر خود در شمال بغداد، در نزدیکی همان زندانی که صدام در آن هفت سال پیش اعدام شد با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می‌کرد، گفت: «یک جنایت‌کار؟ صحیح. یک قاتل؟ صحیح. یک سلاخ؟ صحیح. اما او تا پایان قوی ماند.»

خبرگزاری فرانسه در گزارش منتشره خود در روز جمعه می‌نویسد، الربیعی که خود به هنگام به‌ دار آویختن صدام حضور داشت می‌گوید، اثری از ندامت و ضعف در دیکتاتور سابق عراق ندیده است.

الربیعی می‌گوید: «من صدام را دم در تحویل گرفتم. هیچ کس با ما وارد نشد. هیچ خارجی‌ای و هیچ آمریکایی‌ای. او ژاکتی با پیراهن سفید به تن داشت، عادی و آرام. من هیچ نشانه‌ای از ترس در او ندیدم.»

مشاور پیشین نخست‌وزیر عراق متذکر می‌شود: «البته بسیاری از مردم می‌خواهند، من بگویم که او داشت از حال می‌رفت یا اینکه دارو مصرف کرده بود، اما این‌ها (توضیحات من) حقایقی هستند برای تاریخ.»

وی خاطرنشان می‌سازد: «من هیچ‌ ابراز تأسفی از او نشنیدم، هیچ تفاضایی برای این که خدا او را ببخشد یا تقاضایی برای عفو از او شنیده نشد.»

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، صدام که بیش از دو دهه مملو از سرکوب‌های بیرحمانه، جنگ‌های فلاکت‌بار و تحریم‌های تنبیهی بین‌المللی بر عراق حکومت راند، سرانجام بعد از اینکه به دلیل جنایت علیه بشریت در سال ۱۹۸۲ و قتل‌عام ۱۴۸ تن از شیعیان روستای دوجیل محکوم شد، به دار آویخته شد.

وی از ژوئیه سال ۱۹۷۹ تا مارس ۲۰۰۳ و حمله نیروهای بین‌المللی به رهبری آمریکا به عراق، حاکم این کشور بود. در دسامبر همان سال نیروهای آمریکایی صدام را در در گودالی در نزدیکی یک خانه روستایی در زادگاهش، تکریت پیدا کردند. سه سال بعد او اعدام شد؛ در سی‌ام دسامبر سال ۲۰۰۶.

موفق الربیعی‌، مشاور پیشین نخست‌وزیر عراق با واکاوی در خاطراتش ادامه می‌دهد: «وقتی او را آوردم دستبند به دستش زده بودند و قرآنی در دست داشت. او را به اتاق اجرای حکم آوردم؛ جایی که قرار بود فهرست کیفرخواست‌اش خوانده شود. صدام مرتبا می‌گفت، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، زنده باد فلسطین، مرگ بر مغان پارسی.»

الربیعی عنوان می‌کند، صدام سپس به اتاقی که باید در آنجا جان می‌داد، آورده شد. در آن جا بود که «ایستاد، به دریچه‌های اعدام نگاه کرد، بعد سراپایم را برانداز کرد و گفت، دکتر این برای مردان است.»

درست قبل از اعدام او چند نفر شعار دادند: «زنده باد محمدباقر صدر...مقتدی مقتدی.» تا یادی از فقیه شیعه‌ای که به دست صدام کشته شده بود و همچنین شناخته‌ شده‌ترین چهره از بازماندگان خانواده او و دشمن صدام کرده باشند. صدام جواب داد: «این مردانگی است؟»

موفق الربیعی می‌گوید، خود اهرم دریچه‌های اعدام را کشیده است، اما اهرم عمل نکرد. بعد فردی دیگر که نامش برده نشد، اهرم را برای دومین بار کشید، اهرم عمل کرد و صدام به دار آویخته شد.

