اظهارات خطیبان جمعه تهران، قم و مشهد درباره فتنه 88

نزدیک شدن به 9 دی ماه موجب شد خطبای نماز جمعه در شهرهای مختلف به تشریح چگونگی شکل گیری این روز اختصاص دهند و اشاره ای هم به فتنه سال 88 کنند.

در تهران آیت الله امامی کاشانی در مراسم نماز جمعه که در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به حوادث سال 88 آن را نمونه‌ای از توطئه‌های استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران خواند که در آن «جماعتی در جهالتی بودند» که استکبار نیز پشت آنها ایستاد.
وی که می گفت استکبار چشم طمع داشت و دنیای غرب نیز امیدوار شد و پشت این صحنه صف‌آرایی کرد، افزود:آنهایی که این بساط را در داخل فراهم کرده بودند به جای اینکه متنبه شوند، بر اشتباه و غلط خود اصرار کردند.
امامی کاشانی همچنین با اشاره به توافقنامه ژنو اظهار داشت: این میثاق، یک چیز خوبی از آب درآمد و آن این بود که دنیای استکبار که همواره ایران را متهم به ساخت سلاح اتمی می کرد اما این موضوع روشن شد و ما گفتیم که شما غلط می گویید، جمهوری اسلامی درصدد دستیابی به دانش هسته‌ای است.
در قم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد،با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه نهم دیماه، اظهار داشت: ۹ دی در حقیقت تجلی اداره خدا توسط ملت ایران و حماسه‌ای فراموش نشدنی بود که دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی شناخته شدند.
وی افزود: در این روز کار بزرگی صورت گرفت و ملت ایران ارادت خود را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند و ثابت کردند که ملت ایران توهین به مقدسات را بر نمی‌تابد.
آیت‌الله احمد علم الهدی خطیب نماز جمعه مشهد هم در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به حماسه 9 دی گفت:مردم ما همیشه در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور داشته اند، اما حماسه 9 دی یک زیبایی خاصی داشت و این زیبایی به خاطر این بود که مردم فقط برای دینشان به میدان آمده اند و در این راهپیمایی روح دین حاکم بود.

آیت الله علم الهدی که می گفت در آن روز« مردم برای هیچ جناح، شخصیت و هیچ گروه سیاسی به میدان نیامده‌اند»، افزود:مردم برای مقام معظم رهبری که وصل و اتصال این نظام به دین است به میدان آمدند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: این فتنه اول به بهانه تقلب در انتخابات راه افتاد مردم فکر کردند حرکت، حرکت سیاسی است اما پس از این اینها در قالب حرکت سیاسی، شعار جمهوری ایرانی و نه غزه و لبنان سر دادند.

آیت الله علم الهدی افزود: بعد از این برخی از مردم بدبین شده اند، که تقابل مقابله با نظام است و نه تقابل سیاسی و بعد از آن قضیه بدتر شد آنها علیه نظام امام و رهبری شعار سر دادند و عواطف مردم جریجه دار شد اما وقتی در روز عاشورا جنگ ابا عبدالله را به راه انداختند مردم متوجه شدند این حرکت مقابله با دین است و این جا بود که مردم با همه قدرت وارد عرصه شدند و این حاکمیت روح دینی بود که مردم را به عرصه آورد.
وی تصریح کرد: مرکز تجمع مردم در تهران میدان انقلاب در نظر گرفته شد، که مکان نسبتا کوچکی است اما مردم حضور بسیار گسترده داشتند و یکپارچه به میدان آمدند چون حاکمیت روح دینی بر آنها حاکم شده بود.
امام جمعه مشهد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری افزود: اینکه ایشان فرمودند راهمپیمایی 9 دی شبیه راهپیماییهای قبل از انقلاب در سال 57 بود.
آیت الله علم الهدی با طرح این پرسش که اگر 9 دی سال 88 نبود و مردم به میدان نمی آمذدند چه می شد گفت: نقشه آمریکا و انگلیس همان نقشه‌ای بود که برای سوریه کشیدند یعنی اینکه عده ای مزدور را وارد کشور کنند و این صحنه های فجیع سر بریدن بچه ها مقابل پدر و مادرشان در کشور ما پیاده کنند، این 9 دی بود که جلوی این نقشه ها گرفت و در نطفه خفه کرد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • majid A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    9 دی روز حماسه برای امام حسین مظلوم در برابر ظالمان زمان