فرد ترور شده در انفجار بیروت که بود؟

تسنیم نوشت:

محمد شطح وزیر دارایی سابق و مشاور ارشد فواد سنیوره و سعدالحریری نخست وزیران اسبق لبنان صبح روز جمعه ۲۷ دسامبر در یک انفجار مهیب در مرکز بیروت کشته شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بهاء شطح متولد 1951 میلادی بود، وی از اقتصاددانان و دیپلمات های لبنانی به شمار می رفت.
شطح از آگوست 2005 تا جولای 2008میلادی مشاور ارشد فواد سنیوره نخست وزیر اسبق لبنان بود و البته از آگوست 2009 تا ژانویه 2011 هم به عنوان مشاور ارشد سعدالحریری نخست وزیر اسبق لبنان فعالیت می کرد.
شطح طی سال های 1997 تا 2000 میلادی، سفیر لبنان در آمریکا بود و با استعفای رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان، به صندوق بین المللی پول در سال 2001 بازگشت و تا ژوئن 2005 در این نهاد بین المللی به کار مشغول بود. شطح سپس به لبنان بازگشت و به عنوان مشاور ارشد فواد سنیوره نخست وزیر اسبق لبنان فعالیت کرد.
با آغاز جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، شطح در بسیاری از رسانه های غربی به عنوان سخنگوی دولت سنیوره به اظهارنظر می پرداخت و هنگامی که از وی درباره نقش دولت لبنان در خلع سلاح گروه های مسلح داخلی سوال می شد، می گفت ما این کار را از راه گفت و گو و متقاعد کردن طرف ها و تلاش برای رسیدن به این نقطه که دولت تنها حامل سلاح باشد و بر تمام لبنا نهم سیطره داشته باشد،انجام می دهیم.
وزیر همچنین وزیر دارایی دولت سعدالحریری هم به شمار می رفت، وی هر چند در ظاهر به عنوان یک شخصیت سیاسی مستقل به شمار می رفت، اما در عمل با جریان المستقبل به ریاست سعدالحریری همراه و تابع سیاست های این جریان بود.
شطح سرانجام صبح روز جمعه 27 دسامبر برابر با ششم دی ماه بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در مرکز شهر بیروت در حالی که در حال رفتن به محل برگزاری نشست رهبران المستقبل بود، کشته شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    17 15
    ان شا الله که سایه شوم تروریست از جهان محوبشه