صدام حسین کمی پیش از اعدام خود شروع به خواندن "اشهد" کرد اما به گفته الربیعی، اعدام او قبل از اینکه "اشهد"ش به پایان برسد انجام شد.

الربیعی می‌گوید، بعد به پایین رفته است تا جسد صدام را ببیند. جسد با هلی‌کوپتری آمریکایی از زندان محل اجرای حکم به مقر نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق حمل شد. به گفته الربیعی، اطراف هلی‌کوپتر را مردم احاطه کرده بودند، جسد صدام را بر کف هلی‌کوپتر گذاشتند و درهای هلی‌کوپتر نیز در طول پرواز باز ماند.

وی می‌گوید: «به‌روشنی به خاطر دارم، زمانی که هلی‌کوپتر به سمت بغداد پرواز کرد خورشید هم طلوع کرد.»

به گزارش دویچه وله، مشاور سابق نخست‌وزیر عراق عنوان می‌کند که در آن زمان احساس "غریبی" داشته است. وی می‌گوید، صدام جنایات زیادی انجام داد و سزاوار هزاران بار اعدام بود اما در هر صورت احساس او "غریب" است.

به گفته وی، اعدام صدام بعد از کنفرانس ویدئویی مالکی و جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا انجام گرفت. بوش از نخست‌وزیر پرسید: «شما می‌خواهید با این جنایت‌کار چه کنید؟» مالکی جواب داد: «به دارش می‌آویزیم.» بوش در پاسخ انگشت خود را بالا برد و با این علامت موافقت خود را اعلام کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    23 1
    منظور از مغان پارسی چی بود ؟ من متوجه نشدم
    • ایرانی A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      24 2
      ایرانی هستی و نمی دانی یعنی روحانیون مذهب زرتشت چون انها به شیعیان رافضی می گویند منظورش روحانیون شیعه است.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      21 4
      اقای ایرانی. منظورش مردم ایران هست نه روحانیون شیعه. کلا اون ملعون به مردم ایران میگفت المجوس الفارسی. که اینا ترجمه کردن مغان پارسی!
    • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      14 4
      دوستان مغ ها روحانیون زرتشتی بودند چند تن از غ هایزرتشتی در هنگا تولد حضرت عیسی تولدش را پی بینی کردند و هدایای خود را که نوع و تعداد انها ه مشخص است تقدیم کردند بابا نوئل که شکل و قیافه مغ های ایرانی را دارد از همین جریان گرفته شده است باعث بسی افتخار است که یه دیکتاتور و ادم روانی از دست ما ایرانی ها اینقدر عصبانی است قدرت و حوزه نفوذ و تاثیر ایران زمین انکار نشدنی است. شکر شکن شوند همه طوطیان هند زین قند پارسی که به بنگاله میرود و...
    • بی نام A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
      17 6
      منظور ايرانيها هستند و هيچ ربطي به روحانيون شيعه نداره
  • امیر IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    47 8
    اگر ترسو نبود مثل موش اون همه مدت زیر زمین مخفی نمیشد و با اون وضع فضاحت بار دستگیر نمیشد ...... یادمون نره که دنیا دار مکافاته ........
  • بهنام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    73 5
    هیچگاه او را نمی بخشم. مویه های زنان خوزستان سرافرازم، اشک های مادران داغ دیده ی سرزمینم، پیکر خونین و سرفه های خشک برادرانم را به یاد دارم و نفرین ابدی دوزخ را برای این جرثومه ی بی شرافتی می خواهم.
  • یادگار آن روزها.... IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    56 2
    احساس غریب را همه داریم. وقتی می بینی یک نفر که مثل همه آدمها از گوشت و استخوان است چطور اینقدر جانی و بی رحم می شود که کودکان را در خواب هدف بمب شیمیایی می کند و سر سربازان فراری را زیر تانک له می کند و مردم را در چرخ گوشت بزرگ زندان بغداد می اندازد. وقتی خلبان شهید ایرانی را در بازداشتگاه به دو نیمه کردند و نیمی از تن بیجانش را در شمال عراق و نیم دیگر در جنوب عراق دفن کردند!! بعداز 12 سال بدن از دو مزار در عراق به ایران بازگشت... آیت الله صدر را با مته به دفعات سوراخ کرده بودند و خواهرش بنت هدی را .... هنوز هر هفته تکه ی گوشت لمس قطع نخاع شده ای را در گوشه ی خانه ی محقر دوستم می بینم و می پرسم ...ای انسان چطور می شود؟!!
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    21 2
    خدا لعنت اش کنه.
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    27 5
    فیلم هندی تعریف کرده نگا دریچه های اعدام کرد و گفت این برای مردان است خودم اهرم دریچه های اعدام رو کشیدم عمل نکرد یکی دیگه کشید عمل کرد
  • مریم IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    54 3
    مرگ بر مغان پارسی: مطمئن باشید این اعتقاد بیشتر کشورهای عربیه.نمونه اش رو در حماس و فلسطینی ها که اینقد پولهای مارو بردن دیدیم.صدام که جای خود دارد.
  • علی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 3
    "او را به اتاق اجرای حکم آوردم؛ جایی که قرار بود فهرست کیفرخواست‌اش خوانده شود. صدام مرتبا می‌گفت، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، زنده باد فلسطین، مرگ بر مغان پارسی" در توضیح مغان پارسی به استناد ویکی پدیا: مُغان (مفرد آن مُغ) بنا به روایتی در اصل طایفه‌ای از مادها بودند که اجرای امورات مذهبی را بر عهده داشتند. با روی کار آمدن هخامنشیان مغان همچنان تولیت امور مذهبی را حفظ کردند. در دوران ساسانیان مغ به پایین‌ترین مرتبه از سلسله مراتب روحانیت زرتشتی اطلاق می‌شد. بعد از اسلام مغ معنی اسرارآمیزتری پیدا کرد و موارد استعمال آن گسترده‌تر شد و در نزد افراد به گونه‌ای با گذشتهٔ مجوسی و احیاناً پررمز و راز ایران ارتباط پیدا کرد. همچنین مغ گاه دال بر روحانی زرتشتی در مفهوم کلی آن است
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    48 4
    صدام را اعدام نکنید او را به «حلبچه» ببرید و بگذارید نفس‌های عمیق بکشد. نفس‌هایی عمیق، عمیق، نفس‌هایی به عمقِ گورهای دسته‌جمعی کردستان...
  • حسین A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    18 2
    نفرین مردم چه ها نمیکنه.کاش درس عبرتی باشد برای بقیه خودکامه ها.....اما افسوس که قدرت شیرینتر از این حرفهاست
  • حسین IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    36 5
    مورد توجه دیکتاتوران، از هر نوعش!!
  • بهنام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    13 1
    جلادها نیز می میرند!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیر IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    11 2
    انسان شجاع بداخل سوراخ موش نمی خزد.
  • به تو چه، مگه فوضولی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 25
    مگه وقتی که دار عمل نمیکنه ، یا طناب پاره میشه و یا حوادثی مثل این که باعث میشه محکوم به دار زنده بمونه، اون رو میبخشن چرا نبخشیدنش؟ یا قانون عراق فرق میکنه، دوما اگه اون کافر هم باشه حداقل باید اجازه می دادن شهادتینش رو تموم کنه تا حداقل دلخوش از دنیا بره هر چند الی جهنم و بءس المصیر!
  • علی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    15 2
    ببین از این جنایتکار خونخوار، با تصورات خیالی و ذهنی خودش چه اسطوره ای ساخته. پس اون کلیپی که هنگام اعدام از صدام گرفته بودن چی که حالت ترس و وحشت رو تو چهره اش به وضوح می دیدی
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    11 2
    عاقبت تمام جنایت کاران این است
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    11 2
    غریب بچه های این وطن بودند که در شلمچه و فکه و هویزه و سرپل زهاب پر پر شدند... لعنت تاریخ بر صدام و همه دیکتاتورها
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    10 1
    عاقیت هر جنایتکاری همین است
  • ehsan A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    13 1
    این لعنتی اگه قوی بود اگه شجاعت داشت ماه ها نمیرفت زیرزمین زندگی که و اون طرز خفت بار سربازان آمریکایی بیارنش بیرون و باهاش عکس یادگاری بگیرن اگه ذره ای جرات داشت مثل هیتلر خودشو میکشت و یا مثل خیلی های دیگه در کل حقش بود به این خاری بمیره
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    10 1
    اين عاقبت نامردان خودفروش و وطن فروش است! كه با بيرحمي و بمب شيميايي خيل جوانان و كودكان و خانواده ها رو كشت! حرف از مردانگي براي دهان ابلهي چون صدام بزرگ است.
  • mohammad A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    10 1
    اونکه خودشو گناهکار نمی دونه! هر کسی واسه کارش دلیل داره! هر دیکتاتوری خیال میکنه داره کار درستی میکنه، چون برای تعصب و عقاید خودش تلاش میکنه، یا میجنگه. کملا طبیعیه پشیمون نباشه، به امید از بین رفتن دیگر دیکتاتور ها..
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    19 2
    جوک سال بود حرفش...با این همه نامردی؛به شعار چند نفر طعنه میزنه و میگه این مردانگیه؟!! این مرد طوری حرف زده انگار یک شخصیت آزاده و یک مبارز در راه آزادی رو اعدام کردن!!نه یک دیکتاتور. خیلی دلم میخواد بدونم وضع اون دنیاش چطوره؟چجوری داره جواب همه ی بلاهایی که سر مردم آورد رو میده؟زجری که فقط یک فرد شیمیایی موقع تنفس میکشه برای عذابش کافیه!!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    7 2
    الان کجاست؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    53 5
    مرگ بر مغان پارسی ؟ غلط كرد !‌ مرگ بر تو ! مرگ بر ديكتاتور جلاد ! ديدي كه مغان پارسي اسطوره شد و صدام عبرت !
  • سره مرد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    16 1
    اول خودش اهرم رو کشید؟ پش چرا قبل اینکه بکشه اشهد نگفت که اینطوری نیمه کاره بمونه؟ صدام نه مسلمون بود نه انسان بود. انسان بودن یک تعریفی داره که صدام درش جایی نداره. این یارو چنان صحبت میکنه که انگار صدام تاراس بولبا یا ویلیام والاس یا بابک خرمدین بوده که تا اخرین نفس در راه شجاعت و مردانگی جان داده. نه آقا! ایشون یک جانی به تمام عیار و یک موجود حقیر و ترسو بوده که آمریکایی ها از سوراخ کشیدنش بیرون و خیلی آبرومندانه و انسانی محاکمه کردند(چیزی که لایقش نبود) و از دنیا ساقطش کردند. صدام اگه نمیترسید چرا تو سوراخ موش قایم شده بود؟ چرا مثل مرد نجنگید؟ بنابر این صدام هم مثل سگ میترسید
  • شکرالله عبدالله نیا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    2 1
    مغان پارسی چیه؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    16 2
    خدارا شكر كه حتي توفيق توبه كردن هم پيدا نكرد ....والآن حتما در قعر جنهم در كنار شمرو يزيد ملعون به مجازات جنايانش ميرسد ....
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    30 1
    ایشالله اعدام کسی که به صدام دستور داد تا به ما حمله کنه
  • محمد مهدی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    12 1
    پس چرا تو سوراخ قایم شده بود ؟:)
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    16 1
    آره راست میگه او از اعدام ترسی نداشت ! واسه همینم در اون زیر زمین تاریک ونمور پنهان شده بود وصدامی که لباسها وحتی غذایش از پاریس آورده ميشد وحتی در زمان تحریم هم این برنامهء صدام ترک نشد ! ولی برای ترس از اعدام اون ریش پر از چرک و اون لباسهاي گداهای عراق را بر تن کرده بود ونه از یک تخت خواب مناسب برخوردار بود واز ديدن نور خورشيد هم خودرا محروم کرده بود !
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    11 0
    لعنت خدا تا ابد بر او باد
  • مهسا IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    12 1
    خدا لعنتش کنه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    8 3
    مردی که اشتباه فکر می کرد . و اشتباه عمل کرد . الان می فهمم کسی که کلید هدایت ( اهل بیت ) رو نداشته باشه . هر کاری که بکنه بازم گمراه می شه .
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    38 4
    و چنین شد که یکی از دشمنان سرزمین پارس و پارسیان به درک واصل شد.
    • علیرضا A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      16 2
      گل گفتی
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    4 2
    مغان پارسی یعنی چی؟
  • ایرانی A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    13 2
    و این است سرنوشت همه دیکتاتورها :مرگ با خفت و خواری
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 1
    صدام مرتکب جنایتهای زیادی شده که هیچکذام قابل اغماض نبود. و بر اساس فقه اسلامی وقانون بین الملل هم حقش بود اعدام شود. اما متاسفانه حتی تو این مسئله که مورد توافق همه است، آمریکا باز توانست سوء استفاده کند و حکومت مالکی را وادار کنند صدام را در روز عید قربان اعدام کند. تا احساسات خیلی ها را بر انگیزد و از این حکومت جدید تصویری ناهنجار ارائه دهد.
  • منصور A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    16 1
    همه اینا به نظر شخص من دروغه... شما ببینید سرنوشت اکثر جنایتکارهای تاریخ همیشه در ابهامه. هیتلر واقعا چی شد؟ کشته شد؟کشتنش؟ کجاست؟ معمر قذافی غیب شد و بعد از مدتی کسی بعنوان قذافی سریعا توسط مردم کشته شد. صدام غیب شد و مدتی بعد کسی به شکل صدام بالای دار رفت. چنگیز مخفیانه در جائی نامعلوم به خاک سپرده شد! ووو ... آیا واقعا اینها کشته میشوند؟ یا کسانی شبیه به اینها در ثانیه آخر نقش مرده با بازی میکنند؟ هرچه هست اینکه همیشه ی تاریخ آمهای خوب مقابل چشمان دیگران میمیرند و تشییع میشوند (از گاندی بگیرید تا ماندلا) اما آدمهای بد حتی مرگشان هم مثل خودشان در ابهام است
  • علی -ساکن ایران IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    13 1
    لعنت خدا بر صدام و حامیانش.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    24 1
    چه رمانتیک! از یه خبرگزاری ایرانی بعیده اینقدر راحت حرفهایی رو که باعث میشه بزرگترین قاتل ایرانیان (البته بعد از پراید) رو اینقدر قوی نشون بده رو منتشر کنید.
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    36 2
    جمع کن بینیم بابا یه جوری از صدام کثیف حرف میزنه که هرکس صدام رو نشناسه بعد این نوشته روبخونه فکر میکنه صدام یه سوپر قهرمان بوده خنده دارترینش اینه: زمانی که هلی‌کوپتر به سمت بغداد پرواز کرد خورشید هم طلوع کرد.
  • بی نام RO ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    15 1
    کاش اعدامش نمیکردنند مفید تر میبود اگر او را توی قفسی زیبا و مجهز و در باغ وحش برای تماشای عموم اسکان میدانند . لااقل طرفدارانش این امکان رو میداشتند که بهش موز بدن !
  • مسعود A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    11 0
    خدا عذابش رو زیاد کنه انشاالله
  • ستين IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    9 0
    اون چيزي كه ما توي تصاوير اون ملعون رواني موقع بيرون كشيدنش از توي مخفيگاهش ديديم چيزي جز فلاكت و حقارت و وضعيت ظاهري چندش آورش نبود . چه قوي بودني ؟ چه كشكي ؟ كاش هنوز زنده بود و دست ما ايراني ها مي افتاد .
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    12 1
    خوشم میاد به دست کسایی گیر افتادی که آریایی بودن و بدست کسایی کشته شدی که ازت متنفر بودن
  • سید مهدی هاشمی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    26 1
    مرگ بر صدام یزید کافر خدا بر عذابش بیفزاید یکی از عاملین سوختگی نسل ما ایشان است.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      13 3
      چرا به کافران توهین می کنی
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    لعنت خدا بر ان ظالم مستکبر
    • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      4 5
      آيا فيلمي كه از نبش قبر صدام تو سايتا هستش راسته؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      49 3
      اگه نمی ترسید و قوی بود چرا تو سوراخ موش گیرش اوردن مرتیکه بعثی عوضی یکی از اشتباهات مالکی این بود که گوساله هایی چون تو رو برداشت اورد تو قدرت. هیچکدومشون حتی خود جلال طالبانی جرئت نکرد حکم اعدام این جنایتکار پست رو امضا کنه حتی امریکایی ها به مالکی گفتن این کار رو نکن.اگه کسی هم شجاع و مرد بود این مالکی بود که جیگر داشت و حکم رو امضا کرد و خودش هم در محل اعدام حاضر شد تا اجرا بشه
    • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      23 2
      صدام واقعا هیتلر و چنگیز مغول رو روسفید کرد. جنایتکارترین فرد تاریخ بشر هست که حتی مردم خودش رو هم قتل عام کرد. جالبه که ایران از همه این جنایتکاران معروف تاریخ آسیب دیده.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    6 1
    حرفهای قبل از اعدامش نشان از عمق اعتقاداتش بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    25 1
    درود خدا بر مغان پارسی
  • محمد IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    6 0
    شیطان که پشیمان نمیشه ...
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    19 1
    پارسی زنده است تا چشت دراد اگه چشی مونده باشه برات بدبخت. در حسرت یک وجب از این خاک زرخیز مردی
  • خلیلی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    9 0
    چوب خداوند صدا داشت وبه ما گفت صبر داشته باشید هر آنکس آتشی به پا کند خود در ان بسوزد آیا صدام به تنهایی مجرم این مهلکه هست پس مردم عراق که برای حمله به ایران هورا می کردن برای صدام ویزله می کردن چیه
  • امیر IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    9 0
    یک انسان قوی هیچ وقت بداخل سوراخ موش نمی خزد.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    12 1
    معلومه ادم کله خری بود. کسی که اون همه جنایت کرده باشه انتظار داری منطق سرش بشه و از کرده اش پشیمان باشه. ایشون که صدام بود تو همین کشور ما اوباش و اراذل متجاوز به عنف و اعدام میکردن داشت می خندید و حتی لحظه اخر کردن کشی میکرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    4 0
    پشیمانی و منطق مال ادمای عاقل است نه دیوانه.
  • حمید IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    9 0
    هر کس هر چه میخواهد بگوید ولی اگر آمریکا در حق ایران یک خوبی کرده باشد آن مرگ صدام بود وای بر ما که با اعراب رابطه داریم آنان که بر علیه ما شعار میدهند زنده باد ایران زنده باد وطن پارسی نابود باد دشمنان ایران
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 1
    منظورش از مغان پارسی کی بوده؟!!!!!!!!1
  • علیرضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    9 0
    اقای الربیعی ظاهرا دچار دلتنگی شدید در فقدان صدام شده به گونه ای که فراموش کرده که صدام قبل از انکه حلقه اعدام رابه گردنش بیندازند از ترس سه بار تشهد را گفت ترس به وضوع در ادا کلمات دیده می شد( در فیلم کاملا مشهد است ). اقای الربیعی به هیچ طریقی نمی تواند از این جلاد اسطوره بسازید.
  • ناشناس IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    47 4
    روانش پاک بود از انسانیت - خوی حیوانی داشت اگر راست میگفت و واقعا شهامت داشت مثل گوریل تو اون سواخ نمیخزید و یا حداقل در همون سوراخ موش خودکشی میکرد تا هرگز هیچ کس جنازشو پیدا نکنه .
  • محسن ص IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    57 3
    بعد از ایت همه جنایات فقط یکبار به دار آویخته شد ولی در روز قیامت عدل الهی این ملعون را به بدترین شکل عذاب خواهد کرد که این همه انسان را به کدامین گناه کشت؟؟؟
  • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    9 0
    این می تواند درس عبرتی برای همه دیکتاتورهای روی زمین باشد
  • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    9 0
    امیدواریم درسی باشد برای همه زمامداران
  • فریدون A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    10 1
    لعنت خدا بر روح پلیداو ازالان تا روزقیامت وقعر جهنم جایگاه اووپیروان وحامیانش باد
  • اهورامزدا A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    22 5
    منظور از مغان پارسی اجداد ما ایرانی های اصیل است. حالا بازم بیاید منابع کشورو خرج این عربها کنید.
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    8 0
    تا آخرين لحظه قوى موند؟! هاهاها!! فيلمش كه تو اينترنت پره!! با ناله و ترس ميگفت منو نكشيد! منو نكشيد! بدبخت مثل سگ ترسيده بود و قطعا شلوارشو خيس كرده بود! اونوقت ميگى قوى موند؟؟!!
  • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 1
    لعنت خدا به صدام بی شرف...
  • مرگ بر صدام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 2
    مرگ بر صدام
  • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 2
    به نظر من کسی که سال ها خودش با دست خودش آدم کشته است نباید هم از مرک بترسد! کسی که خودش سال ها تیر خلاص می زده چرا باید از مرگ آن هم با شیوه ای راحت (نه با شکنجه) بترسد؟
  • علی A1 ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    13 2
    سردار قادسیه!!! به دست پارسیان به نهایت خفت به درک واصل شد
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    7 0
    این که صدام رذل و ترسو بود که یه بچه گربه هم متوجه شد ولی خدا وکیلی چیزی که چندش آور بود چشم های هرز ورذلش بود که گثافت رو انسان از شیشه تلوزیون می دید زیبا تر بود واینکه رافی دست آخر این کلمه مغان پارسی رو گفت این هم باز از کینه ای است که به ایرانی دلیر و پاکیزه منش باز بعد از امویه ویا قبل از آن تا کنون در دل دارند بمیرند از دیدن شرافت ایرانی ایرانی اجازه نمیدهد کسی چکمه کثیفش را به خاک پاکش بگذارد هرگز ولعنت کند شاهان شنگول ومنگول که ایران بزرگ را بخشیدند چرا که عظمت ما زبان زد عالم است وبس
  • خوانسارزاده IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    8 0
    این روزا همه در مورده صدام مینویسن. من این یادداشت رو چند جا دیدم. صدام حسین یه دیکتاتور عربی ضد ایرانی بود. توو دهنی بدی هم از ما خورد. تف به گور خودشو و پدر و پسرش.
  • باقری/اهواز IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    7 1
    این ملعون بازمانده با این قصه سرایی دروغ و کثیف سعی در قهرمان سازی اون گرگ را داره ونیز میخواد حس اعراب را به ایرانیها بدبین و منحرف کنه.
  • بی نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 3
    جنایت کار بی رحمی بود که توانسته بود با بی رحمی ، شقاوت ، نسل کشی و با حمایت خارجی ها ، کشور عراق را یکپارچه حفظ کند . . . ، در واقع این احمق با روش های خود پای خارجی ها را برای همیشه در منطقه ی ما باز کرد.